آشنایی با آسیب های تمرین بیش از حد بر بدن

تمرین بیش از حد ورزشکاران به بدن آن ها آسیب می رساند. در این گزارش با نشانه‌هایی که ورزشکار را از تمرین بیش از حد آگاه می‌کند آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نشانه‌هایی که می‌توانند یک زنگ خطری برای ورزشکاران باشد تا تعادل را در تمرینات خود برقرار کنند عبارتند از:

 

1. تغییر در ضربان قلب در حالت استراحت:

معمولا ورزشکاران در زمان ورزش ضربان قلب خود را اندازه‌گیری می‌کنند. بهتر است در زمان استراحت نیز ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنید. اگر ضربان قلب شما در حالت استراحت به صورت غیر طبیعی بیشتر یا کمتر از حد زمان بود باید به پزشک مراجعه کنید و ممکن است که به دلیل فشار زیاد تمرین این اتفاق افتاده باشد.

 

2. تشنگی بیش از حد

اگر با افزایش میزان تمرین میزان آب خوردن شما بیش از حد زیاد شد احتمال دارد که تمرین شما بیش از اندازه بوده باشد.

 

3. سوزش بیش از حد عضلات:

این که یک یا دو روز بعد از تمرین احساس سوزش در عضلات داشته باشید طبیعی است، اما اگر بیش از 72 ساعت سوزش را احساس کردید به این معنی است که عضلات ریکاوری مناسبی ندارند و شما بیش از حد تمرین می کنید.

 

4. بی خوابی:

اگر بیش از حد تمرین کنید سیستم عصبی و هورمونی بدن به هم می ریزد و خواب شما عادی نخواهد بود. خواب برای ورزشکاران بسیار حیاتی است. بدن در هنگام خواب عضله سازی می‌کند نه در هنگام تمرین.

 

5. افسردگی :

ورزش به صورت طبیعی باعث بهبودی سلامت ذهنی می‌شود، اما اگر تمرین بیش از حد باشد بر عکس عمل می‌کنند.

 

6. تغییرات شخصیتی:

احتمال دارد افرادی که بیش از حد تمرین می‌کنند نشانه هایی از خشونت پیدا کنند. البته این مسائل همیشه به دلیل تمرین بیش از حد نیستند و فاکتورهای دیگری نیز ممکن است بر سیستم عصبی تاثیر بگذارد.

 

7. بیمار شدن به صورت مرتب:

تمرین بیش از حد سیستم ایمنی آسیب می زند و بدن در برابر بیماری ها ضعیف می‌شود. اگر این اتفاق برای شما می افتد میزان تمرین را کم کنید و بیشتر استراحت کنید. بهتر است تغذیه سالم تری داشته باشید و ویتامین A وE مصرف کنید.

 

8. کاهش تمرکز:

تمرکز در ورزش بسیار مهم است. بعضی از ورزشکاران بین ست‌های ورزشی با دیگران به صورت طولانی مدت صحبت می‌کنند یا نگرانی‌های دیگر خود را به باشگاه می آورند. این مساله ممکن است به دلیل تمرین بیش از حد اتفاق بیافتد.

 

9. افزایش آسیب‌دیدگی‌:

بدن افرادی که زیاد تمرین می‌کنند زمان کافی برای ریکاوری ندارند. بنابراین آسیب پذیرتر می‌شود. می توانید شدت ورزش را تغییر دهید و از میزان تمرین بکاهید تا بدن فرصت ریکاوری را داشته باشد.

 

10. کاهش انگیزه:

کسانی که بیش از حد به باشگاه اهمیت می‌دهند و ساعت‌های زیادی را در باشگاه می‌گذرانند ممکن است بعد ازمدتی از ورزش زده شوند. اگر این احساس را داشتید یک هفته‌ باشگاه را تعطیل کنید و از حجم تمرینات بکاهید. بهتر است تغذیه مناسب داشته باشید.

 

11. کاهش اعتماد به نفس:

ورزشکاران با انجام ورزش‌ احساس موفقیت می‌کنند و اعتماد به نفس آنها افزایش می‌یابد. ممکن است این حس باعث شود که به سمت تمرین بیش از حد بروید تا احساس خوب بیشتری داشته باشید و تمرین بیش از حد شما را به سمت افسردگی و بی خوابی بکشاند که در نهایت منجر به کاهش اعتماد به نفس می‌شود.

 

12. تغییر در روند پیشرفت:

اگر زیاد تمرین کنید متوجه کاهش روند پیشرفت خواهید شد ، زیرا عضلات نمی‌توانند خود را ترمیم کنند و حتی عضلات آب می‌شوند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید