علی کریمی: خوشحالم که رای من به رای اکثریت نزدیک بود

علی کریمی ستاره فوتبال ایران که سال‌های آغازین بازنشستگی از فوتبال را تجربه می‌کند همچنان چهره‌ای قابل اعتنا و بزرگ در بین اهالی این رشته ورزشی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی کریمی که در چند هفته گذشته به واسطه فعالیت‌های انتخاباتی مورد توجه مردم قرار گرفته بود دیروز پیش از ظهر آرای خود را به صندوق رای انداخت تا در این مشارکت بزرگ عمومی شریک باشد. وقتی با او درباره نامزد مورد علاقه و رای‌اش صحبت می‌کنیم، می‌گوید: من رای‌ام را در هفته‌های قبل از انتخابات علنی کرده بودم و خوشحالم که رای من به رای اکثریت شرکت‌کنندگان نزدیک بود. ما فکر می‌کردیم انتخاب بهتری انجام داده‌ایم و البته رقابت هم بسیار سنگین بود و امیدوارم این انرژی از حالت رویارویی خارج بشود و نفعش به کل کشور برسد.

کریمی در پاسخ به سوال بعدی ما درباره اینکه چگونه خود را راضی به حضور در میدان سیاست کرده می‌گوید: ورزشکارها باید نسبت به مردمی که آنها را به سطح بزرگتری رسانده‌اند مسئول باشند. ما فوتبالیست‌ها اگر دلخوش هستیم به اینکه طرفداران همچنان ما را تشویق می‌کنند و این مساله بخش مهمی از هویت ماست، پس باید در یک چنین روزهایی مسئولانه عمل کنیم. متاسفانه بعضی از چهره‌هایی که ازشان انتظار بیشتری می‌رفت این کار را انجام ندادند. منظور من رای دادن به نامزد خاصی نیست اما وقتی می‌بینم بعضی‌ها به دنبال مصلحتی هستند که در آن فقط نفع خودشان هست، تعجب می‌کنم. بخصوص که گفتم فوتبال ورزش هواداری است و اگر شما نسبت به آنهایی که تشویق‌تان می‌کنند و قیمت‌تان را بالا می‌برند احساس مسئولیت نکنید یعنی نسبت به هیچ چیز دیگر مسئول نیستید.

باتوجه به قطعیت ریاست جمهوری حسن روحانی از کریمی درباره انتقادات قبلی‌اش از این دولت می‌پرسیم. کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران می‌گوید: من یک بار زیر یک پست از کندی دولت در رسیدگی به مشکلات مردم خوزستان انتقاد کردم ولی در فضای عمومی و در شرایطی که همه ببینند. فکر هم می‌کنم اینجور توجه نشان دادن‌ها وظیفه ماست. البته خدا را شکر شنیده‌ام که دولت در خوزستان اقدامات خوبی کرده و همه چیزی که ما دوست داریم اتفاق بیفتد همین است. اینکه یک مملکت آبادتر داشته باشیم که جای زندگی بهتری باشد.

از علی کریمی درباره انتظاراتش از دولت سوال می‌کنیم و او اینطور جواب می‌دهد: دولت با رای‌ای‌ که از مردم گرفته باید قوی‌تر و محکم‌تر عمل کند. به اعتقاد من مسئولیت دولت در 4 سال دوم حالا بیشتر هم هست و آقای روحانی باید به وعده‌هایی که داده تا حد امکان عمل کند. به هرحال یادمان باشد میدان انتخابات فقط جلب نظر مردم نیست و تعهد در پی انتخابات روی دوش برنده قرار می‌گیرد. البته مردم هم باید به دولت کمک کنند. در عین حال آنهایی که رای‌شان فرد دیگری بود هم باید پشت این دولت باشند. چراکه همانطور که گفتم همه ما برای ایران به میدان آمده بودیم نه برای شخص یا فرد خاصی. این آرزوی من و همه ایرانی‌هاست. امیدوارم آقای روحانی هم در همین مسیر قدم بردارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید