پورقاز: در سایپا معجزه نکرده ام

مدافع تیم فوتبال سایپا گفت: تا روز آخر قراردادم به آب و آتش خواهم زد که بهترین عملکرد را در سایپا داشته باشم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این عملکرد خوب در فاز دفاعی بهانه ای شد برای گفتگو با عزت الله پورقاز مدافع ملی پوش سایپا که 8 هفته است به این تیم ملحق شده است. 

*از بازی با تراکتورسازی شروع کنیم.

ما برای برد به میدان رفته بودیم. با این حال کسب یک امتیاز از این بازی برای ما بد هم نبود! اینکه گفتند ما به سود سرخابی ها بازی کردیم درست نیست. ما برای خودمان و اعتبار ساپیا بازی کردیم و همان طور که اشاره داشتم به دنبال برد بودیم. 

*خط دفاعی سایپا در 8 بازی اخیر عملکرد خوبی داشته و در 6 بازی گل نخورده است.

این لطف خداست. من به تنهایی یا مدافع دیگری معجزه نکرده است. اگر ما در 6 بازی از 8 بازی اخیر گلی دریافت نکردیم به خاطر دفاع تیمی بوده. هر چند برای من و دیگر مدافعان خوشحال کننده است. خودم این طور حس می کنم در سایپا ما برای هم بازی می کنیم نه برای خودمان. البته نباید هم از این نکته غافل شویم گل نخوردن در فوتبال یک اصل غیر قابل کتمان است و تیمی که گل نمی خورد می تواند موفقیت را برنامه ریزی کند. 

*در استقلال خوزستان هافبک دفاعی بودی و در سایپا مدافع میانی. این دوگانگی در بازی کردن ناراحت کننده نیست؟

در استقلال خوزستان به عنوان مدافع میانی هم بازی کردم. در سایپا هم در یک بازی هافبک دفاعی بودم. به شخصه در پست مدافع میانی راحت تر هستم اما هر جا که سرمربی صلاح بداند بازی می کنم. همان طور که می دانید تا اینجا بازی در چند پست را تجربه کردم. حتی گلری. 

*در بازی بعدی با استقلال رویارو خواهید شد. الان پشیمان نیستید که ابتدای فصل به این تیم نه گفتید. دست کم بازی در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کردید. 

اول فصل که استقلال پیشنهاد داد خودم با علیرضا منصوریان حرف زدم اما سر قولم با خوزستانی ها ماندم تا ثابت کنم حرف و کلامم یکی است، هر چند در استقلال خوزستان شرایط بد مالی را تجربه کردم. همان موقع از علیرضا منصوریان عذرخواهی کردم. او خوشش آمد و می گفت برخی در این دوره زمانه قرارداد را هم دور می زنند اما تو روی حرفت هستی. به هر صورت هیچ بازیکنی نیست که از بازی در تیم آبی و قرمز بدش بیاید اما به تقدیر و سرنوشت اعتقاد دارم. درست است این روزها در لیگ قهرمانان آسیا بازی نمی کنم اما بدون تعارف از انتخاب تیم سایپا و کار با حسین آقا راضی هستم. یک باشگاه حرفه ای که مدیر عامل و کادر فنی اش با صداقت با من حرف زدند و به تعهدات خود پایبند هستند. این برای من لذت بخش است و از بازی در چنین فضایی لذت می برم. اما در مورد بازی با استقلال، باید برای برد به میدان برویم تا با خیالی آسوده به بالای جدول نگاه کنیم. 

*با وجود حضور در اردوهای متعدد تیم ملی هنوز به مهره ثابتی تبدیل نشده ای! این برایت ناراحت کننده نیست؟

کار با کی روش برای من مهمترین اتفاق فوتبالی ام بود. من از هر روز و از هر جلسه تمرین درس های جدیدی می گیرم. از نوع تمرین کردن تا شیوه رفتار کردن و همین درس ها است که موجب شده اینروزها ایران در فوتبال آسیا قدرت برتر باشد. 

هر دعوت و هر تمرین برای من انگیزه جدیدی است. برای بازی کردن همه توان و انرژی خود را می گذارم و یقین دارم اتفاقات خوب برای من هم در راه خواهد بود. 

*قراردادت پایان فصل با سایپا تمام می شود. آیا آن را تمدید خواهید کرد؟

تا روز آخر قرارداد خود را به آب و آتش خواهم زد که بهترین عملکرد را در سایپا داشته باشم. برای فصل بعد از الان حرف زدن زود است. اما شک نکنید به گونه ای بازی خواهم کرد که بهترین اتفاق ممکن برای من رخ دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید