کیخا 2 هم آمد!/ دومین حرکتی که کیخا در ژیمناستیک جهان ثبت کرد

نماینده ژیمناستیک ایران در بازی های کشورهای اسلامی دومین حرکت خود را با نام " کیخا ۲" ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سعیدرضا کیخا توانست در بازی های کشورهای اسلامی باکو دومین حرکت ژیمناستیک خود را در کتاب داوری جهانی به ثبت برساند. این حرکت در وسیله خرک حلقه، با نام "کیخا ۲" و با ارزش C در این بازی ها به ثبت جهانی رسید.

او پیش از این توانسته بود حرکتی را با ارزش F (بالاترین ارزش در ژیمناستیک) در ورلد کاپ جهانی باکو و در وسیله پرش خرک به نام خود (the keikha)  به ثبت برساند. در دنیای ژیمناستیک تنها حرکت سخت‌ترین و بالاترین ارزش فنی F را دارند که اکنون حرکت «کیخا» یکی از آنهاست. این دومین حرکت او و در وسیله خرک حلقه است که در بازی های کشورهای اسلامی به ثبت رسیده است.

سعیدرضا کیخا با دادن این خبر به ایسنا گفت: توانستم دومین حرکت خود را در بازی های کشورهای اسلامی به نام "Keikha۲" در خرک حلقه به ثبت برسانم. من خیلی خوشحالم توانستم در این رقابت ها در سه وسیله حرکات زمینی، خرک حلقه و دار حلقه به فینال برسم. من توانستم در خرک حلقه به عنوان نفر اول به فینال راه یابم و امیدوارم که بتوانم فردا مدال های خوبی بگیرم. ما همچنین توانستیم با تلاش دست جمعی مدال برنز تیمی این رقابت ها را برگردن بیاویزیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید