تاج‌: از دو اسپانسر شکایت کرده‌ایم و منتظر رأی دادگاه هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: ما بر خلاف میل باطنی‌مان، از دو اسپانسر شکایت کردیم، البته اسمی از آنها نمی‌بریم چون مشخص نیست که کدام طرف راست می‌گوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج در حاشیه مراسم تجلیل از خیرین ورزشی یار، اظهار داشت: کار بسیار خوبی به نظر من انجام شده است. حدود 4 هزار ورزشگاه و سالن نیمه تمام ورزشی که برخی از آنها به فوتبال مربوط می‌شد، وجود دارد. یک سابقه بسیار خوب ما در خیرین مدرسه ساز داشتیم. این هم یک الگویی شد که وزارت ورزش «خیرین ورزشگاه ساز» درست کند. کار بسیار خوبی است که می‌تواند از گرفتاری‌های اجتماعی، مزاحمت‌های خیابانی و اعتیاد جلوگیری کند.

وی درباره اضافه شدن آنالیزور جدید توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال کشورمان، گفت: او با خود کی‌روش آشنا بوده و سابقه همکاری با این آنالیزور را دارد. همه این‌ها به صورت روز مزد است که در نهایت به نفع فدراسیون فوتبال است، یعنی تنها زمانی که به ایران می‌آیند و کار می‌کنند، حقوق می‌گیرند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان با اشاره به وضعیت دستیاران ایران کی‌روش، خاطرنشان کرد: فعلاً داریم صحبت می‌کنیم. باید این بازی آخر را انجام بدهیم و بعد ببینیم چه می‌شود. ما باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم.

تاج در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر منع برخی باشگاه‌های ایرانی از جذب بازیکنان خارجی، گفت: باشگاه‌هایی که در مجموعه ای اف سی و فیفا  پرونده مفتوح دارند به هر دلیلی، اگر بسته شود ما اجازه می‌دهیم که بازیکن خارجی بگیرند. ممکن است که آنها الان رفتند و با برخی بازیکنان صحبت کردند، اما قرارداد آنها باید توسط فدراسیون فوتبال ثبت شود. اگر آنها پرونده‌های‌شان را نبندد، فدراسیون هم قرارداد بازیکنان خارجی جدید این تیم‌ها را ثبت نمی‌کند.

وی تصریح کرد: امروز من دیدم که آقای پندار توفیقی، عضو هئیت مدیره باشگاه استقلال مصاحبه کردند و گفتند که ما تمام پرونده‌های‌مان را در فیفا بسته‌ایم که برای ما جای خوشحالی دارد، البته ما گفتیم که این موضوع را از فیفا استعلام بگیرند. فیفا همه پرونده‌های مفتوح را به کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند. اگر پرونده‌ای بسته شود، فیفا سریعاً آن را به ما اعلام می‌کند و ما هم خیلی خوشحال می‌شویم و می‌رویم روی استقلال این بار بابت طلبکاران داخلی‌اش فشار بیاوریم. اولویت فعلاً فیفاست که حتی فوتبال کشور را تحت تاثیر قرار داده و تهدیدهایی از سوی فیفا دریافت کرده است. به همین دلیل، هیئت رئیسه فداراسیون نیز به سمت وضع چنین قوانینی رفت.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص راه‌اندازی TMS داخلی، گفت: خوشبختانه TMS داخلی راه‌اندازی شده و در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وجود دارد. ما همین کمیته تعیین وضعیت بازیکنان را هم راه‌اندازی کرده‌ایم و ریاست آن را به آقای وثوق احمدی سپرده‌ایم. تا هفته دیگر نیز اعضای آن معرفی می‌شود. امیدواریم اتفاقات سال گذشته با اقداماتی که الان انجام دادیم، دیگر تکرار نشود. فوتبال ما یکسری چیز‌ها را نداشت که الان داریم کم‌کم آنها را هم به فوتبال اضافه می‌کنیم.

