احدی: سیاستگذاری فدراسیون بوکس اصلاح شود

یک کارشناس بوکس کشور نقش مدیریت در پیشبرد و پیشرفت بوکس کشور را امری مهم تلقی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اکبر احدی با اشاره به برخی نیازهای بوکس کشور، تاکید کرد: برای پیشرفت ورزش بوکس عوامل زیادی تاثیرگذار است، اما مدیریت و سیاست‌گذاری‌های بخش مدیریتی فدراسیون مهم‌ترین  نقش را ایفا می‌کنند. اگر مدیریت خوبی در هر ورزش به خصوص بوکس وجود داشته باشد می‌توان نتایج خوبی را شاهد بود.

او در مورد تاثیر وجود لیگ در ورزش بوکس برای پیشرفت آن، افزود: وجود لیگ خوب است، ولی همان طور که گفتم ابتدا باید سیاست‌گذاری‌های فدراسیون سمت و سوی خوبی را داشته باشند. اگر  به سال‌های اخیر بوکس کشور نگاه کنید شاهد پس‌رفت‌هایی خواهیم بود که تاسف‌بار است.

احدی با اشاره به این که مسائلی تحت عنوان استعدادیابی در رده‌های پایه شنیده است، تصریح کرد: بوکس به استعدادیابی نیاز دارد. استعدادیابی جزئی در رده جوانان و نوجوانان شده است، ولی کافی نیست. این که در رده بزرگسالان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و اردوهای شش ماهه بی‌کیفیت برگزار می‌شود آب در هاون کوبیدن است.

وی در مورد برگزاری اردوهای بی‌کیفیت برای بوکسورهای رده‌های جوانان و بزرگسالان، اظهار کرد: با برگزاری اردوهای بلند مدت پر هزینه که کیفیت کافی را هم ندارند نه تنها چیزی درست نمی‌شود،‌ بلکه باعث پس‌رفت کیفیت بوکس می‌شود. لااقل با اعزام نکردن تیم‌های ‌ملی به مسابقات جهانی آبروی بوکس را نبریم. ورزش بوکس ۳۰ سال نتیجه‌ نگرفته است و امسال هم به روی آن ۳۰ سال؛ حداقل ورزشکاران ترس از مسابقات جهانی را نخواهند داشت.

این کارشناس با تجربه بوکس، پیشرفت بوکس را نیازمند توجه به باشگاه‌های پایه دانست و تاکید کرد: تا وقتی که به باشگاه‌ها و استان‌ها توجه کافی نشود با یک مسابقه کشوری نمی‌توان بوکس را در خط پیشرفت حرکت داد. این که رییس فدراسیون در باشگاه‌های پایه حضور یابد هیچ ایرادی ندارد،‌ بلکه انگیزه ورزشکاران را  افزایش می‌دهد. رییس فدراسیون باید در استان‌ها حضور یابد و به درد دل رییس هیات‌ها گوش فرا دهد و تا حد امکان به آن‌ها رسیدگی کند.

اکبر احدی در پایان ضمن اشاره به شرایط بد باشگاه‌های پایه بوکس کشور، ادامه‌ داد: خیلی از باشگاه‌های کشور از نظر امکانات پایه مانند کلاه و کیسه شرایط خوبی ندارند، اما این که دست روی دست بگذاریم و فقط به فکر دریافت پول از وزارت ورزش  و جوانان باشیم نه تنها چیزی را درست نمی‌کند،‌ بلکه بوکس را همین طور در تاریکی نگه می‌دارد. باید بخش مدیریتی فدراسیون بوکس به باشگاه‌ها سر بزنند و در کنار آن‌ها مشکلات را لمس کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید