قلعه نویی: از بازیکنان تراکتور و مردم آذربایجان حلالیت می طلبم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی می‌گوید: از تمام کسانی که در این یک سال با او کار کردند حلالیت می‌طلبد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه‌نویی پیش از دیدار فینال جام حذفی بین تراکتورسازی و نفت، اظهار کرد: در ابتدا تسلیت می‌گویم به خاطر حادثه معدن یورت گلستان. امیدوارم مسوولان به مسائل معادن رسیدگی کنند تا دیگر این اتفاقات نیفتد.

او مدعی شد: در این چند سال مردم برای مسوولان مهم نبودند اگر در این سال‌ها آن‌ها پنج درصد از وعده‌های‌شان را عملی می‌کردند اوضاع مردم بهتر بود و اتفاقاتی نظیر حادثه پلاسکو و معدن گلستان اتفاق نمی‌افتاد. ان‌شاءالله دولت جدید برای مردم کار کند.

قلعه‌نویی افزود: تسلیت دوم را به علی دایی می‌گویم به خاطر فوت دایی‌اش. هم‌چنین صعود نمایندگان ایران به لیگ قهرمانان آسیا را تبریک می‌گویم.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه افزود: جا دارد از تمام کسانی که در این یک سال با من کار کردند حلالیت بطلبم. ما فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم ولی در نیم فصل دوم تیم خوب و همدلی داشتیم. از کادر تیم و رسانه‌ها و مردم تشکر می‌کنم که در سرما و گرما از تیم حمایت کردند.

سرمربی تراکتورسازی افزود: می‌گویند آذری‌ها جزو اولین‌ها هستند اما من می‌خواهم یک جمله دیگر بگویم. به نظر من آن‌ها اولین با معرفت‌های ایران هستند. درست است که در آن دو تا سه سالی که در تبریز کار کردم با خود من هم بدرفتاری شد اما یقین دارم مردم شریف و نجیبی دارند. شاید در بیش‌تر جاهای کشور چنین اتفاقاتی رخ دهد اما من امیدوارم آن‌چه که لیاقت مردم تبریز است به آن دست پیدا کنند.

وی افزود: در ابتدای فصل تیم بسیار خوبی داشتیم اما زمین تمرین مناسب نداشتیم. وقتی من برای ورزشگاه نقش جهان اصفهان رفتم گفتم خدایا چرا این استادیوم در اصفهان وجود دارد اما چنین زمین چمنی در تبریز نیست. امیدوارم که ان‌شاءالله مردم آذربایجان به آن چه که لیاقت دارند برسند. می‌خواستم از همین جا از آن‌ها حلالبیت بطلبم. از بازیکنانم هم حلالیت می‌طلبم و همین جا می‌گویم اگر حرفی زدم و اگر اعتراضی کردم به خاطر منافع تیم بوده است چون فردی که مسوولیت دارد و به نوعی پدر تیم است باید تشرهایی بزند تا نظم تیمی رعایت شود.

قلعه‌نویی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره دیدار فردای تیمش برابر نفت تهران، گفت: نفت تیم بسیار خوبی است و مربی خوبی هم دارد. امیدواریم که هوا و زمین اجازه بدهد تا بازی خوبی را انجام بدهیم. ما با افتخار به خرمشهر آمدیم و اعتقاد داریم این شهر می‌تواند نماد ایران باشد. اگر هم به این‌جا آمدیم هیچگونه نامه‌ای به سازمان لیگ نزدیم و اعتراضی نداشتیم زیرا اعتقاد داریم با دل باید به این‌جا بیایی و بازی کنی. البته معتقدم باید برنامه‌ریزی انجام می‌شد و امکانات بهتری تدارک دیده می‌شد. متاسفانه بعد از جنگ هیچ‌گونه کاری برای استان خوزستان به‌خصوص خرمشهر نشده است. فکر می‌کنم سال ۸۰ الی ۸۱ به این‌جا آمدم تا به امروز فقط یک پل ساخته شده است. اگر پول یک روز نفت را به این استان اختصاص بدهند خیلی از مشکلات حل خواهد شد. اگر قرار بود فینال را در خرمشهر برگزار کنند ای کاش شرایط سخت‌افزاری‌اش را مهیا می‌کردند.

او ادامه داد: شما به کشورهای حوزه خلیج‌فارس نگاه کنید. فاصله آن‌چنانی با ایران ندارند اما امکانات آن‌ها را ببینید و ببینید چه ورزشگاه‌هایی دارند. ورزشگاهی که قبلا در آن بازی می‌کردم الان شبیه اولدترافورد شده است تازه این ورزشگاه را می‌خواهند خراب کنند و یک مجموعه مدرن‌تر بسازند.

سرمربی تراکتورسازی اضافه کرد: ما روز گذشته در محل تمرین تیم حاضر شدیم و واقعا حسرت خوردیم کشوری که این همه ثروت دارد و از حمایت مردمی برخوردار است، ایران هم دارای قدمت ۹ هزار ساله است اما زمین مناسبی در خرمشهر وجود ندارد. ان‌شاءالله این مسائل لحاظ شود و در خرمشهر هم زمین تمرین مناسبی وجود داشته باشد.

وی درباره بازی تیمش مقابل نفت تهران گفت: بازی فردا شرایطش با لیگ متفاوت است و ما استراتژی که بازی قبل داریم فردا نخواهیم داشت بلکه باید تغییر استراتژی بدهیم. تیم ما در چهار بازی اخیرش در لیگ ۹ امتیاز به دست آورده اما واقعیت این است که یک نیم فصل است که از بی‌یاری و نداشتن بازیکن عذاب می‌کشیم اما با همه این شرایط بازیکنان ما ایثار کردند و با جان و دل برای تیم بازی کردند. بازیکنان ما با همه مشکلاتی که وجود داشت با جان و دل برای مردم آذربایجان تلاش کردند.

قلعه‌نویی ادامه داد: می‌دانیم نفت از بازی مستقیم بهره می‌برد و فردا هم از همین حربه به دنبال زدن گل خواهد بود. امیدوارم بازیکنان‌مان بتوانند این تاکتیک را خنثی کنند و ارتباط بین خط هافبک و فوروارد حریف را ببندند و اجازه ندهند از این حربه به گل برسند.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که با توجه به این که حلالیت طلبیده آیا قرار است از سرمربیگری تراکتورسازی خداحافظی کند؟ گفت: من معمولا خیلی وقت‌ها حلالیت می‌طلبم وقتی نزدیک سال نو می‌شود حلالیت می‌طلبم و حتی چند وقت قبل از بازیکنان حلالیت طلبیدم. کار ما فراز و نشیب دارد و گاهی شاید تندی کنیم به همین خاطر وظیفه خودمان می‌دانیم از کسانی که در تیم حضور دارند حلالیت بطلبیم. فوتبال هم این‌گونه است شاید مدیریت باشگاه بخواهد در فصل جدید تصمیم دیگری بگیرد و بخواهد تیم‌شان از این که هست بهتر شود. درست است که ما امسال سوم شدیم اما با شرایطی که ما داشتیم تیم ما واقعا ایثار کرد که به مقام سومی رسید، می‌توانست خیلی پایین‌تر از این در جدول جا بگیرد زیرا ما در نیم فصل دوم برنامه برای تیم‌مان تدوین کردیم که یکی از آن‌ها همراه با سروش رفیعی بود و دومی بدون سروش رفیعی بود. وقتی سروش از ما جدا شد نفراتی‌ که مدنظرمان بود جذب کردیم اما به یک باره چهار بازیکن از جمع ما جدا شدند و یک بازیکن‌مان هم مصدوم شد و در ادامه پنج بازیکن را در اختیار نداشتیم این در حالی است که در فوتبال روز دنیا وقتی تیمی یک بازیکن را نداشته باشد در عملکردش تاثیر می‌گذارد به طور مثال همین پرسپولیس امسال زمانی که کامیابی‌نیا را در اختیار نداشت روی عملکرد تیمش تاثیر می‌گذاشت. می‌خواهم بگویم ما نتایج بدی نگرفتیم. ما بهترین تیم بیرون از خانه بودیم در حالی که زمین تمرین مناسبی نداشتیم اما با همه مشکلاتی که داشتیم بازیکنانم ایثار کردند.

وی درباره فهرست اخیر تیم ملی که توسط کی‌روش اعلام شده است، گفت: من لیست را ندیدم اما شنیدم که چه نفراتی دعوت شدند. وقتی شخصی مسوولیت فنی دارد حق انتخاب هم قاعدتا با او خواهد بود. در تیم ما هم خیلی‌ها بودند که شایستگی حضور در تیم ملی را داشتند این که چرا انتخاب نشدند به نظر سرمربی تیم ملی بر می‌گردد.

قلعه‌نویی درباره اظهارات ایمان موسوی که از دوران حضور قلعه‌نویی در استقلال حمایت کرده بود، گفت: من فیلم صحبت‌های آقای موسوی را ندیدم اما شنیده‌ام که چه چیزهایی گفته است. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که عزت و ذلت دست خداست. یقینا آن‌هایی که روزی من در استقلال بودم و کارهایی انجام دادند حقیقت را خواهند گفت اگر هم نگویند یقینا در آینده حال و روز خوبی نخواهند داشت. این موضوع روشن شد و مطمئنا بقیه مسائل هم روشن خواهد شد. آن کسانی که حرف‌های بی‌ربطی که در شان و شخصیت خودشان بود را زدند یقینا روزی واقعیت را خواهند گفت. مطمئنا آن آقایانی که یکسری حرف‌ها را زدند این روزها حال و روز خوشی ندارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید