آیت شریفی به المپیک نرسید

آیت شریفی نتوانست رکوردی بالاتر از علی داودی ثبت کند و به سهمیه المپیک نرسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در آخرین روز از جام جهانی وزنه‌برداری تایلند که آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، ابتدا رقابت گروه B دسته +۱۰۹ کیلوگرم برگزار شد. 

آیت شریفی، نماینده ایران در این گروه وزنه زد که رکورد ۴۴۷ کیلوگرم را ثبت کرد و در این گروه اول شد اما موفق به شکست علی داودی برای گرفتن سهمیه المپیک دسته فوق سنگین نشد.  شریفی رکورد ۲۰۱ یک‌ضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۴۷ کیلوگرم را ثبت کرد. او برای گرفتن سهمیه المپیک دسته فوق سنگین با علی داودی هموطن خود رقابت داشت. داودی با رکورد ۴۵۲ کیلوگرم در رنکینگ المپیک نفر چهارم است و سهمیه دارد. 

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک، ۱۰ نفر اول هر وزن المپیکی می‌توانند سهمیه بگیرند اما از هر کشور تنها یک نفر سهمیه می‌گیرد. 

عملکرد نماینده ایران به شرح زیر است:

حرکت یک‌ضرب

شریفی در یک‌ضرب، وزنه‌های ۱۸۴، ۱۹۲ و ۲۰۱ کیلوگرم را مهار کرد و در این گروه در جایگاه نخست قرار گرفت.  او توانست رکورد شخصی خود در مسابقات رسمی را ارتقا دهد. پیش از این بهترین رکورد او در یک‌ضرب که در مسابقات ثبت کرده بود، ۱۹۷ کیلوگرم بود. 

حرکت دوضرب 

شریفی در حرکت اول وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را بالای سر برد. انتخاب دوم برای شریفی وزنه ۲۴۶ کیلوگرم بود و نماینده ایران این وزنه را هم مهار کرد. او توانست رکورد شخصی خود را در دوضرب و مجموع ارتقا دهد.   پیش از این بهترین رکورد او در دوضرب ۲۳۹ کیلوگرم بود. 

شریفی در حرکت سوم و پایانی پشت وزنه ۲۵۲ کیلوگرم قرار گرفت تا در مجموع بتواند سهمیه المپیک فوق سنگین را از دست علی داودی هم وطن خود را در بیاورد اما موفق به مهار این وزنه مهم نشد به این ترتیب با رکورد ۴۴۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد و نتوانست سهمیه المپیک را بگیرد.

علی داودی برای رسمی کردن سهمیه المپیک خود از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در جام جهانی تایلند به روی تخته رفته است. داودی با توجه به قطعی بودن سهمیه المپیک نیاز به سنگین کار کردن در این مسابقات ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید