سیروس دین محمدی: 12 امتیاز برای راه‌آهن کسب کردم که به اندازه 30 امتیاز ارزشمند بود!

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن گفت: از ورود کمیته اخلاق به نتایج لیگ دسته اول فوتبال خوشحالم زیرا باعث خواهد شد زحمات مربیان سالم و پاک هدر نرود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیروس دین محمدی در مورد بقای تیم راه‌آهن در لیگ دسته اول گفت: در این مدت خیلی سختی کشیدم، سه چهار ماه وحشتناک را در راه‌آهن تجربه کردم. 15 بازیکن از تیم راه‌آهن جدا شده بودند، با این شرایط من 12 امتیاز برای راه‌آهن کسب کردم که به اندازه 30 امتیاز ارزشمند بود. یک روز در قائم‌شهر در حال تمرین بودیم که برخی مردم آمدند و گفتند آقای دین‌محمدی،‌این تیم جوانان راه‌آهن است یا تیم امید؟ میانگین سنی تیم من بسیار پایین بود، با این شرایط خدا را شکر می‌کنم که تیم را در لیگ یک حفظ کردم. 

وی افزود: برخی تیم‌ها می‌گویند بازیکن «لیگ‌ یک‌باز» دارند، در حالی که تیم راه‌آهن نمی دانم بگویم بازیکن چه لیگی را دراختیار داشت، بازیکنان من تجربه بازی در هیچ لیگی را نداشتند. امکانات و شرایط مالی باشگاه راه‌آهن هم در حد صفر بود، فقط 7 توپ داشتیم، تمرینات تیم هم به دلیل زمین مفتکی در رباط کریم برگزار می‌شد. روزی یک ساعت و نیم تا رباط کریم راه بود، بازیکنان و خود من مشکل تردد داشتیم، باور کنید هر بار که سالم به تمرین می‌رفتم و برمی‌گشتم صدقه می‌دادم و خوشحال می‌شدم با وجود آن همه کامیون در جاده تصادف نکرده بودم. 

سرمربی راه‌آهن تصریح کرد: باورتان نمی‌شود بازیکن تیم به من پیامک می‌داد که حتی پول برای شام ندارد، این پیامک را دارم و می‌توانم آن را به رسانه‌ها نشان بدهم. وقتی بازیکن من پول شام شب ندارد، چه انتظاری می‌توانم از او داشته باشم. من به جای آنکه تمرکزم بر روی مسائل فنی باشد، دغدغه شام بازیکنم را داشتم. با همه این مشکلات، یکسری تلفن‌های مشکوک هم به بازیکنانم می‌شد، همان زمان هم با آلومینیوم اراک بازی داشتیم این صحبت‌ها را مطرح کردم و از کمیته اخلاق خواستم که به پرونده این تماس‌ها ورود پیدا کند. خوشحالم که تیم در لیگ یک حفظ شد، البته می‌دانم برخی افراد از اینکه راه‌آهن در لیگ یک ماند و سقوط نکرد از ناراحتی خوابشان نبرده است، حتی در تیم خودمان هم برخی از این افراد بودند، آنها منتظر سقوط تیم بودند، اما خدا کمک کرد و تیمی که این همه مشکل داشت در لیگ یک حفظ کردم. همیشه آرزو داشتم فاصله زمین تمرین تا خودروی شخصی‌ام را بدون آنکه بازیکنی بیاید و از مشکل مالی‌اش بگوید طی کنم، یکی می‌آمد و می‌گفت پول غذا ندارم، دیگری از شرایط بد مالی‌اش می‌گفت.

دین‌محمدی با اشاره به شرایط سختی که در راه‌آهن تجربه کرده عنوان کرد:‌ می‌خواستم بعد از بازی با سپیدرود، از راه‌آهن بروم اما رشیدی از من خواست که بمانم و می‌گفت اگر تو هم از راه‌آهن بروی هیچ‌کس دیگر به این تیم توجهی نمی‌کند و بازیکنان و تیم راه‌آهن نابود می‌شوند. باید بگویم با پُررویی تیم را در لیگ یک حفظ کردم، خیلی رو می‌خواهد که تیمی بدون پول، بدون امکانات و با دست خالی را در لیگ حفظ کرد. برای تیم‌های بوشهری فرماندار و معاون استاندار به رختکن‌ تیم‌شان می‌رفتند، از فجر سپاسی یک شهر حمایت می‌کرد، اما در راه‌آهن فقط من بودم و آقای رشیدی. این مسئله یک بار جواب می‌دهد، دین محمدی یک بار می‌تواند با دست خالی تیمی را حفظ کند، اما همیشه این شرایط وجود ندارد.

سرمربی راه‌آهن در مورد اینکه فصل آینده در این تیم خواهد ماند یا نه، گفت: با رشیدی صحبت کردم گفتم با این شرایط نمی‌توان کار کرد، هر وقت حرف‌ها و وعده‌ها به عمل تبدیل شد، می‌توان در باشگاه راه‌آهن کار کرد. کار باید اصولی باشد، باشگاه باید بودجه مشخص داشته باشد. 

وی در مورد ورود کمیته اخلاق به نتایج هفته پایانی لیگ یک اظهار داشت: از ورود کمیته اخلاق به نتایج لیگ دسته اول خوشحالم و از آن استقبال می‌کنم، با ورود کمیته اخلاق با افرادی که فاسد هستند برخورد می‌شود و زحمات مربیانی که سالم و علمی کار می‌کنند دیده خواهد شد. مربیانی مثل نظر محمدی، تارتار و حتی خودم. جا دارد صعود تیم سپیدرود و پارس جنوبی را به نظر محمدی و تارتار تبریک بگویم، امیدوارم آنها هم در لیگ برتر موفق باشند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید