کریم بنزما ضعیف‌تر از یک مدافع

۳۵ بازیکن در لالیگا بیشتر از مهاجم فرانسوی رئال مادرید گلزنی کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کریم بنزما یکی از مهاجمان اصلی رئال‌ مادرید به حساب می‌آید اما او هفت هفته‌ است که نتوانسته برای تیمش در لالیگا گلزنی کند. این مهاجم فرانسوی در رقابت‌های کشور اسپانیا موفق نبوده است اما توانست در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کند و نقش مهمی در پیروزی سه بر یک این تیم برابر ناپولی در مرحله یک هشتم نهایی این بازی‌ها داشته باشد.

آمار مهاجم مادریدی به قدری در لالیگا ضعیف است که ۳۵ بازیکن بالاتر از او در فهرست برترین گلزنان هستند. برای اینکه بنزما پنج گل در جدول گلزنان پیدا شود، باید از مهاجمانی همچون لوییس سوارس (۲۰) و آنتوان گریزمان (۱۰) گذشت و از نام پنج بازیکن ماردیدی عبور کرد. بازیکن فرانسوی نسبت به دو مهاجم مادرید یعنی گرت بیل و کریستیانو رونالدو کمتر گلزنی کرده است. رونالدو ۱۸ گل به ثمر رسانده است و بیل با وجود آسیب‌دیدگی‌ طولانی مدتش تاکنون هفت بار گلزنی کرده است. آلوارو موراتا که بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمده است نیز  هشت گل به ثمر رسانده است. به جز مهاجمان، ایسکو و سرخیو راموس نیز بیشتر از بنزما گلزنی کردند. آنها ۶ گل وارد دروازه حریفان کردند.

با توجه به آمار گلزنی مادرید در این فصل (۶۳) بنزما در هشت درصد از گل‌های این تیم نقش داشته است. آخرین گل این بازیکن فرانسوی برای رئال مادرید، به هفتم ژانویه برمی‌گردد. او در دیدار برابر گرانادا توانست دو گل از پنج گل تیمش را به ثمر برساند. پیش از آن در ۲۳ اکتبر گلزنی کرد و توانست دروازه‌ اتلتیک بیلبائو را باز کند. با وجود چنین شرایطی، زین الدین زیدان (سرمربی مادرید) از مهاجم خود حمایت می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید