حرف های عادل غلامی درباره وضعیت تیم ملی در آستانه لیگ جهانی والیبال

بازیکن تیم ملی والیبال ایران گفت: نفرات جوانی به تیم ملی اضافه شدند که باید فارغ از توجه زیاد به نتیجه‌گرایی به آن‌ها میدان بدهیم.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، درباره شرایط فعلی تیم ملی در آستانه اعزام به مسابقات لیگ جهانی 2017 گفت: اردوی تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشتیم که به آمادگی تیم ما کمک قابل توجهی کرد. 
 
وی با اشاره به نقش اردوی برون مرزی و برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم‌های اروپایی در شناخت متقابل بازیکنان و سرمربی جدید گفت: ما اردویی را در 3 کشور مونته‌نگرو، اسلوونی و لهستان پشت سر گذاشتیم. این اردو در شناخت 2 طرف، به‌ خصوص کادر فنی از بازیکنان بسیار تاثیرگذار بود. 
 
غلامی ادامه داد: حال باید ببینیم با توجه به این شناخت به وجود آمده، که حاصل این اردوی تدارکاتی است، کادر فنی چه تصمیمی برای ورود به لیگ جهانی خواهد گرفت و چه نفراتی را برای دیدارهای پیش رو انتخاب خواهد کرد.
 
ملی‌پوش والیبال کشورمان درباره شرایط بدنی تیم ملی پیش از آغاز مسابقات لیگ جهانی 2017 گفت: تیم ما در فاکتور بدنسازی شرایط بسیار خوبی را پشت ‌سر گذاشت و از لحاظ بدنی در وضعیت مطلوبی به‌سر می‌بریم؛ اما از لحاظ هماهنگی تیم فکر می‌کنم هنوز به شرایط آرمانی نرسیده‌ایم، به لحاظ اینکه سرمربی جدید زمان کمی در اختیار داشت. در مسابقات تدارکاتی شرایط تیم روزبه‌روز بهتر شد و نکته امیدوار‌کننده این رفاقتی است که در تیم موج می‌زند که فکر می‌کنم از عوامل موفقیت ما باشد.
 
غلامی درباره تغییراتی که در نحوه برگزاری مسابقات لیگ جهانی ایجاد شده است، گفت: من با نحوه برگزاری مسابقات جهانی والیبال مشکل دارم. به نظر من فدراسیون جهانی والیبال یکی از ضعیف‌ترین فدراسیون‌ها از لحاظ برگزاری مسابقات است و واقعا همه مسابقاتش فرسایشی است. هر دوره‌ای از مسابقات با نحوه و قوانین جدید برگزار می‌شود و واقعا گیج‌کننده است و هیچ کمکی به والیبال نمی‌کند.
 
غلامی: باید به بازیکنان جوان میدان داد/ نحوه برگزاری مسابقات والیبال فرسایشی است
 
وی افزود: این همه تورنمنت در والیبال وجود دارد اما محبوبیت والیبال قابل مقایسه با فوتبال یا بسکتبال است؟ اصلا معلوم نیست بالاترین سطح مسابقات والیبال کدام است و چه فرقی میان لیگ جهانی، جام‌جهانی و مسابقات قهرمانی جهان وجود دارد و نمی‌شود گفت کدام‌یک مهم‌تر است. فکر می‌کنم این نوع نحوه برگزاری مسابقات فقط به بازیکنان ضربه می‌زند.
 
مدافع تیم ملی والیبال ایران درباره تغییراتی که بازیکنان تیم‌های بزرگ در ترکیب تیم‎های اعزامی‌شان به لیگ جهانی ایجاد کرده‌اند، گفت: به هر حال همه تیم‌ها در تلاش هستند که بازیکنان جدیدی را به ترکیب خود اضافه کنند و در میدانی مانند لیگ جهانی آن‌ها را محک بزنند. به نظر من کولاکوویچ هم قطعا به بازیکنان جوان‌تر در لیگ جهانی میدان خواهد داد.
 
وی درباره خداحافظی بازیکنانی مانند شهرام محمودی، مهدی مهدوی ، فرهاد ظریف و ... از تیم ملی والیبال و اینکه این موضوع تیم ملی را با چه مشکلاتی مواجه خواهد کرد، اظهار داشت: همه این بازیکنان چهره‌های بزرگ و تاثیرگذاری در تیم‌ملی ایران طی سالیان اخیر بوده‌اند و نمی‌شود از کنار نام آنها به‌سادگی گذشت. تقریبا همه آنها هم با خواست خودشان از تیم‌ملی والیبال ایران کناره‌گیری کرده‌اند. نفراتی هم که جایگزین آنها شده‌اند چهره‌های جوان و آینده‌داری هستند که درباره آنها فارغ از توجه زیاد به نتیجه‌گرایی باید صبوری کنیم.
 
غلامی: باید به بازیکنان جوان میدان داد/ نحوه برگزاری مسابقات والیبال فرسایشی است
 
غلامی افزود: اگر قرار است به بازیکنان جوان میدانی داده شود، باید به‌خاطر آنها صبر کنیم و در صورت شکست‌های احتمالی بر سر آن‌ها نکوبیم. امیدوارم این ترکیب جدید تیم‌ملی ایران یعنی تلفیق جوانان و باتجربه‌ها منجر به کسب نتیجه در تیم‌ملی ایران شود و از طرفی نسل آینده را هم تامین کند.
 
بازیکن ملی‌پوش والیبال ایران با اشاره به اینکه بازیکنان دیگری همچون خودش نیز روزی از تیم ملی خداحافظی خواهند کرد، گفت: در ورزش حرفه‌ای این اتفاق رخ خواهد داد و این موضوع روزی شامل هر بازیکنی می‌شود. من در حال حاضر تمام سعی خود را می‌کنم که به بهترین نحو به تیم‌ملی والیبال کشورم کمک کنم اما سرانجام باید رفت. 
 
غلامی: باید به بازیکنان جوان میدان داد/ نحوه برگزاری مسابقات والیبال فرسایشی است
 
وی اضافه کرد: من فرزند کوچک دارم و این همه مدت دوری برای من و فرزندم سخت است؛ ولی این را بدانید هر وقت احساس کنم که دیگر نمی‌توانم کمکی به تیم‌ملی کنم، خداحافظی خواهم کرد. البته مطمئن باشید با این جوانان آینده‌داری که در والیبال ایران وجود دارند هیچ کمبودی از خداحافظی هیچ بازیکنی احساس نخواهد شد. در پست من بازیکنان جوانی مانند سامان فائزی، مسعود غلامی و علی شفیعی حضور دارند که باید به آنها بها داد و صبور بود تا نتیجه‌گیری در تیم‌ملی مداوم شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید