اردوی تیم ملی شمشیربازی برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی

شمشیربازان اسلحه سابر که برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی آماده می‌شوند، حضور در دو رویداد و یک اردوی مشترک را به منظور آماده‌سازی بهتر و ارتقای رنکینگ در برنامه دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پس از پایان بازی های المپیک ریو که با نتیجه گیری قابل توجه مجتبی عابدینی همرا بود و بعد از آن اعزام متوالی به مسابقات مختلف جام جهانی و جایزه بزرگ که عنوان های مختلف تیمی و انفرادی را به همراه داشت، اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران طی دو ماه گذشته هیچ اعزامی نداشتند و اردوی تمرینی هم برگزار نکردند. در این بین علی پاکدامن تنها عضو این تیم بود که به خاطر حضور در رقابت های کره جنوبی (اسفندماه)، چند روزی درگیر تمرین و مسابقه بود.

حالا پس از دو ماه استراحت مطلق، اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر چند روزی است که اردوهای آماده سازی خود را از سر گرفته اند و قرار است به طور فشرده آن را تا تیرماه ادامه دهند.

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهرارسباران، محمد فتوحی، امیر احمد امینی و نیما زاهدی شمشیربازانی هستند که این روزها زیر نظر پیمان فخری تمرینات خود را در قالب تیم ملی اسلحه سابر دنبال می کنند. مسابقات قهرمانی آسیا و جهان دو اولویت و هدف اصلی این تیم از برگزاری اردوی تمرینی است که البته پیش از شرکت در آنها، برنامه های اعزامی دیگری هم برای شمشیربازان اسلحه سابر اجرا خواهد شد.

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۵ خردادماه در هنگ کنگ آغاز می شود. شمشیربازان اسلحه سابر ایران که در دوره پیشین این رقابت ها و در بخش تیمی صاحب جایگاه پنجمی شدند و در بخش انفرادی هم توسط پاکدامن به یک مدال نقره دست یافتند، علاوه بر این رقابت ها، برای مسابقات قهرمانی جهان هم آماده می شوند که از ۲۵ تیرماه در آلمان آغاز می شود.

برای حضور در این دو رویداد آسیایی و جهانی که حضور و چگونگی نتیجه گیری در آنها اولویت شمشیربازان اسلحه سابر برای ماه های آتی است، دو برنامه دیگر نیز در برنامه آماده سازی آنها لحاظ شده است. مسابقات جام جهانی اسپانیا یکی از این برنامه هاست که ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در مادرید برگزار می شود.

اعضای تیم ملی شمشیربازی ۵ خردادماه هم به مسکو سفر می کنند تا بر اساس دعوت روس ها، اول در اردوی تمرینی مشترک با آنها شرکت کنند سپس در رقابت های جایزه بزرگ این کشور حاضر شوند. این رقابت ها از ۱۲ خردادماه آغاز می شود.

حضور در مسابقات اسپانیا و روسیه به ارتقای رنکینگ شمشیربازان برای مسابقات قهرمانی آسیا و جهان کمک خواهد کرد و به همین دلیل در برنامه آماده سازی آنها قرار گرفته است.

برای حضور در مسابقات جام جهانی اسپانیا و جایزه بزرگ روسیه حضور مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری در ترکیب تیم اعزامی قطعی است. با برگزاری رقابت انتخابی میان محمد فتوحی و فرزاد باهر ارسباران نیز نفر چهار مشخص خواهد شد. در رابطه با مسابقات قهرمانی آسیا و جهان و ترکیب اعزامی به این دو رویداد نیز بر اساس عملکرد شمشیربازان در مادرید و مسکو تصمیم گیری خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید