کاظمی: پاکی فوتبال را حفظ کردیم

سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی گفت: همانطور که قبلاً گفته‌ام اگر احساس شود که می‌توانم به ماشین‌سازی کمک کنم و ماشین‌سازی را به لیگ برتر باز گردانم کارم را در این تیم ادامه خواهم داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فرهاد کاظمی در نشست خبری پس از بازی تیم‌های ماشین‌سازی و سیاه‌جامگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای کار به خاطر شهادت مرزبانان عزیز خدمت همه مردم تسلیت می‌گویم. یک تبریک هم به خاطر اعیاد شعبانیه می‌گویم. درباره بازی امروز باید بگویم که علیرغم اینکه تعدادی از بازیکنانمان را در اختیار نداشتیم و سقوطمان مسجل شده بود. پاکی فوتبال و ورزش را حفظ کردیم. تیم حریف هم فوق‌ ستاره‌ای به نام مسعود همامی درون دروازه داشت و خط دفاعی این تیم هم خیلی خوب کار کرد. حریف برای سقوط نکردن آمده بود و جنگید.

وی در مورد داوری بازی نیز گفت:‌ اعتراضی به داوری نداشتم و داور هم بعد از پایان بازی آمد و تشکر کرد که در طول بازی اعتراض نکردیم. درست است که ما نتیجه را باخته‌ایم اما نباید اخلاق را ببازیم. از هر چه بگذرم از این مسئله نمی‌گذرم در رختکن هم 3 تن از بازیکنانم را جریمه کردم چرا که در طول بازی به داور اعتراض داشتند.

سرمربی تیم ماشین‌سازی افزود: بازی بعد ما هم برای تیم‌های پایین جدول حائز اهمیت است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که با اخلاق و با تعصب بازی کنیم.

کاظمی در مورد ادامه حضورش در ماشین‌سازی تصریح کرد: من قبلاً هم گفتم من هستم و اگر احساس شود که می‌توانم به برگشت ماشین‌سازی کمک کنم قطعاً در این تیم حضور خواهم داشت. احساسی حرف نمی‌زنم و روی حرفی که می‌زنم ایستاده‌ام. شاید شما هم قبول دارید که علیرغم تمام کمبودها ما خوب بازی می‌کنیم. نه تنها خط فوروارد بلکه در خیلی پست‌ها کمبود داشتیم و بازیکنان را در پست‌های مختلف بازی دادیم. با این حال غیر از دو بازی خوب بودیم اما اشکالات دیگری هم وجود داشت که در جلسات آتی آن را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: من برای باقی‌ماندن این تیم روی کاغذ قول ندادم اما تمام تلاشم را کردم البته ما هم مشکلاتی داریم که این مسائل باید بررسی شود و در آن جلسه‌ای که قرار است برای بررسی مشکلات ماشین‌سازی برگزار شود به عنوان یک فرد فنی پاسخگوی شما خواهم بود البته نظرات خودم را هم خواهم گفت که این تیم چه چیزهایی کم داشت که نتوانست نتیجه بگیرد. بکن‌باوئر قبلاً گفته که 30 درصد فوتبال شانس است اما من می‌گویم 50 درصد فوتبال شانس است. مثلا یک دروازه‌بان وسط فصل تیم را رها کرده و از کشور می‌رود و خیلی از مسائل دیگری که سهل‌انگاری در کنار شانس است و باعث ضربه زدن به تیم می‌شود.

سرمربی تیم ماشین‌سازی گفت: در بازی‌های ما اشتباهات داوری رخ داده که البته به آن کار نداریم اما باید کالبد شکافی شود وقتی تیمی می‌آید و هزینه می‌کند نباید زحماتش به این راحتی هدر برود. قبلا هم گفتم من تبریز کار ساخت و ساز ندارم که بخواهم از کسی تعریف کنم. قبلا هم گفتم آقای نجفی و سلیمانی مردانه پای این تیم ایستاده‌اند. آقای ششگلانی هم دلش برای فوتبال می‌سوزد.

کاظمی افزود: از تیم بهمن شروع کنید که در سال 74 در آن حضور داشتم. هر جا رفتم اول به پایه‌ها تمرین دادم اما متأسفانه اینجا تیم پایه‌ای نبود و اینها مشکلات تیم فوتبال آذربایجان است. در گذشته به بازیکنان 10-12 ساله بها داده می‌شد اما الان این مسئله را نمی‌بینیم. اگر دستم برای بازی دادن به جوانان باز بود مطمئن باشید از آنها استفاده می‌کردم. قبلاً هم به خیلی از جوانها میدان دادم که بعداً ملی‌پوش شدند. بازیکنانی مثل خداداد عزیزی. الان به سعید مهری گفتم باید حق خودت را بگیری فوتبال من تمام شده است اما این جوانها حیف هستند و باید دیده شوند.

وی در مورد عملکرد بازیکن جوان تیمش سعید مهری گفت:‌ مهری خوب کار نکرد و انتظاراتی که داشتیم نتوانست در زمین به نمایش بگذارد و تعویض او تاکتیکی بود بعد از او ابراهم‌اُف هم تلاشی نکرد و دیدیم خواسته‌های ما را اجرا نکرد او را هم تعویض کردیم حتی ما باید بدانیم حتی تیم‌مان سقوط کرده باشد مردم انتظار دارند تیمشان بازی دلچسبی ارائه دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید