شکست هایی که باعث تحقیر ستاره ها شد

تیم‌های بزرگ و ستاره‌های جهان گاهی اوقات و درست برخلاف انتظار، شکست‌های تحقیر آمیزی را متحمل شدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شکست سنگین بزرگان در طول تاریخ، به ندرت دیده می‌شود. این شکست‌های تحقیر آمیز همچون لکه ننگی بر تاریخ پر افتخارشان می‌ماند. آخرین تیمی که از این قضیه رنج برد، تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز است. این تیم برابر دالاس موریک، یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های بسکتبال آمریکا، ۱۲۲بر ۷۳ شکست خورد و با اختلاف ۴۹ امتیاز بدترین باخت خود را در تاریخ به ثبت رساند. در ادامه به تیم‌ها و ستارگانی که تحقیر شدند، اشاره می‌شوند.

ناکامی اسپانیا در المپیک

عملکرد کاروان اسپانیا در المپیک ۹۲ بارسلونا مثبت بود اما تیم بسکتبال مردان این کشور عملکرد ضعیفی داشت. هواداران فینال تیم رویایی کشورشان مقابل آمریکا را با کشورشان تصور می‌کردند ولی اسپانیا با هدایت دنیس میگل برابر آنگولا ۸۳ بر ۶۳ شکست خورد. ستاره‌های اسپانیایی به نام‌های اپی، ویاکامپا، ارروس و بیریوکف نتوانستند برابر تیم آفریقایی عکس العملی نشان بدهند و رویای حضور در فینال را از دست دادند. اسپانیا تحت هدایت این سرمربی در  المپیک ۸۴ لس آنجلس مدال نقره را کسب کرده بود.

تحقیر رئال‌ مادرید در کوپا دل ری

یرزی دودک، آلوارو آربلوئا، رائول آلبیول، کریستوف متزلدر، رویستون درنته، محمد دیارا، گوتی، رافائل فان در فارت، استبان گرانرو ، رائول گونسالس  و کریم بنزما، یازده بازیکنی هستند که باعث تحقیر رئال‌ مادرید شدند. سفید پوشان با وجود ستاره‌های خود در کوپا دل ری ۲۰۰۹ برابر آلکورکن، شکست سنگین چهار بر صفر را متحمل شدند. این باخت لکه ننگی در تاریخ باشگاه‌ مادریدی است.

روز سیاه Dream team

سنگین‌ترین شکست بارسلونا یوهان کرویف، برابر راسینگ سانتاندر رقم خورد. آبی‌اناری‌ها در فوریه ۱۹۹۵ شکست سنگینی را مقابل سانتاندر متحمل شدند. راسینگ که در انتهای جدول قرار داشت، توانست بارسلونا را با ۱۰ بازیکن تحقیر کند. در تیم کاتالانی بوسکتس، فرر، آبلاردو، کرویف، خوسه ماری، گواردیولا، آمور، باکرو، اوزه‌بیو، آگی و استویچکف بازی می‌کردند و با پنج گل مغلوب سانتاندر شدند. این شکست یکی از دلایل پایان دوران تیم رویایی بارسلونا بود.

یک جامائیکایی برابر یک ستاره

تاریخ درخشان رافائل نادال در تنیس نیز لکه سیاهی دارد. تنیسور اسپانیایی در تنیس ویمبلدون (گرند اسلم) سخت‌ترین دوران ورزشی‌اش را تجربه کرد. نادال در سوم ژوئن ۲۰۱۵ مغلوب داستین براوون جاماکایی شد. تنیسور آفریقایی با نتایج هفت بر پنج، ۶ بر سه، ۶ بر چهار و ۶ بر چهار پیروز شد.

۷ – ۱

فوتبال تحقیری که در دیدار هشتم ژوئن ۲۰۱۴ برای برزیل اتفاق افتاد را به خود ندیده است. میزبان جام جهانی و یکی از بخت‌های نخست قهرمانی برابر آلمان در مقابل چشم‌های مردم جهان تحقیر شد. این تیم هفت بر یک مغلوب ژرمن‌ها شد تا تلخ‌ترین روز فوتبالی این کشور به ثبت برسد. آلمان‌ها تنها پس از گذشت ۳۰ ‌دقیقه از بازی، پنج گل به ثمر رساندند و در نیمه دوم جشنواره گل خود را در میان اشک‌های تماشاگران تکمیل کردند.

شکست ملی

آمریکا که در بیسبال قدرتمندترین تیم است، شکست تحقیر آمیزی را در این رشته تجربه کرده است، رسانه‌های آمریکایی آن را بدترین باخت تاریخ بیسبال عنوان کردند. آمریکا در مسابقات جهانی ۲۰۰۶ در دور دوم مغلوب مکزیک شد. آمریکا با داشتن بهترین‌های جهان برابر مکزیک تحقیر شد.

روزی که داگلاس، تایسون را تحقیر کرد

حریفان تایسون از رویایی با این بوکسور وحشت داشتند اما او در ۱۹۹۰ فوریه برابر حریفی ناشناخته به نام بوستر داگالاس مغلوب شد و یکی از شگفتی‌های تاریخ ورزش را رقم زد. داگلاس درباره این پیروزی گفت‌: چهار ضربه محکم به او زدم که نتوانست بر خیزد.

سقوط شوروی بزرگ

پیش از فینال هاکی المپیک ۱۹۸۰، نشریه نیویورک تایمز نوشت: روس‌ها برای ششمین بار مدال طلای  المپیک را بر گردن خواهند آویخت اما این اتفاق نیفتاد. تیم شوروی برابر آمریکا که دانشجویان این تیم را تشکیل داده بودند شکست خورد. هنوز هم از این شکست تحقیر آمیز در خیابان‌های مسکو صحبت می‌شود.

ژاپن برابر قهرمان جهان

در جام جهانی راگبی ۲۰۱۵ اتفاقی عجیب رخ داد،‌ ژاپنی‌ها توانستند اتفاقی تاریخی را در این بازی ها رقم بزنند. ژاپن، آفریقایی که دو بار فاتح جهان شده بود را ۳۴ بر ۳۲ شکست داد. تیم آسیایی از سال ۱۹۹۱ نتوانسته بودند در رقابت‌های جهانی به پیروزی دست یابد. جان د ویلیرس،کاپیتان تیم‌ ‌ملی آفریقا درباره این شکست تحقیر آمیز گفت‌: خیلی ناراحت و غمگین هستیم. باید به ژاپن تبریک بگویم. ما را تحت فشار قرار دادند و در پایان بهتر از ما بودند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید