مورینیو: آگوئرو زیرکانه مسبب اخراج فلینی شد

سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد پس از تساوی در مصاف با منچسترسیتی، مهاجم آرژانتینی این تیم را در ۱۰ نفره شدن شیاطین سرخ مقصر دانست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دومین رویارویی تیم‌های شهر منچستر در فصل جاری با تساوی بدون گل خاتمه یافت تا جایگاه آنها در جدول رده‌بندی رقابت‌ها تغییری نداشته باشد.

در این بازی من‌یونایتد میهمان از دقیقه 84 که مروان فلینی با سر خود ضربه به سرخیو آگوئرو زد و به سبب آن کارت قرمز گرفت، 10 نفره به کارش ادامه داد. این اتفاق همان بهانه‌ای شد که ژوزه مورینیو، سرمربی شیاطین سرخ برای انتقاد از بازیکن حریف لازم داشت.

مورینیو در کنفرانس خبری پس از بازی گفت: من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد چون صحنه را ندیدم. من فقط سه نکته درباره این اتفاق می‌دانم. مروان می‌گوید که حرکتش کارت قرمز داشته چون او مروان است. مارتین اتکینسون (داور بازی) هم می‌گوید که به نظر او حرکت مروان کارت قرمز داشته است اما من آگوئرو را در تونل رختکن‌ها دیدم و هیچ اثری از شکستگی بینی و سر نبود و صورتش مثل همیشه زیبا بود. به همین دلیل مطمئن نیستم (که حرکت مروان سزاوار کارت قرمز بوده باشد). اگر سرخیو خودش را به زمین نمی‌انداخت، مطمئناً کارت قرمزی در کار نبود اما وقتی که مروان به او فرصت انجام چنین کاری را می‌دهد، من دیگر نمی‌دانم. چیزی که من می‌دانم این است که ما 15 دقیقه 10 نفره بازی می‌کردیم و پسرهای من هم برای گرفتن این یک امتیاز حیرت‌آور جنگیدند.

مورینیو پیش از این در گفت‌و‌گو با شبکه اسکای اسپورت گفته بود که هر دو بازیکن بابت درگیری‌شان مقصر هستند. او تأکید کرد: من صحنه را ندیدم اما شاید بتوانم حدس بزنم کارت قرمزی که وجود داشت به خاطر تجربه و هوش بازیکن آرژانتینی بود.

آقای خاص تأکید کرد که فلینی از اینکه سابقه‌ بد او روی قضاوت سختگیرانه اتکینسون در مورد حرکت بازیکن بلژیکی تأثیر گذاشته، ناراحت است.

وی عنوان کرد: مروان معتقد است که اگر بازیکن دیگری چنین حرکتی را انجام می‌داد شاید داور به او کارت قرمز نمی‌داد.

تساوی در دربی، منچستریونایتد را در فاصله یک امتیازی آخرین سهمیه انگلیس در لیگ قهرمانان نگه داشت و این در حالیست که این تیم 5 بازی دیگر با پایان فصل دارد که دو بازی آن مصاف‌های سخت خارج از خانه برابر آرسنال و تاتنهام است. در این مدت مردان مورینیو باید در مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا هم دو بازی  با سلتاویگوی اسپانیا انجام دهند. این تقویم سخت در حالی پیش روی شیاطین سرخ است که آنها اکنون هشت بازیکن کلیدی‌شان را در اختیار ندارند و احتمال دارد که فلینی هم به جرم حرکت خشونت‌آمیز در زمین بازی از سه بازی بعدی یونایتد در لیگ برتر محروم شود.

زلاتان ابراهیموویچ، مارکوس روخو، خوان ماتا، کریس اسمالینگ، فیل جونز و پل پوگبا دیگر غایبان من‌یونایتد هستند و طبق گفته مورینیو، تیموتی فویو منسا هم که به عنوان بازیکن تعویضی در دقایق پایانی دربی به میدان رفت، مصدوم شده و او هم مدتی خانه‌نشین خواهد بود.

مورینیو گفت: تیم ما به دردسر افتاده است. مشکلات فراوانی داریم و انجام یک دربی بزرگ مانند دربی منچستر، با تلاش زیادی که انجام دادیم و فشاری که برای حفظ نتیجه متحمل شدیم، سخت است. این بازی اما شخصیت بزرگ بازیکنان ما را نشان داد. من فکر می‌کنم که منچسترسیتی فصل را بین 4 تیم بالای جدول به پایان برساند. بازی‌هایی که این تیم در ادامه فصل باید انجام دهد، به نظر من سخت نیستند و از پس آنها برمی‌آیند. من فکر می‌کنم که رقابت برای رسیدن به چهار رده بالای جدول بین ما،‌ آرسنال و لیورپول است. ما تلاش‌مان را می‌کنیم اما واقعیت این است که ما یک بازی در نیمه نهایی لیگ اروپا داریم. ما بازیکنان زیادی را از دست داده‌ایم اما ما تا زمانی که روز کاغذ شانس داشته باشیم، می‌جنگیم.

من‌یونایتد در نیمه اول موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشت که هنریک مخیتاریان و آندر هررا آنها را از دست دادند. سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ اما از این اتفاق ناراحت نبود.

او که تیمش با کسب پیروزی در این بازی می‌توانست جای منچسترسیتی را بگیرد، اظهار داشت: ما در نیمه اول تیم برتر بودیم و من‌سیتی در نیمه دوم. با این حال من باید از بازیکنانم دفاع کنم و بگویم که از عملکردشان راضی‌ام.

 

دیدگاه تان را بنویسید