قلعه نویی: در تراکتورسازی بدهکار بازیکنان شده ام

سرمربی تراکتورسازی گفت: تنها تیمی بود که مربیگری کردم و تیم بدهکار شدم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش مقابل نفت تهران گفت: واقعاً نمی‌دانم چه بگویم. تنها مسابقه‌ای است که نمی‌توانم کلمات را در ذهنم بیاورم. تنها تیمی بود که مربیگری کردم و تیم بدهکار شدم. هرجا بودم آنها بدهکار بودند، اما اینجا بدهکار بازیکنان شدم.

وی افزود: نمی‌دانم چطور از بازیکنانم تشکر کنم. همین تیم نفت که می‌گویند مشکل بازیکن دارد، چند بازیکن در نیم فصل جذب کرد، مانند آندو و شهباززاده. پرسپولیس هم همین طور. زمانی که پنجره نقل‌وانتقالات بسته شد، کار ما سخت شد، اما بازیکنانم مردانه جنگیدند. آنها مرد هستند و نمی‌دانم درباره‌شان چه بگویم. در 20 سال به کسی بدهکار نبودم، اما شاید به خاطر پرشورها یا شاید به خاطر غیرت‌شان جنگیدند. اخباری قراردادش تمام شده و اگر رباطش پاره می‌شد، چه کسی جواب می‌داد؟ ما خون جگر می‌خوریم و بازیکنان را به دندان گرفتیم تا مشکلی پیش نیاید. چند وقت است در یک اتاق تنها زندگی کردم که تیم را جمع کنم. تیمی که 40 درصد آن مصدوم است.

سرمربی تراکتورسازی خاطرنشان کرد: اگر جام حذفی را نداشتیم، کار برای ما سخت می‌شود. قدر این بازیکنان را بدانید. چه اینجا بودند، چه نبودند، هر وقت به اینجا آمدند از آنها تقدیر کنید. از مردم هم تشکر می‌کنم. توقع‌مان این بود که هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند، اما خاطرات بدی که از بازی‌های قبلی دارند، باعث شد استقبال کم شود. امیدوارم در بازی بعدی هم خوب بازی کنیم. حداقل این است که توانستیم پلی‌آف لیگ قهرمان را بگیریم. اگر غیرت بازیکنان نبود، الان اینجا نبودیم و در رتبه پایین‌تری قرار می‌گرفتیم. ما این شرایط را مدیون غیرت بازیکنان هستیم.

قلعه‌نویی درباره برگزاری دیدار فینال جام حذفی در مشهد و اینکه دایی موافق بازی در خرمشهر نیست، گفت: من نمی‌توانم برای کسی تعیین تکلیف کنم و به کسی دستور بدهم. هر جا صلاح بدانند بازی می‌کنیم. الان ذهن من به قدری درگیر است که نمی‌توانم چطور باید به سوال شما جواب بدهم.

وی از خبرنگاران تبریزی نیز تشکر کرد و گفت: شاید در سال اول مطبوعات کمی ما را اذیت کردند، اما امسال شرایط بهتر شد. برخی‌ها شیطنت کردند، اما از شما ممنونم. اجازه بدهید بازی حذفی تمام شود. اگر بخواهم بگویم، باید یک کتاب در مورد اتفاقات بنویسم، اما باز هم می‌گویم خدا وکیلی به تنها کسانی که بدهی دارم، این بازیکنان هستند. از بزرگ تا کوچک؛ از مهدی کیانی بگیرید تا بقیه. با چه شرایطی آمدند و فوتبال بازی کردند. اگر مردانگی‌شان نبود، باید چند هفته قبل پایشان را می‌گرفتند و به فکر فصل بعد بودند.

سرمربی تراکتورسازی پس از مواجه شدن با سوال خبرنگاری که گفت شما تیم‌هایی که شرایط خوبی نداشته باشند، رها می‌کنید، عصبانی شد و گفت: برخی دوستان در سال‌های گذشته علیه من تبلیغات کردند. سالی که من به استقلال رفتم، 13 بازیکنان جوان داشت. شما یکی از ستاره‌های این تیم را نام ببرید. حتی وقتی که هدایت مس کرمان را برعهده گرفتم،‌ این تیم رده شانزدهم بود و فقط یک بازیکن خوب داشت که اسم آن را نمی‌برم. استقلال را یک بار در رده سیزدهم و یک در نهم تحویل گرفتم. تراکتورسازی را سال گذشته در چه رده‌ای تحویل گرفتم؟

قلعه‌نویی درباره جدایی‌اش از تیم تراکتورسازی در پایان فصل، گفت: حاشیه‌ها را مطبوعات برای ما درست می‌کنند. از نظر حرفه‌ای اشکالی ندارد که من با تیمی صحبت کنم، اما وجداناً من نه با تیمی صحبت کرده‌ام و نه چیزی دیگری است. اگر حرف بزنم برای ما خوب نمی‌شود. اگر بگویند قلعه‌نویی سنتی است، بگذارید بگوید. خیلی‌ حرف‌ها برای گفتن است، اما من مرد سختی‌ها هستم. سال گذشته که به اینجا آمدم، تیم‌تان چندم بود و چه رفتاری با من شد؟! از مردم می‌گذرم، اما از برخی‌ها نمی‌گذرم. در تمرین اولی که داشتم، آقای عباسی گفتند تمرین پشت درهای بسته باشد، اما گفتم نه. امروز هواداران دایی را تشویق کردند. این اتفاقات قبلاً هم افتاده بود. به جان محمدم (فرزندم) و روح مادرم امروز از تشویق دایی آن‌قدر خوشحال شدم که احساس کردم خودم را تشویق می‌کنند. در دلم یک حرف‌هایی دارم، اما بگذارید این یک هفته تمام شود. من نه سختی می‌ترسم نه از چیزی، چون در سختی بزرگ شدم.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد: خدا شاهد است که اول فصل، من از تایلند پیشنهاد 800 میلیونی داشتم، اما نرفتم. من از سختی‌ها نمی‌ترسم. با این جوان‌ها می‌شود یک تیم خوب جمع‌وجور کرد. یکسری چیزی‌ها ما را اذیت می‌کند. انشالله یک هفته بگذرد و بعد ببینیم چه می‌شود. من تا پنجشنبه بعد در تبریز هستم، اما بعداً باید ببینم چه می‌شود. ترسی ندارم که بگویم بچه‌ جنوبی‌ترین نقطه تهران هستم و سختی جزو زندگی من است. خوشحالم که یک تیم جوان درست کردم. تراکتورسازی با همین بازیکنان جوان می‌تواند نتایج خیلی خوب خوبی بگیرند.

قلعه‌نویی در پایان بار دیگر به تمجید از بازیکنانش پرداخت و خاطرنشان کرد: امیدوارم رسانه‌ها از بازیکنانم هم تعریف کنند، چون اگر این کار را نکنند، کم لطفی کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید