کسب 4 مدال برنز و جابجایی 2 رکورد ملی در پایان روز دوم رقابت‌ها

ملی‌پوشان نوجوان دوومیدانی کشورمان در پایان روز دوم مسابقات قهرمانی آسیا به 4 مدال برنز دست یافتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در پایان روز دوم مسابقات  دوومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا که در بانکوک تایلند درحال برگزاری است، عصر امروز ملی‌پوشان نوجوان کشورمان با کسب 4 مدال برنز به کارشان پایان دادند. صبح امروز ریحانه آرانی در پرتاب چکش با رکورد 55.41 متر رکورد ملی نوجوانان را جابه جا و مدال برنز گرفت. سید امیر زمان پور در 3000 متر با رکورد 8:49:34 دقیقه به مقام سومی دست یافته و مدال برنز کسب کرد. در ادامه این رقابت ها که از عصر امروز به وقت محلی در بانکوک برگزار شد، دو و میدانی کاران کشورمان موفق به کسب 2 مدال برنز دیگر در مواد 400 متر دختران و دهگانه پسران شدند.

*رکوردشکنی همراه با مدال برنز محبی در 400 متر

نماینده دوی 400 متر دختران که با شایستگی به فینال راه یافته بود توانست با ثبت زمان 55:94 ثانیه به عنوان سومی دست یافته و مدال برنز قهرمانی آسیا را بر گردن آویزد. مریم محبی با ثبت این رکورد، رکورد ملی 400 متر نوجوانان دختر کشور را که پیش از این با زمان 56:07 ثانیه در اختیار آیدا فرزانه بوده است را نیز جابه جا کرد.

*مدال برنزی که می توانست طلا باشد!

تنها نماینده دهگانه پسران تیم ملی دو و میدانی ایران که امید کسب مدال طلای دهگانه این دوره از مسابقات بود، در جریان برگزاری رقابت پرش بانیزه با 3 خطا از کسب امتیاز این ماده بازماند. کفایتی که در رشته دهگانه این دوره از مسابقات با اقتدار یکه تازی می‌کرد، با کمبود امتیاز برای دریافت مدال طلای آسیا مواجه شد. رضا کفایتی با تلاش بسیاری توانست امتیازات از دست رفته در ماده پرش بانیزه را جبران کند، اما برای دریافت مدال طلا کافی نبود. او در نهایت با جمع امتیاز 5904 امتیاز در 9 ماده در جایگاه سوم ایستاد و به مدال برنز بسنده کرد.

*توقف نمایندگان 800 متر دختران برای کسب مدال

دوندگان 800 متر دختر که در مرحله نهایی برای رقابت با حریفان خود آماده بودند، از دست یابی به مدال بازماندند. دستاربندان با ثبت رکورد 2:18 دقیقه تنها چند صدم برای کسب مدال برنز کم آورد و با عنوان چهارمی رسید. تکتم دستاربندان با ثبت این زمان، رکورد ملی این ماده را نیز جابه جا کرد.

مریم خوش نیت دیگر نماینده کشورمان در همین ماده نیز به جمع 8 دونده برتر راه نیافت.

*پنجمی و هفتمی سلیمانی و دهقانی در فینال 400 متر

دوندگان دوی 400 متر کشورمان در فینال موفق به کسب مدال نشدند. علی سلیمانی با رکورد 48:96 ثانیه به عنوان پنجمی و محمدرضا دهقانی نیز با زمان 49:50 ثانیه به مقام هفتمی رسید.

*حذف پرتابی‌ها در دور مقدماتی

نمایندگان پرتاب وزنه تیم ملی دو و میدانی کشورمان در دور مقدماتی متوقف شده و از راه یابی به فینال بازماندند. امیرحسین رحمانی با رکورد 16 متر و امیر حسین درویشی نیز با پرتابی به طول 17 متر به کار خود در مقدماتی پایان دادند.

شهرام شهبازی استارتر بین المللی دو و میدانی کشومان، استارت مسابقه فینال 100 متر این دوره از رقابت ها را اجرا کرد که این افتخار بزرگی برای جامعه داوری ایران محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید