زورآزمایی آزاد و فرنگی‌کاران ایران با دو مدعی همسایه در بازی های کشورهای اسلامی

کاروان کشتی آزاد و فرنگی ایران در خود را برای حضور دربازیهای همبستگی کشورهای اسلامی آماده می‌کند که تیم‌های ترکیه و آذربایجان، اصلی‌ترین رقبای کشورمان خواهند بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چهارمین دوره بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در حالی در روزهای ۲۲ اردیبهشت تا اول خرداد ماه به میزبانی شهر باکو آذربایجان برگزار می شود که کشور میزبان به عنوان یکی از رقبای اصلی کشتی ایران محسوب می شود. رقیبی که کشتی‌گیرانش مدتهاست در میادین جهانی و المپیک برای ایران خطرساز شدند و حتی توانسته‌اند شکست‌های تلخ و فراموش‌نشدنی را بر ملی‌پوشان ایران تحمیل کنند.

بدیهی است این بار نیز تیم های کشتی آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان با تکیه بر حمایت مالی دولتمردان و همچنین با توجه بر امتیاز میزبانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای کشتی ایران تلقی می‌شوند و به هیچ عنوان تحمل شکست در کشورشان را ندارند. در نتیجه می توان از هم اکنون منتظر بهترین نفرات کشتی آذربایجان در ترکیب تیم های کشتی آزاد و فرنگی این کشور بود و مصاف بسیار حساسی را در برابر نمایندگان ایران پیش بینی کرد.

یکی دیگر از مدعیان توانمند بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، کاروان کشتی ترکیه است. کاروانی که آزاد و فرنگی کاران عنوان دار و با تجربه ای را در ترکیب خود دارد و برای کسب موفقیت از هیچ تلاشی دریغ نمی کند. گفته می شود کشتی‌گیران ترکیه مدتهاست در استانبول اردو زدند و مدعی هستند در تمامی اوزان می‌توانند برای رقبای خود در باکو خطرساز شوند.

یکی از نکات قابل توجه در این میان، برنامه‌های فشرده تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نسبت به رقبای اصلی خود است. چراکه کاروان کشتی ایران دو هفته قبل از حضور در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی باید در میدان مهم دیگری یعنی رقابتهای قهرمانی آسیا در دهلی نو حضور یابد. این در حالیست که کادر فنی تیم ملی هم به ناچار باید نیرو و توان موجود را به دو گروه تقسیم کرده و به همین دلیل، کار سخت‌تری را برای کسب نتیجه نسبت به تیم‌های آذربایجان و ترکیه پیش رو دارد.

البته باید نیمه پُر لیوان را هم دید، چراکه تجربه و توان بالای برخی ملی‌پوشان اعزامی به بازیهای همبستگی و همچنین حضور برخی چهره‌های جوان باانگیزه و جویای نام توانسته ترکیب خوبی از کشتی آزاد و فرنگی ایران را مهیای حضور در این آوردگاه بین‌المللی کند.

 ترکیب کاروان کشتی ایران در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به شرح زیر است:

کشتی آزاد:

۵۷ کیلوگرم:حسن رحیمی و یونس سرمستی

۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل پور

۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری

۷۰ کیلوگرم:مصطفی حسین‌خانی

۷۴ کیلوگرم:پیمان یاراحمدی

۸۶ کیلوگرم:حسن یزدانی

۹۷ کیلوگرم:امیر محمدی

۱۲۵ کیلوگرم:کمیل قاسمی و یدالله محبی

کشتی فرنگی:

۵۹ کیلوگرم: محمد نوربخش

۶۶ کیلوگرم: مهدی زیدوند

۷۱ کیلوگرم:محمد علی گرایی

۷۵ کیلوگرم: رسول گرمسیری

۸۰ کیلوگرم:یوسف قادریان

۸۵ کیلوگرم:مهدی فلاح

۹۸ کیلوگرم: مهدی علیاری

۱۳۰ کیلوگرم: بهنام مهدی‌زاده

 

دیدگاه تان را بنویسید