جی پلاس،

جنجال‌های جهان ورزش| رادمن؛ بسکتبالیستی که با خودش ازدواج کرد!

جنجالی ترین بسکتبالیست تاریخ NBA در یک مراسم عجیب و سوال برانگیز با خودش ازدواج کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: دنیس رادمن، یکی از برجسته ترین بسکتبالیست های تاریخ NBA به حساب می آید که در طول ۱۴ سال بازی در این رقابت ها توانست پنج قهرمانی را با دو تیم مختلف تجربه کند. او همچنین در دفاع و ریباند عالی بود و علاوه بر ثبت رکورد، چند فصل به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد. رادمن همچنین جنجالی ترین بسکتبالیست تاریخ NBA است. او به خاطر سبک زندگی عجیبش و درگیری هایش در زمین مسابقه حواشی زیادی را به وجود آورد. 

زندگی در خیابان 

رادمن از پدرش متنفر بود چون او را ترک کرده بود. همچنین در ۱۸ سالگی مادرش او را از خانه بیرون انداخت چون هیچ برنامه ای برای زندگی اش نداشت و پول در نمی آورد. رادمن دو سال در خیابان زندگی کرد و هر کجا که می توانست می خوابید. ممکن بود در این مدت خلافکار شود، راهی زندان شود یا جان خود را از دست بدهد اما شروع کرد به باشگاه رفتن و متوجه شد به بسکتبال علاقه دارد. پس از آن زندگی اش دگرگون شد و به عنوان یک بسکتبالیست حرفه ای در NBA درخشید.

اقدام به خودکشی

بازیکن دیترویت پیستونز روزهای خوبی را در NBA سپری می کرد تا این که در سال ۱۹۹۳ شاک دیلی سرمربی، تیم را ترک کرد. او برای رادمن همچون یک پدر بود. بسکتبالیست آمریکایی برایش سخت بود این جدایی را تحمل کند. یک روز با ماشین به سر تمرین رفت در حالی که اسلحه همراه داشت و می خواست خودکشی کند. او خوش شانس بود که هنگام گوش دادن موسیقی خوابش برد. زمانی که چشمانش را باز کرد متوجه شد پلیس و مردم دور ماشین را گرفته اند. نمی دانست چه اتفاقی افتاده است. حتی یادش نمانده بود که اسلحه در دست دارد. به خاطر وضعیت روحی بد رادمن، پیستونز تصمیم گرفت او را به تیم سن آنتونیو اسپرز بفروشد.  

پوشیدن لباس عروس 

رادمن در مراسم رونمایی از کتابش "Bad As I Wanna Be" در سال ۱۹۹۶ دست به اقدام عجیبی زد. او به هوادارانش خبر داد که برای جشن عروسی با زیباترین زن دنیا آماده می شود. زمانی که در مراسم حاضر شد همه شگفت زده شدند چون خودش لباس عروس پوشیده بود. او اعلام کرد با خودش ازدواج کرده است. بازیکن شیکاگو این ایده را از یک شخصیت رادیویی دزدیده بود که برای معرفی کتابش چنین کاری کرده بود. این روش جواب داد و کتاب رادمن برای ۲۰ هفته پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز شد. 

حمله به داور 

در فصل ۹۶-۱۹۹۵ شیکاگو بولز برابر نیوجرسی نتس قرار گرفت. در جریان بازی رادمن به داور حمله کرد و با سرش به صورت تد برنهارت ضربه زد. او سپس پیراهن خود را پاره کرد. بازیکن شیکاگو به خاطر این رفتار غیر ورزشی ۲۰ هزار دلار جریمه و از شش بازی محروم شد. این نخستین بار نبود که رادمن جریمه می شد. در سال ۱۹۹۲ به دلیل عدم حضور در پیش فصل ۶۸ هزار دلار جریمه شد. 

فرار به لاس وگاس

رادمن در آخرین سال حضورش در شیکاگو بولز (۱۹۹۸) خواسته عجیبی را مطرح کرد. او که شروع فصل را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده بود در میانه فصل به فیل جکسون (سرمربی اش) گفت که نیاز به سفر دارد و اجازه دو روز مرخصی گرفت. رادمن به لاس وگاس رفت. با این حال پس از ۴۸ ساعت برنگشت. مایکل جردن به دنبال او رفت و در اتاقی که رادمن اقامت داشت را زد. بازیکن سابق سن آنتونیو اسپرز مجبور شد کارمن الکترا، نامزدش را قایم کند تا جردن آن ها را با هم نبیند. 

