خادم: شکست یزدانی تجربه‌ای برای آینده او خواهد بود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در فینال مسابقات جام‌جهانی رقابت سنگینی را شاهد بودیم، اما مهم این است که هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل و هم جام قهرمانی را در حوزه کشتی بردیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در مورد قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات جام جهانی کرمانشاه مصاحبه‌ای انجام داد که به شرح زیر است:

*ارزیابی شما از جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه چه بود؟

واقعا مسابقات سنگینی بود. برگزاری خوب کرمانشاه با توجه به حضور پرشور مردم فضای متفاوتی را شاهد بودیم. انتظارات مردم این فضا را مضاعف کرده بود و خوشحالم که پاسخ خوبی به حمایت‌های مردم دادیم تا شرمنده آنها نشویم.

*در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان‌ان آمریکا گفته بودید اگر این کشور در مسابقات حضور پیدا نمی‌کرد، جام جهانی واقعی نمی‌شد.

نه تنها آمریکا بلکه هرکدام از تیم‌های ایران، روسیه، آذربایجان و گرجستان نیز در این رقابت‌ها نبودند از جذابیت رقابت‌ها کم می‌شد و تأثیری جدی بر کیفیت مسابقات می‌گذاشت. آمریکا هم با شرایط خاص به ایران آمد و همین موضوع باعث شد بالاتر از حوزه ورزش، نگاه‌ها به این مسابقات جلب شود.

* انتظارات شما برآورده شد؟

با وجود اینکه 3 سال قبل مسابقات در آمریکا برگزار شده بود اما در کرمانشاه با حضور پرشور مردم شاهد فضایی متفاوت بودیم. انتظار تیم ایران هم در کنار حمایت صمیمانه مردم این تفاوت فضا را مضاعف کرده بود. تیم ایران به هر صورت با شرایط متفاوتی به مسابقات آمد و ممنون خدا هستیم که قهرمانان تیم‌ملی توانستند توقع مردم را با قهرمانی به خوبی پاسخگو باشند. نتایج هم نسبتاً رضایت‌بخش بود و در فینال رقابت سنگینی را شاهد بودیم. اما مهم این است که هم اخلاق را در حوزه بین‌الملل و هم جام قهرمانی را در حوزه کشتی بردیم.

*در برخی اوزان آزادکاران فراتر از حد انتظار ظاهر شدند.

در اوزان 61، 65 و 70کیلوگرم کشتی‌گیران ما به خوبی برنامه‌های کادر فنی را پیاده کردند در حالی که آمریکایی‌ها در این 3 وزن روی پیروزی حساب باز کرده بودند. رحیمی و قاسمی به عنوان بزرگان تیم در آغاز و پایان مثل همیشه کاری را که باید انجام می‌دادند را به نحو احسن انجام داده‌اند.

* علت شکست یزدانی در فینال چه بود؟

شرایط یزدانی متفاوت بود و به دلیل سرماخوردگی سنگین هفته گذشته و مصرف آنتی‌بیوتیک فرصت ریکاوری را به طور کامل نداشت و این موضوع در مسابقات اول و دوم نشان نداد اما در دیدار مقابل آمریکا خالی شد. یزدانی پس از المپیک کارش را بدون حاشیه دنبال کرد و این اتفاقات صرفاً تجربیاتی است که او در ادامه مسیر کسب افتخارات خودش گاهی نیاز دارد کسب کند.

*آخرین روزهای سال جاری میزبان جام جهانی کشتی فرنگی در آبادان هستیم، شرایط چطور است؟

برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم، آبادان هم با مردم صمیمی و صمیمتی که دارند، میزبانی خوبی از 8 کشور برتر جهان خواهند داشت. نگاه ویژه‌ای به این مسابقات وجود دارد و باید در بهترین سطح ممکن برگزار شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید