روزبه وثوق‌احمدی: پرسپولیس بدهی‌هایش را ندهد نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال می‌گوید که تراکتورسازی پس از پایان محرومیتش از نقل و انتقالات می‌تواند بازیکن آزاد جذب کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، روزبه وثوق‌احمدی درباره اینکه تراکتورسازی می‌تواند پس از پایان نقل و انتقالات سه بازیکن آزاد جذب کند، اظهار داشت: تراکتورسازی دو محرومیت دارد که یکی ناشی از حکم فیفا و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی است. دیگری هم محرومیتی است که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص تیم‌های بدهکار به بازیکنان و مربیان خارجی تصویب کرد. با این حال اگر پس از پایان نقل و انتقالات و بسته شدن پنجره رسمی آن، تراکتورسازی بازیکن آزاد ایرانی بگیرد، مشکلی وجود ندارد و این بازیکنان می‌توانند برای تراکتورسازی بازی کنند.

وی در واکنش به این مسئله که برخی امیدوارند محرومیت تراکتورسازی از سوی فیفا بخشیده شود و اگر این باشگاه با این امید با بازیکنی قرارداد امضا کند و فیفا محرومیت را لغو نکند تکلیف بازیکنانی که قرارداد بسته‌اند چه می‌شود، گفت: قرارداد بین باشگاه‌ها و بازیکنان تا مادامی که با فدراسیون فوتبال ثبت نشود، نزد طرفین قرارداد محترم است. اگر باشگاهی که محروم است با بازیکنی قرارداد ببندد، دو طرف موظف به انجام تعهدات داخل قرارداد هستند، اما این قرارداد در صورت محرومیت در فدراسیون ثبت نمی‌شود. باشگاه باید پول بازیکن را طبق قرارداد پرداخت کند و بازیکن هم در اختیار باشگاه بوده و موظف به حضور در تمرینات است. با این حال بازیکن حق فسخ قرارداد ورزشی را دارد که دلیل موجه آن حضور در درصد کمی از بازی‌های فصل است.

سرپرست کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال تأکید کرد: با تمام این قوانین و مشکلات، اتفاق خوبی نیست که باشگاه‌ها و بازیکنان بدون اطلاع قبلی قراردادی ببندند. هر دو طرف باید با چشمانی باز قرارداد ببندند که باشگاه باید از ثبت شدن قرارداد مطمئن باشد و بازیکن هم باید بداند باشگاه طرف قرارداد او محروم است یا نه.

وثوق‌احمدی درباره اینکه پرسپولیس چندی است که با منشا قرارداد بسته، گفت: با مصوبه‌ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد باشگاه‌هایی که پرونده منجر به حکم در مجامع بین‌المللی دارند، از جذب بازیکن و مربی خارجی جدید منع شوند. این مصوبه ۲۴ اسفندماه ۹۵ است و باشگاه‌ها تا زمانی که پرونده‌های خود را خاتمه ندهند، از ثبت قرارداد بازیکن و کادرفنی خارجی آنها ممانعت به عمل می‌آید.

 

دیدگاه تان را بنویسید