سلطانی فر: حضور ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی باید مقتدرانه باشد

مسعود سلطانی فر از ابلاغ جدید آیین‌نامه‌های انتخابات روسای فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و نسبت به برنامه‌ریزی در فدراسیون‌های ورزشی و همچنین حضور قدرتمندانه در بازی‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان که عصر دیروز برگزار شد، مسعود سلطانی‌فر توسعه در همه امور را در سایه ثبات و آرامش عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد ما تعامل گسترده با همه کسانی است که به نوعی با امور ورزش مرتبط هستند.

وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از زحمات نصرالله سجادی معاون پیشین حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که همچنان جامعه ورزش بتواند از تجربه او استفاده کند.

سلطانی‌فر از داورزنی به عنوان یکی از مدیران شناخته شده ورزش نام برد که در طی سه دهه گذشته با توجه به مدیریت در چهار استان و ریاست بر فدراسیون‌های مختلف می تواند منشا خدمات و تلاش های خوبی مبتنی بر برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های موثر باشد.

به گفته وزیر ورزش و جوانان آیین‌نامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها بر اساس جایگاه قانونی این وزارتخانه و بررسی‌هایی که به عمل آمده، تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد.

سلطانی‌فر گفت: در آیین نامه جدید اصلاحاتی صورت گرفته که مشکلات گذشته در برگزاری انتخابات به وجود نیاید. در سال آینده طی ارزیابی به عمل آمده 14 تا 16 رئیس فدراسیون ورزشی دوره ریاستشان به پایان می‌رسد و بر اساس این آیین‌نامه انتخابات را برگزار خواهیم کرد.

وزیر ورزش و جوانان انضباط مالی فدراسیون‌ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: فدراسیون‌ها باید اهتمام لازم را برای انضباط مالی به عمل آورده و با کاهش هزینه های جاری شرایط را بیشتر برای توسعه ورزش فراهم کنند.

وی فدراسیون‌ها را به برخورداری از برنامه مدون چهارساله رهنمون و تاکید کرد: اولین اصل در کار مدیریت برنامه محور بودن است. بنابراین فدراسیون‌ها باید با افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت حرکت اصولی و منطقی داشته باشند.

سلطانی‌فر با بیان اینکه فدراسیون‌ها نباید به صرف اینکه منابع با احتیاجات همخوانی ندارد، از پاسخگویی شانه خالی کنند، اظهار داشت: آنچه مسلم است هر فدراسیون بر اساس منابعی که در اختیار دارد، حداقل مطابق با آن باید پاسخگوی عملکردش باشد.

وزیر ورزش و جوانان به اهمیت بازی‌های کشور های اسلامی که از اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در باکو آغاز می شود، اشاره و تصریح کرد: 17 تا 18 رشته ای که قرار است در این بازی‌ها شرکت کنند باید اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند تا حضور ما مقتدرانه و آبرومندانه باشد.

وی همچنین تاکید کرد که فدراسیون‌هایی که امیدوار به مدال نیستند نیز باید حضورشان امیدوار کننده باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید