اعلام آمادگی ایران برای میزبانی بازی های زمستانی پارالمپیک

دبیرکمیته ملی پارالمپیک آمادگی ایران را برای میزبانی بازی های زمستانی به رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  همزمان با نخستین دوره مسابقات بین المللی اسکی معلولان که به میزبانی ایران در دو پیست بین المللی دیزین و دربندسر تهران برگزار می شود، امروز (شنبه) دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و دیمیتری لازاروسکی رئیس مسابقات زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در محل کمیته دیدار کردند.

در این نشست که درآن عیسی ساوه شمشکی رییس انجمن اسکی فدراسیون جانبازان و معلولان و «ساندرا دتی تلر» و «کاترینا موگکو» دو کلاسبند بین المللی از هلند و یونان نیز شرکت داشتند، پیشنهادات رئیس بازیهای زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک در راستای توسعه ورزش های زمستانی در کشورمان مطرح شد و با استقبال مسئولان ورزش پارالمپیک ایران قرار گرفت.

در آغاز این نشست دبیرکل کمیته پارالمپیک با اشاره به جامعه بزرگ و سازمان یافته ورزش معلولان، جانبازان، نابینایان و کم بینایان ایران گفت:‌ نزدیک به بیست هزار معلول به عنوان ورزشکار فعال در بیست رشته ورزشی در کشورمان فعالیت ورزشی دارند.

مسعود اشرفی ادامه داد: دو سال قبل برنامه های ورزش اسکی معلولان در ایران وارد مرحله جدید توسعه و پیشرفت شد.

وی با اشاره به اینکه از مسابقات بین المللی اسکی استقبال ویژه ای به عمل آمده است، اظهار داشت: برگزاری این رقابت ها مرهون تلاش های رییس کمیته اسکی است.

به گفته وی برای توسعه ورزش های زمستانی موانعی موجود است که مهم ترین آن ها زمان محدود پرداختن به ورزش های زمستانی و تجهیزات پر هزینه آن است.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: ‌با این همه و به رغم تمامی مشکلات، فدراسیون اسکی حمایت خوبی از ورزشکاران معلول داشته است و با کمک های کمیته بین المللی پارالمپیک به رشد، توسعه و حرکت رو به جلو ورزش های زمستانی باور پیدا کرده و این حرکت هدفمند را ادامه می دهیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در پایان سخنان خود بر آمادگی کمیته برای میزبانی مسابقات بین المللی و منطقه ای خبر داد و افزود: خوشحال هستم که به کمیته بین المللی پارالمپیک اعلام نمایم که کشورمان آمادگی میزبانی مسابقات بین المللی و منطقه ای را در ایران دارد و از مسابقاتی که در منطقه برگزار می شود، حمایت و پشتیبانی می کنیم. اعتقاد کمیته بر آن است که این میزبانی ها ظرفیت ایران را در ورزش های زمستانی افزایش می دهد و توسعه و پیشرفت فراگیر را در ورزش های زمستانی به دنبال خواهد داشت.

** دیمیتری لازاروسکی: به توسعه و ارتقائ ورزشهای زمستانی در ایران کمک می کنیم

رئیس ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک با اظهار رضایت از میزبانی کشورمان در اولین دوره مسلبقات بین المللی اسکی معلولان گفت: صادقانه بگویم کاری که در مدت دو سال در ایران انجام دادید من در کشورم صربستان در مدت پنج سال موفق به اجرا نشدم.

دیمیتری لازاروسکی با اظهار رضایت از امکانات دو پیست اسکی بین المللی دیزین و دربندسر گفت: پیست دربندسر شرایط میزبانی را دارد.

وی با اشاره به مسابقات ورودی اسکی پارالمپیک گفت: در شرایط کنونی اسکی بازان ایران توانایی کسب دو ورودی پارالمپیک را در مسابقات انتخابی دارند و اگر برنامه ریزی مناسبی برای حضور پیوسته در مسابقات بین المللی فراهم شود امکان پیشرفت برای ورزشکاران رشته های زمستانی وجود دارد.

لازاروسکی در ادامه افزود: سال آینده فدراسیون جهانی اسکی میزبان اسکی بازان قاره های مختلف در کمپ آلمان می باشد و سال آینده آمادگی حضور سه اسکی باز ایران برای شرکت در کمپ تمرینی و مسابقات را خواهیم داشت. سهمیه کشورهای آسیایی به سه کشور ایران، ارمنستان و لبنان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات اسکی پارالمپیک گفت: مسابقات کره جنوبی و ایتالیا دو فرصت استثنایی برای اسکی بازان ایران و کسب سهمیه پارالمپیک است. در شرایط کنونی ایران حداقل چهار اسکی باز را دارد که پتانسیل کسب سهمیه ورودی پارالمپیک را دارد و در سازمان ورزش های زمستانی کمیته بین المللی پارالمپیک آمادگی حمایت از برنامه های ایران را برای رسیدن به اهداف توسعه ای و پیشرفت داریم.

منبع: کمیته ملی پارالمپیک

دیدگاه تان را بنویسید