جی پلاس

گزارش ویژه رسانه روسی از حسن یزدانی؛ کاپیتان ایران در چه شرایطی راهی المپیک می شود؟

یک رسانه روسی به بررسی وضعیت وزن 86 کیلوگرم کشتی ایران و بازگشت حسن یزدانی پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ این روزها با بالا گرفتن حواشی درباره بازگشت حسن یزدانی به تشک، و رقابت احتمال او با کامران قاسمپور، این موضوع نقل همه محافل شده تا جایی که رسانه ویژه کشتی داغستان نیز در مطلبی مفصل، به بررسی وضعیت حسن یزدانی پرداخته است.

در این گزارش آمده است:

« در شرایطی که حسن یزدانی قهرمان المپیک، دوران نقاهت خود بعد از عمل جراحی را سپری می کند، در کشور ایران بحث درباره اینکه چه کسانی کاندیدای وزن 86 کیلوگرم در المپیک باشند آغاز شده است. بعد از مسابقات جهانی 2023 که حسن یزدانی با نایب قهرمانی در آن سهمیه المپیک را کسب کرد، تحت عمل جراحی کتف قرار گرفت و از آن زمان تحت نظر فیزیوتراپ خود به تمرینات توانبخشی پرداخته، اما هنوز تمرینات کشتی روی تشک را شروع نکرده است. با وجود این، اطرافیان یزدانی اعلام کرده اند که روند بهبودی او طبق برنامه پیش می رود اما همچنان شک و تردیدهایی درباره بازگشت او به شرایط و سطح کیفی قبل وجود دارد. اما حتی خوش بین ترین افراد هم معتقدند در هر صورت، با توجه به شرایط فعلی باید به فکر جایگزین احتمالی یزدانی در این وزن باشند.

این در حالی است که کادرفنی کشتی آزاد ایران، فعلا به اعزام هادی وفایی پور در این وزن بسنده کرده که قرار است چند روز دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا کشتی بگیرد. البته این کشتی گیر در میادین بین المللی کمتر شناخته شده است و تنها در جام های دانکلوف و یاشاردوغو قهرمان شده است.

از طرفی صحبت های مختلفی درباره بازگشت کامران قاسمپور، قهرمان دو دوره جهان در وزن 92 کیلوگرم به این وزن مطرح شده اما احتمال این بازگشت کمرنگ است. او قبلا در وزن المپیکی 97 کیلوگرم شانس خود را امتحان کرد اما نتوانست در آن وزن خود را ثابت کند. البته به نظر می رسد وزن بالای او و کاهش وزن زیاد برای حضور در 86 کیلوگرم هم مانع حضورش در این وزن شود اما همچنان باید منتظر تصمیم نهایی درباره این وزن کشتی ایران ماند. به نظر می رسد حسن یزدانی، کاپیتان کشتی آزاد ایران در اوایل ماه ژوئن در تورنمنت مجارستان به روی تشک برود تا وضعیت او مشخص شود اما حضور او در المپیک، تنها منوط به بازگشت به تشک نیست بلکه او باید نشان دهد مانند گذشته با آمادگی کافی به تشک برگشته است و می تواند همانند قبل، مدال کسب کند.»

 

 
 
 
 

 

دیدگاه تان را بنویسید