واکنش خادم الشریعه نسبت به لو رفتن اسرار شطرنجش!

بانوی شطرنج باز ایرانی گفت: از نظر تدارکات شرایط خوبی نداشتم و نتوانستم آن چیزهایی که در ذهنم بود را اجرا کنم که این اتفاقات منجر به حذف من از دور رقابت‌ها شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سارا سادات خادم‌الشریعه درباره عملکرد خود در رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان و حذفش از گردونه رقابت ها گفت: واقعیت این است که من شناخت زیادی از حریفم نداشتم، اما می‌خواستم به دور بعد صعود کنم. در دور اول حریفم واقعاً بهتر بود و توانست به پیروزی برسد، اما در دور دوم شرایط مسابقات عوض شد و توانستم جبران کنم. فکر می‌کنم از نظر تدارکات شرایط خوبی نداشتم و نتوانستم آن چیزهایی که در ذهنم بود را اجرا کنم که این اتفاقات منجر به حذف من از دور رقابت‌ها شد. 

وی درباره اینکه گفته می‌شود توقعات از او بالا بوده و این موضوع روی عملکردش تاثیر گذاشته است، ادامه داد: مسابقات جهانی به صورت حذفی برگزار می‌شود و به خودی خود هیجان بالایی دارد. این هیجان برای همه یکسان است و درمورد توقع هم باید بگویم که توقع موفقیت و حتی قهرمانی در تمام مسابقات وجود ندارد و نمی‌توان گفت که فقط مخصوص این مسابقات بود.

نماینده شطرنج ایران در رقابت‌های قهرمان بانوان جهان درباره اینکه گفته می‌شود رابین، مربی‌اش که مدت‌ها است با او کار می‌کند مربی همسر رقیب گرجستانی‌اش نیز است و اسرار سارا را لو داده، گفت: فکر نمی‌کنم این مسئله وجود داشته باشد. به هر حال من شاگرد او بودم و اگر موفق می‌شدم، یک افتخار برای او محسوب می‌شد. من شاگرد مستقیم او بودم و قطعاً صعود من به سود رابین هم بود. واقعاً من دلیل شکستم را این مسائل نمی‌دانم و معتقدم که می‌توانستم تدارکات بهتری داشته باشم.

خادم‌الشریعه عنوان کرد: برگزاری این چنین مسابقات در ایران بسیار برای شطرنج ایران و مخصوصا ما مفید خواهد بود. من خودم برای نخستین بار بود که حضور در مسابقات جهانی را تجربه می‌کردم. قطعاً حضور در این مسابقات می تواند به ما کمک کند تا در سال‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم. توقع خودم این بود که بتوانم به مراحل بالاتر برسم، اما متاسفانه با وجود اینکه بسیار تلاش کردم نتوانستم به هدفم برسم.

وی افزود: هر سه نماینده ایران تا جایی که توان داشتند جنگیدند؛ حجازی‌پور تا آخرین لحظه دست از تلاش برنداشت و در نهایت با بدشانسی از گردونه مسابقات خارج شد. بازی دور دوم هم برای من بسیار سخت بود، اما با این وجود معتقدم که باید پیروز می‌شدم. در دور اول 5 ساعت مبارزه کردم، اما به هر حال در پایان از دور مسابقات کنار رفتم.

 

دیدگاه تان را بنویسید