تاج به گلایه از برخی اسپانسرها پرداخت و تصریح کرد: ما بر خلاف میل باطنی‌مان، از دو اسپانسر شکایت کردیم، البته اسمی از آنها نمی‌بریم، چون فعلاً به دادگاه رفته‌ایم و مشخص نیست که کدام طرف راست می‌گوید. به نظر ما بابت پارسال و امسال یک مبلغ قابل توجهی به باشگاه‌ها می‌رسد. دست فدراسیون و سازمان لیگ پر است. بخش زیادی از این مبلغ پرداخت شده است. ما در فدراسیون در این یکی دو سال، نزدیک 37 میلیارد تومان پول گرفتیم، اما بخشی که داده نشده به دادسرا رفته و حالا آنها در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنند. امسال ما یک قرارداد با اسپانسر قبلی تیم‌ها ملی داریم. برای لیگ نیز اگر تسویه حساب نشود، سازمان لیگ می‌تواند اسپانسر جدیدی بگیرد.

وی درباره لباس‌های تیم‌های ملی و اینکه گفته می‌شود فدراسیون فوتبال باید منتظر جریمه 2 میلیون یورویی باشد، گفت: ما یک قرارداد قبلی با آدیداس داریم که 48 صفحه است. ما آن را در اختیار مشاور حقوقی فداراسیون قرار دادیم که او اگر «اوکی» بدهد، این قرارداد مبادله می‌شود. در مورد جیووا هم باید بگویم که من نمی‌دانم برخی سایت‌ها خبرهای‌شان را از کجا می‌آوردند. آنها می‌گویند که فدراسیون فوتبال باید 2 میلیون یورو جریمه شود. حالا اگر آنها هم نخواهند جریمه کنند، این‌ها تشویق‌شان می‌کنند که ما جریمه شویم. این ادعا را همه می‌توانند، بکنند. همه دیدند که برای پیراهن‌های جیووا در فوتسال و جام جهانی فوتبال چه اتفاقاتی افتاد. یک سایتی صبح بلند می‌شود و این خبر را می‌زند، البته سایت ایرادی ندارد؛ یک خبرنگار شب خواب می‌بیند و فردا یک خبر می‌زند. شما بنویسید 2 میلیون یورو، 20 میلیون یورو، 200 میلیون یورو؛ رادیو هم این خبرها را می‌خواند. متاسفانه رادیو هم کارش این شده که بیاید تیتر بعضی از این‌هایی که بدون تحقیق و مطالعه خبر می‌زنند را بخواند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان به انتقاد از خبرهای منتشر شده در رادیو و تلویزیون پرداخت و گفت: اینکه این خبرها را رادیو یا تلویزیون می‌خواند، این بد است. به هر حال آن سایت را 2 هزار نفر می‌بینند، اما اینکه رادیو یا تلویزیون به آنها می‌پردازد، این بدتر است. یک جای دیگر هم امروز خبر از جمع شدن همه تیم‌های ملی داده بود! یک نفر به من زنگ زد و گفت جواب این‌ها را نمی‌دهید؟ من هم گفتم این خبرها خنده‌دار است. اگر بخواهیم به این‌ها جواب بدهیم، باید یک تیم 5 نفره درست کنیم. همه تیم‌های ما الان مشغول هستند. مردم وقتی وارونه‌نویسی و گزافه‌گویی را مُد می‌بینند، به رسانه‌ها اعتماد نمی‌کنند که این برای آینده برخی رسانه‌ها بد است. رادیو باید دقت کند.

وی درباره حضور کی‌روش در ایران گفت: کی‌روش در کمپ تیم ملی است و جلسه‌ای نیز با امیرحسین پیروانی داشت. تیم جوانان در آستانه حضور به جام جهانی است. جالب اینکه یکی از سایت‌ها گفت که این تیم نمی‌خواهد به جام جهانی برود که به نظرم این‌ها خبرهای بدی است. این تیم درحال تمرین کردن است و بهترین شرایط را دارد و خوشبختانه باشگاه‌ها همکاری می‌کنند. پیروانی جلسه‌ای دو ساعته با کی‌روش داشت و توصیه‌هایی از جانب سرمربی تیم ملی بزرگسالان به او شد. من هم 2، 3 ساعت با کی‌روش جلسه داشتم. ان‌شاالله بهترین شرایط برای تیم ملی بزرگسالان فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی عنوان کرد: یک مسابقه با مونته‌نگرو داریم. بار قبل برای بازی با این تیم 50 هزار دلار پول دادیم، اما این بار یک فشاری آوردیم و کی‌روش هم کمک کرد که بازی رایگان است و آنها پول هتل را هم می‌دهند. بازی با روسیه نیز رایگان است. همچنین یک بازی برای نوجوانان در چین در نظر داریم.

تاج درخصوص گلایه‌های پیروانی از عدم همکاری باشگاه‌ها عنوان کرد: باشگاه‌ها حقوقی دارند. امروز جلسه‌ای با همه تیم‌های ملی داشتم و 60، 70 مربی و سرپرست‌ بودند و هم‌اندیشی کردیم و برای آینده تیم‌های ملی حرف زدیم. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک باشگاه در اوج مسابقاتش بهترین بازیکنان خود را تحویل بدهد. من نمی‌توانم این کار رو انجام بدهم. ما نه تنها مسئول تیم های ملی، بلکه مسئول باشگاه‌ها هم هستیم و نمی‌توانیم بخواهیم که در اوج مسابقات‌شان بازیکنان خود را به تیم‌های ملی بدهند، البته پیروانی هم درست می‌گفت که اگه تیم جوانان می‌خواهد به جام جهانی برود، باید بازیکنان در اختیار باشند، البته باشگاه‌ها تا الان همکاری کرده‌اند. به هر حال هفته پایانی لیگ برتر برگزار خواهد شد نمی‌شود به بازیکنان آنها گفت که الان به اردو بیایند.

وی ادامه داد: جرایم سنگینی برای آنهایی در نظر گرفته شده که در شرایط عادی بازیکن به تیم ملی نمی‌دهند. این جریمه هم برای بازیکن و هم برای باشگاه‌ها است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص لیگ برتری شدن دو تیم سپیدرود و پارس جم جنوبی و اقداماتی که برای جلوگیری از بروز مشکلاتی برای آنها می‌شود، گفت: باشگاه‌های بدهکار فقط پرسپولیس و استقلال نیستند. برای مثال پدیده 4 پرونده و راه آهن 5، 6 پرونده در فیفا دارند که خیلی نگران هستیم. پرسپولیس و استقلال در حال حل کردن این مسائل هستند، ولی دیگر باشگاه‌ها جلو نیامده‌اند. به دنبال آن هستم که تیم‌های جدید عادت به این رویه نکنند. در واقع باید ایستاد و جلوی این را گرفت. این دو تیم اول نیز باید تسویه حساب کنند. البته آنها مشکلاتی نیز دارند. من با بهروزیان مدیرکل ورزش و جوانان بوشهر صحبت کردم و گفتم که تیم پارس جم جنوبی با این ورزشگاه نمی‌تواند در لیگ برتر شرکت کند. بنا بر آن شده که نماینده ما شنبه به آنجا برود و ایرادات ورزشگاه آنها را بگوید. ما مایلیم که بازی در جم باشد، نه بوشهر. الان هم نواقص رو می‌گوییم و ان‌شاالله که حل شود. در خصوص سپیدرود هم باید بگویم که ورزشگاهش ظاهرا مشکل ندارد.

تاج درباره در خصوص تجهیز کمپ تیم‌های ملی گفت: میتوان یک کمپ کامل و خوب با یک چمن مطلوب را فراهم کرد و ما در حال انجام این موضوع هستیم، البته اکنون در حال ظرفیت شناسی در داخل کشور هستیم و حمیسی، ساکت و سایر دوستان از استان‌ها بازدید می‌کنند تا به بهترین شرایط عمل شود. ما یک زمین چمن خوب در کمپ را آماده می کنیم که استاندارد است. زیرسازی را آماده کرده‌ایم و چمن را که آماده کنیم، عالی می‌شود.

وی در پایان درخصوص محل برگزاری فینال جام حذف تصریح کرد: این ورزشگاه مشکلاتی دارد که تیمی به آنجا رفته‌اند تا این مسائل برطرف شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید