مایلی کهن: چه اشکالی دارد برانکو جای کی‌روش را بگیرد؟

محمد مایلی کهن گفت: چه اشکالی دارد برانکو سرمربی تیم ملی شود و جای کی‌روش را بگیرد. او که می‌گوید همه جا خواهان دارد و پول بهتری هم به او می‌دهند. خب بگذارد برانکو جانشینش شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روز چهارشنبه دربی حساس سپیدرود و ملوان در لیگ دسته اول برگزار می‌شود. دو تیمی که در رده اول و دوم  جدول هستند و هواداران متعصب زیادی هم دارند. 

با محمد مایلی‌کهن سرمربی تیم ملوان که نتایج درخشانی در این فصل گرفته گفت‌وگویی در مورد این بازی و همچنین بیانیه‌های کی‌روش به شرح زیر انجام دادیم. 

چهارشنبه با سپیدرود بازی دارید در مورد این مسابقه صحبت می‌کنید؟ 

با اتفاقاتی که این روزها افتاده دل و دماغی برای ما ایرانی‌ها باقی نمانده است. حادثه غم‌بار ساختمان پلاسکو و جان باختن شماری از هموطنان عزیزمان و ماموران وظیفه‌شناس آتش‌نشانی همه ما را داغدار کرده است. به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویم. امیدوارم روح این عزیزان با ائمه اطهار محشور شود. غم بسیار بزرگی را جامعه ما دیده است. ضمن اینکه در هفته گذشته هم کاظم سیدعلیخانی و حبیب زرین دار فانی را وداع گفتند. آنها هم از همبازیان خودم بودند. فرزند دکتر احمد دنیامالی رئیس هیات‌مدیره باشگاه ملوان هم از دنیا رفت. به ایشان هم تسلیت می‌گویم. 

به هر حال اتفاقات غم‌باری بود اما در مورد بازی هم صحبت کنید. 

من تمام تلاشم را کرده‌ام که همواره مسابقه دو تیم ملوان و سپیدرود جوانمردانه و خوب برگزار شود. دو تیم در بازی رفت هم مردانه تلاش کردند و هر دو تیم هم متعلق به یک استان هستند. باید بازی جوانمردانه و به دور از مسائل غیراخلاقی باشد. این مسابقه هم می‌‌گذرد اما هر مسابقه باید برتر از مسابقه دیگر باشیم. در بازی رفت تلاش کردیم در فضایی کاملا فوتبالی با هم رقابت کنیم و به شهادت همگان جو ورزشگاه نسبت به گذشته بسیار خوب شده بود. در همه جای دنیا فوتبال یک رقابت جوانمردانه است. 

 ظاهرا یکی از تمرینات تیم را به دلیل کری‌خوانی هوادارانتان برای سپیدرود تعطیل کردید. 

سعی من همیشه بر این بوده که به حریف و داور احترام بگذاریم. شاید برخی از دوستان خوششان نیاید و دوست داشته باشند با تضعیف داور نتیجه بگیرند اما من همواره از این قضایا دوری کردم. من می‌گویم باید در زمین مسابقه حریف را شکست بدهیم. به دور از مسائل غیرورزشی و غیراخلاقی. نباید دنبال مسائل حاشیه‌ای باشیم. 

 در دور برگشت رقابت‌ها صددرصد امتیازات را گرفته‌ایم و سه پیروزی دارید. از نتایج تیم ملوان که راضی هستید.

این نتایج به لطف خداوند و تلاش بازیکنان و حمایت هواداران به دست آمده است. نتایجی که دراین فصل ملوان گرفته در تاریخ باشگاه بی‌سابقه بوده است. همه اذعان دارند که لیگ یک به مراتب دشوارتر از لیگ برتر است. خوشبختانه و به لطف خداوند و تلاش همه عزیزان در بازی‌های خانگی این فصل ملوان تاکنون باختی نداشته و 8 برد و سه مساوی کسب کرده‌ایم. 

 این نتایج درخشان حاصل کار شما در ملوان است. چند درصد می‌توان ملوان را لیگ برتری دانست؟

فوتبال یک کار گروهی است و ما در این کار گروهی موفق شده‌ایم و توانسته‌ایم نتایج بی‌نظیر برای ملوان بگیریم. هنوز خیلی زود است که خود را لیگ برتری بدانیم. 14 بازی دیگر باقی مانده و 42 امتیاز دیگر رد و بدل می‌شود پس راه طولانی در پیش داریم. 

 قرار است بازیکن سرباز بگیرید؟

توانایی این را نداریم. بازیکنان شاخص معمولا جذب تیم‌های دیگر می‌شوند. تیم‌هایی که هم توانایی‌شان بیشتر است وهم نفوذشان. از شرایط کنونی تیم هم راضی هستیم. ما یک تیم یک دل و یک دست داریم. بعید می‌دانم بازیکن سرباز شاخصی جذب کنیم. 

 شایعه حضور آرش برهانی در ملوان مطرح شده است. 

من آرش برهانی را خیلی دوست دارم. خودم در معرفی او به فوتبال ایران نقش داشتم. زمانی که سرمربی تیم امید ایران بودم به او میدان دادم. با این حال به نظر من آرش باید در لیگ برتر بازی کند. 

شما پدر بیانیه‌نویسی فوتبال ایران هستید و زمانی که سرمربی تیم ملی بودید بیانیه می‌نوشتید. اکنون کی‌روش بیانیه‌های تندی می‌نویسد. نظر شما در این مورد چیست؟

من کاپ را به کی‌روش دادم. یک بیانیه نوشتم و با همان بیانیه سرمربیگری تیم ملی را رها کردم و آن را بوسیدم و کنار گذاشتم و از تیم ملی کنار رفتم. ایشان مدام بیانیه می‌دهد و آب هم از آب تکان نمی‌خورد. انگار هیچ مرجعی بالاتر از او در فوتبال ما نیست. هر طور دلش می‌خواهد می‌تازاند. کسی هم نمی‌تواند بگوید بالای چشمش ابروست. 

 

  کی‌روش مدعی است که برانکو چشمش به دنبال صندلی تیم ملی ایران است. 

چه اشکالی دارد برانکو سرمربی تیم ملی شود و جای کی‌روش را بگیرد. او که می‌گوید همه جا خواهان دارد و پول بهتری هم به او می‌دهند. خب بگذارد برانکو جانشینش شود. کی‌روش سالی یک ماه در ایران حضور دارد و 12 ماه حقوقش را می‌گیرد و جزو 5 مربی گران دنیا هم هست. 

 با شرایطی که در فوتبال ملی ما حاکم شده فکر می‌کنید بتوانیم از پس دو بازی حساس با چین و قطر بربیاییم. 

ایشان به خودشان اجازه نمی‌دهند تا حتی مسابقات لیگ برتر را تماشا کنند. بعد می‌گویند اگر اتفاقی بیفتد تقصیر برانکو سایرین است. آیا کی‌روش خودش وقت می‌گذارد؟ او چرا ما را با چین مقایسه می‌کند؟ از چه زمانی فوتبال چین برای ما مهم شده است؟ چرا ما را با ژاپن مقایسه نمی‌کند؟ آیا ژاپن هم اردویی بلندمدت می‌گذارد؟ بر فرض ما بخواهیم اردوی بلندمدت بگذاریم آیا تیم ملی می‌تواند لژیونرهایش را در اختیار بگیرد؟ جای تاسف دارد که کی‌روش خودش را بالاترین مرجع فوتبال ما می‌داند و کسی هم نیست که او را سر جایش بنشاند. حیطه وظایفش را به او گوشزد کند. این خیلی بد است. در امارات هم کی‌روش را 6 ماه بیشتر تحمل نکردند. 

 فکر می‌کنید با این شرایط کی‌روش بتواند همکاری‌اش را با تیم ملی ادامه دهد؟

مقصر کی‌روش نیست. مقصر متولیان فوتبال هستند که چنین شرایطی پیش آمده است. 

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید