انریکه عاشق زندگی در دنیای خیالی

سرمربی بارسلونا در دیدار برابر ویارئال بازهم نشان داد که ذهن پیچیده ای دارد و عاشق زندگی کردن در دنیای خیالی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بارسلونا در آغاز دور برگشت رقابت های لالیگا دو امتیاز حساس را از دست داد و با تساوی یک بر یک برابر ویارئال متوقف شد.

آبی اناری ها در فصل جاری رقابت های بوندسلیگا عملکرد خوبی از خود نشان نداده اند و طبیعی است که تیغ انتقاد به طرف سرمربی این تیم باشد که به نظر می رسد عاشق زندگی کردن در دنیای خیالی است.

گاهی اوقات می توان بعضی از تصمیمات مربیان را درک کرد. به عنوان مثال می شود مورینیو را برای بازی ندادن به شواین اشتایگر درک کرد چرا که او می گوید این بازیکن آلمانی حقوق بسیار بالایی دریافت می کند و با چنین حقوقی می توان بازیکن بسیار خوبی را جذب کرد یا اینکه بازی ندادن گواردیولا به یایا توره را به خاطر توهین مدیر برنامه های او درک کرد.

اما این قاعده درباره بعضی از تصمیمات مربیان صدق نمی کند تا جایکه علامت سوال های زیادی در ذهن شکل می گیرد و بسیاری از خود می پرسند که چرا فلان مربی چنین تصمیمی را گرفت. درباره انریکه به مرات چنین علامت سوال های به وجود آمده است.

سرمربی بارسلونا در دیدار برابر ویارئال تصمیم عجیبی گرفت تا جایکه او بازیکن بزرگ و تاثیر گذاری چون ایوان راکتیچ را در فهرست 18 نفره قرار نداد و این تصمیم انریکه علامت سوال بزرگی برای رسانه های اسپانیایی و هواداران بارسلونا بود.

ایوان راکتیچ در دو فصل اخیر از بهترین بازیکنان بارسلونا بوده است. او یک هافبک است اما به خوبی به خط حمله اضافه  می شود و گل های بسیار حساسی برای آبی اناری ها به ثمر رسانده است با این حال انریکه به راحتی اعتماد خود به این بازیکن را از دست می دهد.

سرمربی بارسلونا انگار پلی استیشن بازی می کند. او به راحتی جای بازیکنان را تغییر می دهد و بدون آنکه به عواقب تصمیمات خود بیندیشد دست به تغییرات اساسی می زند. قرارندادن راکتیچ در فهرست 18 نفره تنها به این خاطر که او کمی افت کرده است نمی تواند توجیه مناسبی داشته باشد. حتی اگر از خود انریکه هم سوال شود چه بسا توجیه مناسبی نداشته باشد.

نمی توان باور کرد که انریکه به تجربه و توان راکتیچ در چنین دیدار بزرگی نیاز ندارد همچنانکه نمی توان باور کرد که سرمربی بارسلونا ستاره کروات خود را تنها به خاطر افت در چند بازی مجازات کرده باشد. چند بازیکن بارسلونا مثل سرخیو بوسکتس، ترشتگن و حتی نیمار نسبت به فصل قبل افت کرده اند با این حال انریکه بازهم آنها را در ترکیب اصلی قرار می دهد.

مشکل بزرگ انریکه این است که او به عواقب تصمیمات جنجالی و خیالی خود فکر نمی کند. قرار ندادن راکتیچ در فهرست 18 نفره تنها تصمیم عجیب انریکه نیست بلکه او ید طولای در این زمینه دارد. به عنوان مثال بازیکنی مانند ویدال را که تنها چند دقیقه در فصل جاری به میدان رفته نگه داشته و با جدایی اش مخالف است تا نشان دهد که ذهن پیچیده ای دارد.

طبیعی است که قرار ندادن راکتیچ در فهرست 18 نفره بارسلونا آن هم برای چنین دیدار بسیار حساسی روی روحیه بازیکن تاثیر گذارد و اعتماد به نفس او را پایین آورد. قیمت راکتیچ قبل از آغاز فصل جاری 55 میلیون یورو بود اما با این شرایطی که انریکه برای او به وجود آورده بسیار بعید است که باشگاهی حاضر باشد تا چنین رقمی را برای او پرداخت کند.

منبع: شفقنا

دیدگاه تان را بنویسید