بازگشایی پیست اسکی شمشک بدون مجوز!

روز گذشته پیست اسکی شمشک در حالی که نه مجوز فدراسیون دارد و نه مجوز سازمان استاندارد بازگشایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از بازگشایی پیست های اسکی توچال، دربندسر و دیزین همه منتظر بازگشایی پیست اسکی شمشک بودند؛ پیستی که گفته می شود بازگشایی آن به علت اختلاف بین مسئولان پیست و بومی ها که هر یک سهامی در این پیست دارند بارها به تاخیر افتاد.

روز گذشته شمشک به صورت آزمایشی بازگشایی شد در حالی که نه مجوز فدراسیون را دارد و نه مجوز سازمان استاندارد که به تازگی به مسئله استاندارد دستگاه پیست ها ورود کرده است. در مجموع، پروژه بازگشایی«آزمایشی» پیست های اسکی دور از منطق و عقل سلیم است.

چطور می شود در حالی که هنوز هیچ نهاد ناظری به استاندارد و امنیت یک پیست نظر نداده باشد آن را به صورت آزمایشی بازگشایی کرد؟ مگر می شود به صورت آزمایشی با جان مردم بازی کرد؟در این میان اگر اتفاقی برای فرد یا افرادی بیفتد چه کسی پاسخگوست و آیا باز هم مثل همه اتفاقات گذشته می توان آن قدر با صورت مسئله بازی کرد که دیگر کسی حال و حوصله پیگیری پاسخ را نداشته باشد؟!

سایر پیست های اسکی هم بدون مجوز سازمان استاندارد بازگشایی شده اند. روزهای شلوغی را هم می گذرانند. سازمان استاندارد هم سکوت کرده و نهادی نیز اظهار نظر نمی کند. همه می دانند که برخی از تجهیزات اسکی متعلق به سالهای دور است و هر آن بیم این می رود که حادثه ای اتفاق بیفتد.

نمی شود در این میان از فدراسیون اسکی نیز خرده گرفت. فدراسیون متولی پیست های اسکی نیست و ظاهرا این موضوع برایش راضی کننده است تا در خصوص حوادث و اتفاق های احتمالی هم پاسخگو نباشد. دیزین، دربندسر، توچال، آبعلی، شمشک یا خور، چه فرقی می کند مهم این است که مراقب باشیم تا روز تعطیل و تفریح یک خانواده به حادثه و خاطره ای هولناک تبدیل نشود.

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید