مرادی: برای کسب کرسی‌های ارزشمند جهانی در سال ۹۶ با اقتدار حرکت می‌کنیم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۹۵، از نگاه ویژه مجموعه مدیریتی وزنه‌برداری برای کسب کرسی‌های ارزشمند بین‌المللی در سال ۹۶ می‌گوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رئیس فدراسیون وزنه برداری در آخرین روزهای سال 95 به اختصار در خصوص عملکرد این فدراسیون توضیح داد: سال 955 به رغم محدودیت های منابع مالی که فدراسیون وزنه برداری داشت، یکی از سال های پرافتخار این مجموعه در کنار ورزش پایبندی به شعار ورزش پاک بود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری تاکید دارد: امسال وزنه برداری ایران نزدیک به یکصد مدال ارزشمند از میادین معتبر بین المللی در سه رده سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) کسب کرد. همه آنها با کنترل دوپینگ همراه بود.

همچنین، در بخش میزبانی بین المللی، وزنه برداری ایران دو بار پیاپی میزبان تورنمنت معتبر جام بین المللی فجر بود که این رقابت ها ضمن ثبت شدن در تقویم فدراسیون جهانی برای ورزش ایران در عرصه بین المللی اعتبار ویژه ای را به دنبال داشت.

علی مرادی ادامه می دهد: فدراسیون وزنه برداری در سال 95 علاوه بر توجه ویژه به بازی های المپیک و تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، نگاه ویژه ای نیز به رده های سنی پایه داشت، برهمین اساس در نوجوانان به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردیم و رده سنی جوانان نیز علاوه بر درخشش در قاره آسیا صاحب سکوی نخست جهان شدیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان معتقد است: سال 95 برای وزنه برداری ایران سالی پرافتخار توام با درخشش وزنه برداران هرسه رده سنی در عرصه های معتبر بین المللی بود.ما موفق شدیم در سالی که گذشت ضمن درخشش وزنه برداران نوجوان و جوان در قاره آسیا،موفق شدیم صاحب عنوان نایب قهرمانی جهان در رده سنی نوجوانان و قهرمانی جهان در رده سنی جوانان شویم. همچنین در آوردگاه معتبر المپیک وزنه برداری ایران توانست بعنوان موفق ترین رشته ورزشی کاروان ایران در ریو بدرخشد و با کسب دو نشان ارزشمند طلا صاحب سکوی نایب قهرمانی المپیک 2016 شود.

مرادی خاطرنشان کرد:در سالی که گذشت، اصلاح ساختار فدراسیون وزنه برداری از جمله کمیته ها توسط این مجموعه برای توسعه این ورزش در دستور کار گرفت که در آینده نزدیک قطعاً به سود وزنه برداری منتهی خواهد شد. 

وی ادامه داد: در سال 95 اردوهای مختلفی در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، خوزستان و گیلان برگزار شد که جا دارد بابت این همکاری صمیمانه از استانداران و مدیران کل ورزش و جوانان استان های مربوطه تشکر ویژه داشته باشم.

رئیس فدراسیون در خصوص برگزاری لیگ گفت: لیگ های جوانان و بزرگسالان در سطح بالا و شهرهای مختلف انجام شد.جا دارد در سال‌های آینده در شرایط بهتر با سطحی بالاتر به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

علی مرادی در خصوص انتخاب نخستین نایب رئیس تاریخ وزنه برداری در بخش بانوان تاکید کرد: اساسنامه فدراسیون وزنه برداری در مجمع روز 9 اسفند مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت و به وزارت ورزش ارسال شد. در این مجمع به صورت رسمی حضور و فعالیت بانوان در رشته وزنه برداری با انتخاب و تایید نایب رئیس بانوان وزنه برداری کشورمان توسط مجمع رسماً آغاز شد.

رئیس فدراسیون همچنین در خصوص برنامه های سال 96 گفت: مباحث آموزشی، متدولوژی علم تمرین و نیز بحث مربوط به کنترل و مبارزه با دوپینگ که محورهای اصلی فدراسیون وزنه برداری ایران در سال 95 خصوصاً در دو میزبانی جام فجر(تهران و اهواز) بودند در سال 96 نیز سرلوحه برنامه ریزی این مجموعه است و در دستور کار ما قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص انتخاب برترین مربیان سازنده وزنه برداری کشور در هر سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و نیز برنامه اعزام آنها به جهت ارتقا انگیزه سازندگی در سراسر کشور معتقد است: کمیته مربیان فدراسیون وزنه برداری در سال 95 برای نخستین بار به صورت رسمی با انتخاب برترین مربیان وزنه برداری کشور باعث ایجاد انگیزه در بین این قشر زحمتکش شده است، برهمین اساس و به پیشنهاد مسئولان این کمیته قرار است فدراسیون در تمامی اعزام های بسین المللی خود برای بالا بردن انگیزه این مربیان و نیز فضای رقابتی و سازندگی در سراسر کشور برترین مربیان گزینش شده را همراه با تیم های ملی به مسابقات برون مرزی اعزام نماید.

علی مرادی تاکید دارد: سال 96 اولویت فدراسیون وزنه برداری قطعاً توجه و حمایت بیشتر از هیئت های وزنه برداری در بخش سخت افزاری و نرم افزاری خواهد بود. به همین علت سال پیش رو برای وزنه برداری سال حمایتی از هیأت های استانی خواهد بود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اردوهای آماده سازی در سال95 و ادامه این روند در سال 96 این چنین می گوید: سال 95 ما با تمام مشکلات مالی که داشتیم بدون وقفه اردوهای آماده سازی هر سه رده سنی را برگزار کردیم. در سال 96 هم با توجه به اعزام ها و مسابقات مهم بین المللی که پیش رو داریم امیدوار هستیم با نگاه حمایتی ویژه مسئولان ورزش کشور به وزنه برداری همین روند با شتاب بیشتر ادامه پیدا کند.

علی مرادی در خاتمه از نگاه ویژه فدراسیون وزنه برداری برای کسب موفقیت های بیشتر در سال96 یادآور می شود: سال96 برای ما و خانواده وزنه برداری ایران سالی سرنوشت ساز خواهد بود. زیرا در ابتدای سال آینده ما انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری را در پیش داریم.قطعا فدراسیون وزنه برداری ایران با توجه به قدمت و سوابق درخشانی که در این رشته ورزشی ثبت کرده است پتانسیل بسیار بالایی برای کسب کرسی های شایسته و ارزشمند در iwf دارد. ما نیز با برنامه ریزی که انجام دادیم و حمایتی که پشت سر خود احساس می کنیم، محکم و با اقتدار برای کسب جایگاهی که حق وزنه برداری ایران است، حرکت می کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید