تاج: باشگاه ها بازیکن به تیم‌ملی ندهند، جریمه می‌شوند!

همایش هم اندیشی مدیران و کادر فنی تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی صبح امروز با حضور رئیس فدراسیون فوتبال، رئیس سازمان تیم های ملی، محصص و معینی و کادر تیم های ملی در هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست خطاب به کادر فنی تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: فدراسیون فوتبال برای همگام سازی و بررسی برنامه های تیم های ملی این نشست را تشکیل داده تا با بررسی و هماهنگی بتوانیم به وضعیت تیم ها رسیدگی کنیم. بر همین اساس از محصص و معینی خواستم تا در بخش فنی که  مسئول بحث واگذاری تیم های ملی به کادر فنی هستند، حضور داشته و در این نشست از نزدیک با دغدغه های کادر فنی تیم ها آشنا شوند.

وی ادامه داد: بخش مهمی که در تیم های ملی مطرح است اداره تیم های ملی و کار جمعی است تا با انجام کار گروهی عملکرد موفقی داشته باشیم. نقش هماهنگی و همدلی باعث می شود تا موفق شویم.  بر همین اساس از شما می خواهم با فعالیت در کار گروهی و همدلی در راستای موفقیت تیم های خود همانند گذشته تلاش کنید.

وی در ادامه از تدوین دستورالعمل اجرایی برای تیم های ملی خبر داد و گفت: دستورالعمل هایی را برای تیم های ملی تدوین می کنیم تا سازمان تیم های ملی با فعالیت های مستمر، باعث هماهنگی بیش از پیش تیم ها با یکدیگر شود. اگر شرایط مناسبی را برای تیم ها فراهم نکنیم، نمی توان برنامه های خود را به صورت مناسب پیش برد. باید حمایتهای لازم از تیم های ملی صورت بگیرد و معتقدم باشگاهها با حمایتهای همه جانبه خود از تیم های ملی توانند بستر مناسبی را برای رشد و توسعه فوتبال فراهم کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر این حمایتها وجود نداشته باشد، هزینه هایی که در این زمینه مصرف شده، بی حاصل می ماند. فدراسیون فقط مسئول تیم های ملی نیست. باشگاه ها زیر نظر  سازمان لیگ بوده و سازمان لیگ زیر نظر فدراسیون فوتبال است در همین راستا فدراسیون فوتبال نقش پدر خانواده بزرگ فوتبال را دارد. اگر باشگاهها در زمانی که تیم های ملی نیازمند بازیکنان آنها هستند، در اختیارمان قرار ندهند، بدون شک بازدهی لازم را نخواهیم داشت. معتقدم که باشگاهها باید تعامل داشته باشند و بر همین اساس در آیین نامه جدید انضباطی در خصوص در اختیار گذاشتن بازیکنان توسط باشگاهها به تیم ملی، موردی را تدوین کرده ایم و به زودی آیین نامه جدید که منطبق با فیفا است را به مرحله اجرا در می آوریم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: آیین نامه گویا است و به عنوان مثال اگر بازیکن به تیم ملی ندهند، شامل چه جریمه هایی می شوند، یا از لحاظ مالی به دلیل تخلفاتی که انجام می دهند، مبلغ تخلف کاملا مشخص است. این کار در دنیا در حال انجام است و ما نیز طبق آیین نامه فیفا و آیین نامه جدید انضباطی به زودی آن را اجرایی خواهیم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید