نوشاد با غلبه بر نیما جشن قهرمانی گرفت

فینال تمام ایرانی رقابت های تنیس روی میز بازی های همبستگی کشورهای اسلامی با پیروزی و قهرمانی نوشاد عالمیان به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  ست اول این بازی خانوادگی پایاپای بود و هر دو برادر با امتیازات تک تک پیش رفتند تا اینکه پس از تساوی 11-11 این نوشاد بود که 2 امتیاز گرفت و ست را به نام خود ثبت کرد.

در ست دوم این نیما بود که عملکرد بهتری داشت و توانست با نتیجه 11-7 به برتری دست یابد. در این ست برادران عالمیان چند بار رالی های تماشایی اجرا کردند که با تشویق تماشاگران همراه شد.

نوشاد ست سوم را به قصد جبران آغاز کرد ولی پس از برتری اولیه، نیما کار را به تساوی کشید ولی نوشاد در ادامه باتجربه تر ظاهر شد و با نتیجه 11-7 کار را به سود خود تمام کرد.

ست چهارم با برتری 11-8 نیما عالمیان به پایان رسید. نیما در این ست از همان ابتدا برتر از نوشاد بود و در نهایت توانست ست را به نام خود کند تا نتیجه کلی 2-2 شود.

در ست پنجم هم نیما و نوشاد پایاپای تا امتیاز 10 پیش آمدند اما این برادر چپ دست (نوشاد) بود که کار را به سود خود درآورد و 3-2 پیش افتاد.

این نتیجه، ست ششم را بسیار حساس کرد زیرا شرایط متفاوتی را برای دو برادر رقم می زد. همین عامل سبب شد نیما و نوشاد امتیاز به امتیاز بالا بیایند و در نهایت این نیما بود که با نتیجه 16-14 پیروز شد تا همه چیز به ست آخر کشیده شود.

رقابت فشرده برادران عالمیان برای قهرمانی در آخرین ست هم ادامه داشت و هیچ یک برتری محسوسی نسبت به دیگری نداشتند اما در اواخر بازی نیما نتواست از برتری سه امتیازی اش استفاده کند و نتیجه 9-6 را 11-9 واگذار کرد تا نوشاد جشن قهرمانی بگیرد.

گفتنی است در زمان برگزاری دیدار فینال بین برادران عالمیان هیچ کدام از اعضای تیم ایران اعم از رئیس فدراسیون، سرمربی و سایر بازیکنان در سالن حضورنداشتند و برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت کشورمان در آذربایجان حضور داشتند.

شهسواری که عملکرد نسبتا خوبی در این بازی ها داشت، در بازی رده بندی برابر میائو وانگ، پینگ پنگ باز چینی الاصل تیم آذربایجان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه 4- یک مغلوب شد تا دستش از کسب مدال کوتاه بماند.

دو ست اول را حریف آذربایجانی با حساب های 13-11 و 11-3 به سود خود تمام کرد اما در ست سوم این شهسواری بود که بازی را با نتیجه 11-8 به سود خود به پایان رساند.

در ست چهارم بازهم این پینگ پنگ باز چینی الاصل آذربایجان بود که موفق شد با نتیجه 11-7 پیروز شود.
شهسواری در ست پنجم نمایش خیلی خوبی داشت و حتی می توانست برنده باشد اما برخی بدشانسی ها سبب شد این ست زیبا و تماشایی با نتیچه 19-17 به سود نماینده میزبان خاتمه یافته و دست پینگ پنگ باز کشورمان از کسب مدال کوتاه بماند.

 

دیدگاه تان را بنویسید