کشتی آزاد قهرمانی آسیا| هت تریک طلایی ایران با یزدانی، نخودی و عموزاد در 5 وزن اول

ملی پوشان ایران در 5 وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا به 3 طلا و 1 برنز رسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا، از صبح امروز در بیشکک آغاز شد که در پایان رقابت های رده بندی و فینال 5 وزن اول، تیم ایران به 3 طلا و 1 برنز رسید. در اوزان 65، 70 و 79 کیلوگرم شاگردان کاوه توسط رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی طلایی شدند و در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان به برنز رسید. همچنین ابراهیم خواری در 57 کیلوگرم با شکست در رده بندی پنجم شد.

57 کیلوگرم

در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم خواری در دور نخست به مصاف اودیت دارنده مدال طلای جوانان آسیا ۲۰۲۳ از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد و با توجه به راهیابی کشتی گیر هندی به فینال، در جدول شانس مجدد با پیروزی 6 بر 4 مقابل الماز عثمان بک اف، دارنده مدال نقره آسیا ۲۰۲۳ از قرقیزستان به رده بندی رسید. او در این مرحله با نتیجه 7 بر 4 مغلوب کیم از کره شمالی شد و به مدال برنز نرسید.

65 کیلوگرم

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا، در دور نخست مقابل ژولدوشبیکوف‌ دارنده مدال‌های طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل سئون یو هو از کره جنوبی با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. عموزاد در نیمه نهایی مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. او در فینال در یک کشتی نزدیک و حساس، با نتیجه 2 بر 1 مقابل تومور اوچیر از مغولستان پیروز و قهرمان شد.

70 کیلوگرم

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده ۲ مدال نقره جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عثمان اف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. یزدانی در فینال با پیروزی 13 بر 9 مقابل یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن قهرمان شد.

79 کیلوگرم

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان، پس از استراحت در دور نخست، به مصاف سیف الدین اف، کشتی‌گیر روسی الاصل از بحرین که چندی پیش به مدال طلای جام یاشاردوغو رسید، رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی در نیمه نهایی مقابل ماگومت اولویف از تاجیکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. نخودی در فینال با پیروزی 12 بر 2 مقابل انخبایار از مغولستان قهرمان شد تا سومین طلای ایران را در 5 وزن اول کسب کند.

97 کیلوگرم

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و ۲ طلای آسیا، پس از استراحت در دور اول، مقابل اولزیسایخان از مغولستان در همان ۳ دقیقه نخست با امتیاز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی و در حساس ترین مبارزه این رقابت ها، مقابل احمد تاج الدین اف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. محمدیان در رده بندی به مصاف هیبیکی ایتو از ژاپن رفت و برتری 7 بر 0 به مدال برنز رسید.

رده بندی انفرادی نفرات برتر:

وزن 57 کیلوگرم: 1- یومیا (ژاپن) 2- یودیت (هند) 3- میرامبک کارتبای (قزاقستان)، کوم هیوک کیم (کره شمالی)

وزن 65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد (ایران) 2- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) 3- اولولبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان)، ماسانوسوکه اونو (ژاپن)

وزن 70 کیلوگرم: 1- امیرمحمد یزدانی (ایران) 2- یوشینوسوکه آئویاگی (ژاپن) 3- علی بک عثمانوف (قرقیزستان)، آبیمانو آبیمانو (هند)

وزن 79 کیلوگرم: 1- محمد نخودی (ایران) 2- بیامبادور انخبایار (مغولستان) 3- آسومدین خاسانوف (ازبکستان)، کوربان سیف الدینوف (بحرین)

وزن 97 کیلوگرم: 1- احمد تاج الدینوف (بحرین) 2- ریضا بک آیتموخان (قزاقستان) 3- محمدحسین محمدیان (ایران)، ویکی (هند)

دیدگاه تان را بنویسید