خادم: کار سختی در جام جهانی کشتی آزاد پیش رو داریم

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه باید به کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی زمان کافی داده شود گفت: اشکانی نیز باید صبر و حوصله بیشتری در قبال سختی ها از خود نشان بدهد که البته کار سختی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، رسول خادم در حاشیه برگزاری رقابت های بین المللی جام تختی درباره ارزیابی خود از سطح کیفی این رقابت ها گفت:در شرایطی که بسیاری از کشورها به لحاظ مشکلات اقتصادی با مشکلات اقتصادی دست به گریبانند و به همین علت فدراسیون های کشتی و به طور کلی ورزش آن ها نیز در فشار هستند حضور ۲۵ تیم خارجی در جام تختی نشان دهنده سطح مطلوب این رقابت هاست.  از طرف دیگر در مسابقاتی که حتی در اروپا برگزار می شود و سهولت در رفت و آمد بسیاری از تیم ها وجود دارد و مشکلات امنیتی منطقه خاورمیانه در آنجا مشاهده نمی شود باز هم تعداد تیم های شرکت کننده نسبت به گذشته بسیار کمتر شده است.


*کشورهای خارجی استقبال خوبی از مسابقات ایران دارند

رییس فدراسیون کشتی افزود:با این وجود با لطف خدا و زحمت مجموعه خانواده کشتی در حوزه بین الملل شرایطی فراهم شده که در مسابقات مختلف به میزبانی کشورمان همچون جام شاهد، روز جهانی کودک و جام تختی کشورهای زیادی آن هم با ترکیب کامل به ایران آمدند و استقبال خوبی از این رقابت ها داشتند. در سه سال گذشته حدود 15 تا 16 کشور در جام تختی حضور داشتند و یا سالهای پیش از آن ۱۷ یا ۱۸ کشور برای حضور در این مسابقات به ایران می آمدند اما این را هم باید در نظر داشته باشیم که برخی تیم های خارجی فقط با یک یا دو کشتی گیر به این مسابقات می آمدند اما در حال حاضر به این دلیل که برای نخستین بار جام تختی بصورت تیم به تیم برگزار می شود همه کشورها باید با ترکیب کامل حضور به ایران بیایند.


*به دنبال افزایش سطح کیفی جام تختی هستیم

وی تصریح کرد: این نوع برگزاری و حضور تیم های خارجی در جام تختی با ترکیب کامل کار سختی است.ضمن اینکه برگزاری مسابقات بصورت تیم به تیم باعث افزایش حساسیت و جذابیت هر چه بیشتر رقابت ها شده است.مطمینا این موضوع جایگاه ویژه ای به جام تختی در دنیا می بخشد.البته برای افزایش هر چه بیشتر کیفیت جام تختی جای کار کردن داریم. جام تختی  مهمترین تورنمنت بین المللی ورزشی کشور است و به جایگاهی رسیده که شاهد استقبال کشورهای مختلف از این مسابقات هستیم.


*روس ها کمترین تعامل را با ما دارند

خادم درباره سطح بالای تورنمنت یاریگین در روسیه و اینکه چرا روسها علاقه ای به حضور در تورنمنت های بین المللی ایران از خود نشان نمی دهند گفت:سال گذشته در جام یاریگین فقط 4 تا 5 کشور حضور داشتند. روسیه استراتژی فنی در قبال ما در پیش گرفته و در رده بزرگسالان با کمترین تعامل با ما حرکت می کنند. به هر حال این یک تفکر فنی است که شاید برخی مواقع نیز منطقی باشد اما با این وجود ما پیگیر حضور تیم های کشتی بزرگسالان روسیه در تورنمنت های ایران هستیم البته در جوانان و رده های دیگر حضور خوبی دارند اما در رده بزرگسالان با احتیاط زیادی کار می کنند.


*باید به اشکانی زمان کافی بدهیم و حوصله داشته باشیم

وی درباره بوجود آمدن برخی حواشی در کشتی فرنگی نیز خاطرنشان کرد: باید اجازه بدهیم کشتی فرنگی مسیر خودش را با زمان کافی و حوصله طی کند.تیم ملی کشتی فرنگی ما باید ترکیب خود را هم در کادر فنی و هم کشتی گیران پیدا کند و زمان لازم دارد که این کار را انجام دهد. تیم ملی بزرگسالان دارای جایگاه ویژه ای است و به همین دلیل یک مقدار حساسیت فنی درباره آن وجود دارد که باید آن را به فال نیک بگیریم و کمک می کند که کادر فنی احساس کنند که خیلی دقیق در حال رصد هستند.

*اشکانی باید صبر داشته باشد و سختی ها را تحمل کند

خادم با بیان اینکه هزینه زیادی بر روی سرمایه های حال حاضر کشتی فرنگی صورت گرفته است گفت:به عنوان مثال سرمایه ای مانند محمد بنا به سادگی برای کشور به دست نیامده و سالها فراز و نشیب هایی را طی کرده تا از آن پختگی برخوردار شود که به عنوان یکی از برترین مربیان دنیا تبدیل شود. اگر فرد دیگر هم بخواهد به آن حد برسد و پیشرفت داشته باشد باید این فراز و نشیب ها را طی و سختی ها را تحمل کند تا به آن سعه صدر و حوصله لازم برسد که البته کار آسانی نیست.


*روس ها بدلیل مسائل فنی به ایران نمی آیند

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که با توجه به حضورش در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی درصدد تعامل بیشتر با روسیه است یا خیر گفت:حضور من در هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی نمی تواند به عنوان نقطه تعامل با روسها تلقی شود چرا که این موضوع یک بحث فنی است و سرمربیان آزاد و فرنگی روسیه هستند که تشخیص می دهند که آیا به صلاحشان است در یک تورنمنت خارجی شرکت کنند یا خیر.


*با توجه به ترکیب آمریکا و روسیه کار سختی در جام جهانی پیش رو داریم

عضو هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی در مورد برگزاری رقابت های جام جهانی که قرار است اواخر بهمن ماه به میزبانی ایران در شهر کرمانشاه برگزار شود خاطرنشان کرد: فکر می کنم با توجه به سابقه استقبال بسیار خوب مردم ایران از این رقابت ها،یک خاطره به یاد ماندنی در میزبانی کرمانشاه از جام جهانی کشتی آزاد به یادگار بماند.البته با توجه به وضعیتی تیم ملی کشتی آزاد بدلیل آسیب دیدگی کشتی گیرانمان در یکی دو وزن و جابجایی های صورت گرفته و همچنین ترکیب تیم های آمریکا،روسیه و گرجستان و کشورهای دیگر کار بسیار سختی را در جام جهانی پیش خواهیم داشت.با همه این اوصاف بسیار خوشبینم و از اینکه این رقابت ها در کرمانشاه برگزار می شود احساس خوبی دارم.


*در حال بررسی هستیم تا میزبان جام جهانی کشتی فرنگی را مشخص کنیم

خادم در ادامه این گفتگو در پاسخ به این سوال که کدام یک از شهرهای ایران میزبان جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۷ که اواخر اسفندماه سال جاری برگزار می شود خواهد بود گفت:این موضوع قطعی نشده و در حال بررسی آن هستیم.

*امیر محمدی باید نواقصش را برطرف کند

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد درباره دست خالی کادر فنی تیم ملی در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از آسیب دیدگی شدید رضا یزدانی و اینکه آیا می شود در مسابقات جهانی فرانسه بر روی مهره هایی چون امیر محمدی تکیه داشت یا خیر گفت:او و سایر کشتی گیران این وزن فرصت کافی در اختیار دارند تا خود را نشان بدهند.امیدوارم که محمدی نیز بتواند خودش را نشان بدهد و به سمت جلو حرکت کند. او ظرفیت های روانی،آمادگی جسمانی و جسارت خوبی دارد و باید بتواند اشکال و نواقصی را که در حال حاضر با آن دست به گریبان است را برطرف کند.


*در وزن ۹۷ کیلو مهره قابل اتکا نداریم


وی درباره شکست عباس طحان با تجربه مقابل حسین شهبازی قهرمان جوانان جهان که اولین سال حضورش در رده بزرگسالان را تجربه می کند گفت:شهبازی کشتی گیر خوبی است اما جوان است و باید به تجربه بیشتری برسد. واقعیت این است که ما در 97 کیلوگرم کشتی گیری که بتواند شش دانگ  و قابل اتکا و اعتماد باشد را در اختیار نداریم.


*امیدوارم رضا یزدانی هر چه زودتر به کشتی بازگردد


خادم تصریح کرد: امیدوارم رضا یزدانی هر چه زودتر با سفری که در چند روز دیگر به آلمان خواهد داشت بتواند مشکل پای مصدوم خود را حل کند و هر چه زودتر به کشتی بازگردد. اما اگر نتواند به هر دلیلی به کشتی ادامه بدهد باید به دنبال یک جایگزین قابل اعتماد برای او باشیم.معتقدم ما هنوز در 97 کیلوگرم کسی را در حد یزدانی نداریم.


*به دنبال میزبانی مشارکتی مسابقات جهانی ۲۰۱۹ هستیم

رییس فدراسیون کشتی درباره طرح مشارکتی فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی و امکان میزبانی رقابت های جهانی سال 2019 توسط ایران خاطرنشان کرد:به دنبال این موضوع هستیم اما برای ما مهم است که کدام کشور در این راه با ما مشارکت خواهد کرد. باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که میزبانی رقابت های جهانی کشتی آزاد و فرنگی به ایران واگذار شود و کشتی زنان نیز توسط کشوری دیگر میزبانی شود.

*توسعه کشتی در جهان به نفع ایران خواهد بود


وی در پاسخ به سوالی درباره جایگاه خود در هیات رییسه اتحادیه جهانی و اینکه چرا اغلب پیشنهاداتش مورد قبول اعضای هیات رییسه قرار می گیرد گفت:نه به اینگونه نیست.در پیشنهادهای ایران دو موضوع لحاظ می شود،یکی توسعه کشتی در سطح جهان و اینکه سعی کنیم فقط به خودمان فکر نکنیم چرا که اگر کشتی ایران بخواهد در دنیا جایگاه داشته باشد ابتدا باید کشتی در دنیا بماند و میزان حضور کشورها در کشتی هرچه بیشتر شود چرا که این موضوع در نهایت به نفع کشتی ایران نیز خواهد بود. دومین نکته در اینباره این است که به کیفیت هر چه بهتر در کشتی جهان نیز دقت می کنیم.ما رقبایی داریم که مناسبات خیلی پیچیده تر وقدیمی تر از ما در اتحادیه جهانی دارند و آنها هم با نهایت توان تلاش می کنند که منافع خودشان را دنبال کنند که این موضوع نیز بخشی از انرژی مجموعه مدیریتی فدراسیون را به خودش مشغول کرده تا هر چه بیشتر از منافع کشتی ایران در جهان حمایت کنیم.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید