فرکی: باید می بردیم/ دست فولاد خالی است

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: برای اینکه به شخصیت تیمی‌ موردنظرمان برسیم، نیاز بود که سومین برد پیاپی خود را کسب کنیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آنها زحمت خود را کشیدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین فرکی پس از برتری تیمش مقابل فولادخوزستان در هفته بیستم لیگ برتر گفت: قبل از بازی گفته بودم که با توجه به انگیزه‌هایی که دو تیم دارند، شاهد بازی خوبی خواهیم بود. نیاز شدید داشتیم که راه‌مان را به سمت بالای جدول طی کرده و در این بازی به پیروزی برسیم.

وی افزود: با توجه به عدم نتیجه‌گیری فولاد در هفته‌‌های گذشته، پیش‌بینی بازی سختی را می‌کردیم. برای اینکه به شخصیت تیمی‌ موردنظرمان برسیم، نیاز بود که سومین برد پیاپی خود را کسب کنیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آنها زحمت خود را کشیدند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: در نیمه نخست یک موقعیت به حریف دادیم که دروازه‌بان ما در این صحنه عملکرد خوبی داشت. پس از آن، بازی را به حریف تحمیل کرده و فرصت‌هایی برای گلزنی خلق کردیم. در نیمه دوم و تا زمان رسیدن به گل، عملکرد خوبی داشتیم. پس از گل هم طبیعی بود که فشار و استرس بر تیم حاکم شود. همین موضوع باعث شده بود که فولاد رها شده و روی دروازه ما موقعیت ایجاد کند. در یکی دو نوبت فولاد می‌توانست به گل برسد، اما بازیکنان ما توپ را از روی خط دروازه بیرون کشیدند. البته در این شرایط هم موقعیت‌هایی داشتیم، اما خستگی بچه‌ها اجازه نداد که به گل دوم برسیم.

«این شکست چیزی از ارزش‌های فولاد کم نمی‌کند و می‌دانم دست سعداوی خالی است». فرکی با بیان این جمله ادامه داد: فولاد تیم خوش‌نامی است و هر زمان که مقابل این تیم بازی داریم، حس خوبی می‌گیرم. من از مردم خوزستان خاطرات خوبی دارم. سعی کردیم از میهمان‌مان پذیرایی خوبی داشته باشیم و مطمئنم که این تیم شایستگی‌های خودش را در لیگ نشان خواهد داد. به سعداوی هم تبریک می‌گویم و از او تشکر می‌کنم که اخلاق‌مداری را در پیش گرفته است. سعداوی هفته گذشته حرکت زیبایی برای کمک به داوری انجام داد. این مسئله نیاز فوتبال ماست که مربیان شخصیت بالای خودشان را نشان بدهند.

وی در خصوص اینکه بازیکنان تیمش موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند، گفت: به نکته خوبی اشاره کردید، باید اعتراف کنم بازیکنان ما در خط حمله تلاش زیادی انجام می‌دهند، اما نتیجه این تلاش موقعیت‌هایی است که از دست می‌رود. با دلیل کمبود مهاجم، از ابتدای فصل موقعیت‌های زیادی از دست می‌دهیم. حس می‌کنم سایر تیم‌ها هم این مشکل را دارند و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. شاید هم انتخاب‌های خوبی برای رسیدن به گل انجام نمی‌دهیم. هر چند در تمرینات مرتب به بازیکنان نحوه گل زدن را یادآوردی می‌کنیم، اما باز هم در بازی‌ها موقعیت‌ها را تبدیل به گل نمی‌کنیم. توپ‌هایی که باید گل شوند، تبدیل به گل نمی‌شوند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا تصریح کرد: تا آخرین لحظه‌ها در تلاش برای به خدمت گرفتن مهاجم هستیم و باید ببینیم به نتیجه می‌رسیم یا نه. ما می‌توانیم از سهمیه فیفا استفاده کرده و بازیکن آزاد به خدمت بگیریم. دوست نداریم در انتخاب‌مان اشتباه کنیم. حیف است که تیم ما با وجود زحمتی که می‌کشد، موقعیت‌‌ها را به گل تبدیل نکند. بازیکنان ما روحیه خوبی پیدا کرده‌اند و امیدوارم در بازی‌ها از موقعیت استفاده کرده و تعداد گل‌ها را بالا ببرند. امیدوارم سه امتیازهای ما همراه با تعداد گل‌های بیشتر شود.

فرکی در پاسخ به این سؤال که آیا از خریدهای تیمش رضایت دارد یا نه، گفت: صد در صد. خریدهای ما مشخص بوده و بازیکنانی هستند که در تیم‌های قبلی خوب بودند. لک در بازی گذشته یک موقعیت تک به تک از بازیکنان پدیده گرفت تا بازی را ببریم. این بازی هم یک موقعیت از ساسان انصاری گرفت. این مسئله به تیم ما روحیه می‌دهد. لک در کنار سایر دروازه‌بان‌های ما عملکرد خوبی را داشته و از او راضی هستیم. با حضور پورقاز نظم خاصی در دفاع پیدا کرده و گل نخورده‌‌ایم. محمدرضا خلعتبری هم پرتلاش بوده و بازیکنی است که هر تیم نیاز دارد او را داشته باشد. ایوب کلانتری هم بازیکن تأثیرگذار پدیده بود و برای تیم ما هم تلاش زیادی می‌کند. در کنار آنها، سایر بازیکنان ما هم رو به رشد حرکت کرده و بازیکنان باانگیزه‌ای هستند.

وی در مورد فضایی که برای داوری‌ها بوجود آمده و نقش مربیان در آرامش داور گفت: فاصله دیروز با امروز کوتاه است و می‌توانید به صحبت‌های روز گذشته من مراجعه کنید که در این باره کامل توضیح دادم. ما سعی خواهیم کرد که ظرفیت‌های خود را بالا برده تا داوران اشتباهات کمتری داشته باشند. ما باید کاری کنیم که فضای آرامش را به داوری‌ها بدهیم تا اشتباهات کمتری داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید