راز شکست حسن یزدانی در فینال جام جهانی مقابل آمریکا چه بود؟

دارنده مدال‌ طلای المپیک ۲۰۱۶ گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک باعث شد در عملکردم تاثیر منفی بگذارد و همین موضوع تا حد زیادی دلیل باختم در دیدار فینال بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسن یزدانی درباره ارزیابی خود از سطح کیفی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه،گفت: جام جهانی امسال در سطح بسیار بالایی برگزار شد و به غیر از روسیه همه تیم‌ها با ترکیب اصلی خود پا به این رقابت‌ها گذاشتند و به اعتقاد من این مسابقات در سطح بالایی برگزار شد. در وزن من هم همه کشتی‌گیران خوب به غیر از تیم روسیه حضور داشتند و شاهد رقابت‌های سختی بودیم.

این دارنده مدال‌ طلای المپیک ۲۰۱۶ درباره عملکردش در این رقابت‌ها گفت: برای حضور در جام جهانی شرایط ایده‌آلی نداشتم و آن‌هایی که در کنارم بودند می‌دانند با چه شرایطی به جام جهانی آمدم. متاسفانه سه، چهار روز مانده به مسابقات دچار سرماخوردگی شدید شدم و مصرف آنتی‌بیوتیک باعث شد در عملکردم تاثیر منفی بگذارد و همین موضوع تا حد زیادی دلیل باختم در دیدار فینال بود.

او افزود: متاسفانه سرما خوردگی شدید باعث شد بدنم در دیدار فینال جواب ندهد. البته نمی‌خواهم باختم را مقابل رقیب آمریکایی توجیه کنم، اما واقعا فقط در سه ‌دقیقه نخست توانستم دوام بیاورم و بدنم جواب داد، ولی در تایم دوم بدنم خالی کرد و کارایی لازم را نداشتم. حتی پیش از کشتی در دیدار فینال، مقابل حریف مغول هم به همین علت کشتی‌ام به درازا کشید و حتی توان بلند شدن را هم نداشتم، اما هر چه که داشتم گذاشتم تا حریف مغول را ببرم تا هم از نامم دفاع کرده باشم و هم از اعتبار کشتی ایران. فکر می‌کردم پس از کشتی مقابل حریف مغول تا بعد از ظهر بدنم به شرایط بهتری بازگردد، اما متاسفانه این طور نشد و لحظه به لحظه بدتر شدم.

یزدانی تصریح کرد: نمی‌شود تمام تقصیر این باخت را تنها به دلیل سرماخوردگی دانست، اما مردم بدانند من هیچ وقت کم نمی‌گذارم و همیشه برای برد و خوشحالی آن‌ها به روی تشک می‌روم. بار فنی من از حریف آمریکایی کم‌تر نبود و اشتباهی هم مقابل او نداشتم. اگر او به لحاظ فنی بالاتر بود در همان سه ‌دقیقه اول می‌توانست امتیاز زیادی بگیرد، ولی این طور نشد. در دو ‌دقیقه اول هم همان طور که دیدید کشتی در دست من بود، اما در تایم دوم به دلیل مصرف آنتی‌بیوتیک واقعا نایی برای مبارزه کردن نداشتم. البته حریف آمریکایی هم حریف خوبی بود، اما به لحاظ فنی یک بعدی کار می‌کرد و من توانستم او را به خوبی کنترل کنم، اما درست از زمانی که بدنم تحلیل رفت او کشتی را در دست گرفت.

یزدانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود سرماخوردگی حاضر شده به روی تشک برود، با وجود این که علیرضا کریمی، دیگر کشتی‌گیر ایران در این وزن می‌توانست در دیدار فینال برای کشور ما کشتی بگیرد، گفت‌: این موضوع بستگی به نظر کادر فنی تیم‌ ‌ملی داشت البته من خیلی دوست داشتم که در دیدار فینال برای کشورم کشتی بگیرم، چرا که اول به خاطر دل مردم بود که با تمام وجود به بنده لطف داشتند و می‌خواستند که من کشتی بگیرم. دوم این که ما با آمریکا در دیدار فینال مصاف داشتیم و دفاع از حیثیت کشتی ایران و قهرمانی در جام جهانی برایم ارزش بسیاری داشت. متاسفم که نتوانستم پیروز مبارزه باشم و شرمنده مردم شدم. مردم همه گونه به من لطف داشتند و متاسفم که نتوانستم لطف آن‌ها را جبران کنم. ان‌شاء‌الله در مسابقات بعدی بتوانم نتایج خوبی بگیرم و جواب لطف مردم را به خوبی بدهم.

دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان درباره محبوبیت زیاد جردن باروس آمریکایی در میان مردم و این که آیا با او برخوردی داشته است یا خیر؟ گفت‌: با باروس فقط در حد سلام و علیک برخورد داشتم. او واقعا مورد احترام مردم بود. خودش هم اعلام کرد که در آمریکا به اندازه ایران محبوبیت ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا پس از باخت مقابل تیلور آمریکایی سالن مسابقات را ترک کرده است و در جشن قهرمانی ایران شرکت نکرده است، گفت‌: به خاطر شکستی که داشتم دوست نداشتم چشم در چشم مردم شوم، چرا که مردم واقعا به بنده حقیر لطف زیادی داشتند و با تشویق‌های بی‌امان‌شان روحیه زیادی به من دادند، اما من نتوانستم جواب محبت‌های‌شان را به خوبی بدهم. به همین دلیل تصمیم گرفتم در جشن قهرمانی علی‌رغم میل باطنی‌ام شرکت نکنم.

یزدانی درباره برنامه‌های آینده خود گفت‌: فعلا به علت سرماخوردگی طول درمان دارم و ان‌شاء‌الله پس از بهبودی کامل بار دیگر تمریناتم را آغاز می‌کنم و هر کجا که کادر فنی صلاح بداند کشتی می‌گیرم.

دارنده مدال طلای المپیک و نقره جهان درباره برخی شایعات مبنی بر این که قرار است باز هم به یک وزن بالاتر برود و در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی بگیرد، گفت‌: خیر. چنین چیزی به هیچ وجه صحت ندارد و من در همین وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی خواهم گرفت.

یزدانی در پایان با قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به خاطر دلجویی‌اش پس از باخت مقابل حریف آمریکایی، گفت‌: جا دارد از کادر فنی تیم‌ ‌ملی و همه مردم ایران که با پیام‌های‌شان به من قوت قلب دادند قدردانی کنم. ان‌شاء‌الله جواب محبت مردم عزیزمان را در مسابقات پیش‌رو به بهترین شکل خواهم داد.

 

  • بهمن بهرامی ارسالی در

    حسن جان تو نابغه کشتی جهان هستی.من خودم چون سابقا کشتی گیر بودم میدانم که سرما خوردگی با انسان چه میکند.همیشه سلامت باشی.

دیدگاه تان را بنویسید