ورزش‌های قلبی ـ عروقی باعث پرورش عضلات قلب می شوند

ورزش‌های قلبی ـ عروقی بیش از هر نوع ورزش‌ دیگری برای سلامت قلب مفید است. دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و قایقرانی از این دست هستند و انجام آن‌ها با شدت متوسط در حالی که ضربان قلب را افزایش می‌دهند مفید است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ورزش‌های قلبی ـ عروقی عضلات قلب را نیز پرورش می‌دهند و قدرتمندتر می‌کنند. با این حال انجام بیش از اندازه هر ورزشی حتی ورزش‌های قلبی ـ عروقی می‌تواند خطرناک باشد.

بررسی‌ها نشان داده است افرادی که با شدت متوسط می‌دوند نسبت به افرادی که زندگی ساکن دارند کم‌تر احتمال مرگ دارند اما افرادی که دوی استقامت و شدید انجام می‌دهند به اندازه افرادی که زندگی ساکن دارند احتمال مرگ در آن‌ها وجود دارد.

برای مثال دوندگان ماراتن بیش‌تر احتمال گرفتگی عروق و ضربان قلب نامنظم دارند. دلیل این قضیه فشار آمدن به سیستم ایمنی بدن است زمانی که فشار وارده به بدن بیش از حد باشد سیستم ایمنی نمی‌تواند شرایط را کنترل کند.

یکی از متخصصان ورزش در این باره می‌گوید: ورزش‌های قلبی - عروقی تفاوت زیادی بین افرادی که ورزش می‌کنند و افرادی که ورزش نمی‌کنند ایجاد می‌کند. با این حال ورزش‌های قلبی عروقی در هر فرد به صورت متفاوتی واکنش نشان می‌دهد که این مساله بستگی به ژنتیک، فشار زندگی و تغذیه دارد.

بررسی‌های اخیر نشان داده است افرادی که در هفته دو ساعت و نیم دویدن با شدت متوسط یا یک ساعت و ربع دویدن با شدت زیاد دارند بهترین حالت سلامت قلبی عروقی را تجربه می‌کنند.

با این حال افراد می‌توانند با انجام ۹ ساعت ورزش با شدت متوسط در هفته یا پنج ساعت ورزش با شدت زیاد در هفته فواید ورزش‌های قلبی عروقی را دریافت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید