آخرین نظر برانکو درباره احتمال نشستن روی نیمکت تیم ملی!

برانکو ایوانکوویچ که پس از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر هر روز با یک رسانه کروات گفت‌وگو می کند، این بار و در تازه‌ترین اظهارنظرش درباره احتمال حضور بر روی نیمکت تیم ملی ایران و موفقیت با تیم فوتبال ‌پرسپولیس سخن گفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برانکو ایوانکوویچ این روزها روی بورس رسانه‌های کرواسی قرار گرفته، موفقیت او با تیم فوتبال پرسپولیس باعث شد تا رسانه‌های کروات به سراغ برانکو بروند و با او به گفت‌وگو بپردازند. برانکو ایوانکوویچ در تازه‌ترین سخنانش در پاسخ به سوالی درباره احتمال حضورش بر روی نیمکت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و انتخاب به عنوان جانشین کارلوس کی‌روش، ‌گفت: کی‌روش با ایران در انتخابی جام جهانی عملکرد خوبی داشته است. در این مدت نیز اغلب چنین شایعاتی شنیده شده که من قرار است جانشین کی‌روش شوم. من فکر نمی‌کنم که ایران کی‌روش را کنار بگذارد. صادقانه باید بگویم که من مربیگری در سطح باشگاه را دوست دارم چون با کار روزانه بیشتر هماهنگ هستم.

برانکو هم‌چنین درباره قهرمانی پرسپولیس گفت‌: خب. این قهرمانی برای من خوب و خوشحال کننده بود، چرا که توانستم در سه  کشور عنوان قهرمانی کسب کنم. غیر از ایویچ هیچ مربی کرواتی نتوانسته است در سه کشور مختلف به این موفقیت دست یابد. درباره قهرمانی با پرسپولیس باید بگویم که این عنوان برای من خیلی ارزش داشت، چون باشگاه مدت‌ها نتوانسته بود قهرمان شود. در دو سال گذشته ما عملا قهرمان و بهترین تیم ایران بودیم.

ایوانکوویچ در ایران به عنوان مربی موفق شناخته شده است و یک بار نیز افتخاری جالب را کسب کرد. او در این باره گفت‌: من شهروند افتخاری تهران هستم. این را من در مراسمی در سال 2006 به دست آوردم. وقتی که همراه با ایران توانستم به جام جهانی آلمان راه یابم.

برانکو در سال 2001 به عنوان دستیار بلاژویچ در تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران به فعالیت پرداخت و بعد از مدتی هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفت و با این تیم به جام جهانی راه یافت. او همچنین با تیم‌ ‌ملی ایران در سال 2002 قهرمان بازی‌های آسیایی بوسان شد.

سرمربی پرسپولیس درباره قهرمانی با این تیم در لیگ شانزدهم، گفت‌: پرسپولیس تیم پر طرفدار و مطرحی در ایران و آسیا است و در واقع باید بگویم که قهرمانی من 40 میلیونی بود. این قهرمانی در بین قهرمانی‌های من خواست‌تر است، چرا که  باشگاه من 40 میلیون هوادار دارد. من شنیدم که در اقصی نقاط ایران بعد از قهرمانی پرسپولیس مردم به خیابان‌ها آمدند و به جشن و پایکوبی پرداختند. ما در تبریز قهرمان شدیم، جایی که ما را دوست نداشتند و در محل اقامتمان جشن قهرمانی گرفتیم و در هتلی که در آن جا مستقر بودیم،  ولی وقتی به تهران آمدیم شور و شوق هوادارانمان را درک کردیم.  

وی افزود: این که در تیم بزرگی همچون پرسپولیس کار می‌کنم برای من افتخار است. مردم ایران بازیکنان و مربیانی که برایشان خوب کار کنند را دوست دارند و به آنها احترام می‌گذارند. به همین خاطر است که من در ایران از احترام خاصی برخوردار هستم. در شرایط بسیار خوبی کار می‌کنم و از کارم رضایت دارم. من توانستم فرهنگ و عادت باشگاه را تغییر دهم و پرسپولیس را به بردن و قهرمانی عادت دهم.

 

دیدگاه تان را بنویسید