داورزنی: تا سال ۲۰۲۰ در والیبال خواهم بود

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: فدراسیون فوتبال موضوع نامه تراکتورسازی را دنبال می‌کند و اگر لازم باشد وزارت ورزش ورود خواهد کرد اما طبیعتا متولی این مسائل فدراسیون فوتبال است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدرضا داورزنی در پایان مجمع عمومی فدراسیون ژیمناستیک در خصوص چگونگی فعالیتش در فدراسیون والیبال پس از انتصاب به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: من عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا هستم و تا سال 2020 در والیبال خواهم بود اما کارم را در فدراسیون ایران به عنوان سرپرست دنبال می‌کنم تا شرایط مناسبی برای این فدراسیون ایجاد شود. 

وی افزود: هدف‌گذاری فدراسیون برای المپیک 2020 حضور در جمع چهار تیم برتر است و ما در این باره قول داده‌ایم. والیبال در حال حاضر روی یک ریل گذاشته شده و حرکتش را انجام می‌دهد و ما تلاش می‌کنیم که سرعت آن کم نشود و تداوم داشته باشد، همه اعضای فدراسیون کار خود را انجام می‌دهند و من هم سرپرستی را دنبال می‌کنم تا شرایط را برای نفر بعدی مهیا کنیم. 

داورزنی گفت: هفته آینده تور جهانی والیبال ساحلی در جزیره کیش برگزار می‌شود و 69 تیم از 26 کشور حضور دارند و جایزه آن نیز 100 هزار دلار است. تحولی در والیبال ساحلی ایجاد شده که نباید کند شود. ما همچنین سال بعد نیز مسابقات ‌زیادی را در پیش داریم.

وی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: هر دو گزینه سرمربیگری تیم ملی به ایران آمده‌اند و از هر دوی آنها برنامه می‌گیریم. کولاکوویچ فردا در ایران حضور دارد و چهارشنبه نیز برای تماشای بازی‌های لیگ به سالن می‌رود، ما روز یکشنبه در جلسه‌ هیئت‌رئیسه فدراسیون برنامه این دو مربی را ارائه می‌کنیم تا یکی از آنها به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران انتخاب شود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص نامه باشگاه تراکتورسازی به وزارت ورزش درباره داوری‌ها در لیگ برتر فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال این موضوع را دنبال می‌کند و اگر لازم باشد وزارت ورزش ورود خواهد کرد اما طبیعتا متولی این مسائل فدراسیون فوتبال است و این ارگان تدبیر لازم را انجام می‌دهد هرجا هم که نیاز باشد کمک خواهیم کرد. 

داورزنی درباره شرایط فدراسیون ژیمناستیک و برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون اظهار داشت: من مکاتبات مربوطه را امروز دیدم و در حال بررسی هستم. باید نشستی نیز با کمیته ملی المپیک داشته باشیم تا در نهایت شرایط را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم تا اینکه بدون آنکه نهادهای خارجی دخالت کنند ضمن رعایت اصول حاکم بر فدراسیون و رعایت نکات مدنظر کمیته بین‌المللی المپیک انجام شود. 

وی درخصوص شرایط فدراسیون هندبال نیز تصریح کرد: در هندبال نیز همین‌گونه است. سطانی‌فر وزیر ورزش قول داده که انتخابات در کوتاه‌ترین زمان برگزار شود. به نظرم آفت رشد، بی‌ثباتی است و این انتظار وجود دارد که ثبات لازم به وجود بیاید. البته هنوز به شرایط فدراسیون هندبال ورود نکرده‌ایم و باید بررسی لازم را انجام بدهیم ضمن اینکه ملزم به رعایت قانون هستیم.

داورزنی در پایان درباره میزبانی مسابقات شطرنج زنان جهان گفت: برگزاری این رویداد مهم یک اقدام ارزشمند است چرا که فدراسیون نیز در صدد تدارکات شرایط لازم برای میزبانی است. قرار است مقامات مختلفی به ایران بیایند و این رویداد  با این سطح برای نخستین‌بار برگزار خواهد شد. فدراسیون پیش‌بینی‌های لازم رابرای برگزاری این مسابقات انجام داده است اما هرجا که لازم باشد وزارت ورزش کمک خواهد کرد. 

 

دیدگاه تان را بنویسید