ترک تیم در جریان بازی های فینال 

دنیس به کشتی کج علاقه داشت و در رقابت های این رشته شرکت کرد، زمانی که هنوز بسکتبال بازی می کرد. در فینال های ان بی ای ۱۹۹۸ که بین شیکاگو بولز و یوتا جاز برگزار شد پس از سومین بازی، رادمن بدون اجازه اردوی تیمش را ترک کرد تا با هالک هوگان مبارزه کند. او به خاطر این بی انضباطی ۲۰ هزار دلار جریمه شد اما در بازی بعد حضور داشت و توانست نمایش خوبی داشته باشد. بولز پیروز شد و در نهایت در مجموع با نتیجه ۴ بر ۲ قهرمانی را به دست آورد. 

اعتیاد به رابطه جنسی و نامزدی با مدونا 

رادمن به رابطه جنسی اعتیاد داشت. او در یک مصاحبه اعتراف کرد که با ۲۰۰۰ زن رابطه داشته است که ۵۰۰ نفر از آن ها تن فروش نبودند. رادمن به خاطر مهمانی ها و ماجراجویی های عجیبش چند بار دچار مشکل جسمانی شد و به بیمارستان رفت. بازیکن سن آنتونیو اسپرز با مدونا، خواننده مشهور آمریکایی نیز رابطه داشت. نامزدی آن ها کوتاه بود اما در این مدت مدونا پیشنهاد میلیونی به رادمن داد. خواننده آمریکایی به بازیکن اسپرز گفت که اگر از او بچه دار شود، ۲۰ میلیون دلار به او خواهد داد. این اتفاق هرگز رخ نداد. 

سه ازدواج ناموفق

بسکتبالیست آمریکایی سه بار ازدواج کرد که همه ناموفق بود. آنی بیکس نخستین همسرش بود که تنها یک سال این ازدواج دوام داشت (۱۹۹۳ تا ۱۹۹۲). سپس در سال ۱۹۹۸ با کارمن الکترا، بازیگر و خواننده آمریکایی در لاس وگاس ازدواج کرد که آن هم تنها یک سال طول کشید. الکترا در یک مصاحبه اعلام کرد که هرگز از رابطه با دنیس پشیمان نشده است. چند ماه بعد رادمن با میشل مویر، مدل و ستاره تلویزیون آشنا شد و در سال ۲۰۰۳ با هم ازدواج کردند. حاصل این رابطه یک دختر و یک پسر بود. با این حال یک سال بعد میشل درخواست طلاق داد. رادمن او را تهدید می کرد و رفتارهای خشونت آمیز نسبت به همسرش داشت. بازیکن سابق لس آنجلس لیکرز در سال ۲۰۰۸ به دلیل کتک زدن نامزدش، جینا پترسون دستگیر و در دادگاه محکوم شد. 

ورشکستگی

رادمن در طول ۱۴ سال حضورش در NBA توانست ۲۷ میلیون دلار به دست آورد. با وجود چنین درآمدی دچار مشکلات مالی شد. او به پرداخت نکردن نفقه فرزندانش محکوم شد و در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کرد. با این حال دلیل اصلی ورشکستگی اش رادمن پگی ان فولفرد بود. او کلاه بردار بود و با اسم های مختلفی فعالیت می کرد. فولفرد توانست به واسطه دروغ هایی که گفت رادمن را راضی کند تا مشاور مالی اش شود. زمانی که رادمن به پرداخت نکردن نفقه فرزندانش محکوم شد رابطه او با مشاور مالی اش به مشکل خورد. بازیکن دالاس موریکس متوجه شد فولفرد پول هایش را برای خودش خرج می کرده است. رادمن از او شکایت و درخواست ۵.۷ میلیون دلار غرامت کرد. در سال ۲۰۱۹ دادگاه پگی را به ۱۰ سال زندان محکوم کرد و اعلام کرد باید ۱.۲۴ میلیون دلار به رادمن بپردازد. فولفرد به این شکل از ورزشکاران دیگر نیز کلاه برداری کرده بود. 

دوستی با رهبر کره شمالی

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی علاقه زیادی به بسکتبال دارد و از جوانی طرفدار شیکاگو بولز بوده است. رادمن نیز بازیکن مورد علاقه او است. در سال ۲۰۱۳ بسکتبالیست آمریکایی به کره شمالی سفر کرد و با اون دیدار کرد. این ملاقات به یک دوستی تبدیل شد. رادمن بارها به کره شمالی سفر کرد. او جزو معدود خارجی هایی به حساب می آید که اجازه ماندن در کره شمالی را دارد. آخرین ملاقاتش با اون به سال ۲۰۱۷ برمی گردد. او نسبت به بد شدن وضعیت سلامتی رهبر کره شمالی ابراز نگرانی کرد و برای بهبودی حالش دعا می کرد. 

دیدگاه تان را بنویسید