جنجال‌های جهان ورزش| زامپارینی، رییسی که مربیان را می خورد

مالک ایتالیایی در طول ۳۲ سال ریاست در باشگاه های کشورش بیش از ۶۰ سرمربی را برکنار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فرشته مقدم: مائوریتسیو زامپارینی، یکی از تاثیرگذارترین روسای تاریخ فوتبال ایتالیا بود که توانست درخشان ترین روزهای پالرمو را رقم بزند. با این حال او کابوس مربیان بود و به راحتی آن ها را کنار می گذاشت. زامپارینی هرگز سکوت نمی کرد و با جملاتش جنجال می آفرید. 

کابوس سرمربیان 

زامپارینی در سال ۱۹۸۷ با خرید باشگاه ونتزیا وارد دنیای فوتبال شد و سپس در پالرمو به عنوان رییس باشگاه و مالک حضور داشت. در این ۳۲ سال ۶۵ سرمربی را برکنار کرد. به همین خاطر  زامپارینی لقب هانیبال لکتر (قاتل زنجیره ای که قربانیانش را می خورد) را گرفت. در ۱۵ سالی که ریاست پالرمو را بر  عهده داشت ۲۸ سرمربی را اخراج کرد تا در این زمینه در ایتالیا رکورددار شود. برخی از مربیان بیش از یک بار برکنار شدند. 

در مجموع ۳۶ تغییر در نیمکت پالرمو انجام شد. تعداد زیادی از سرمربیان تنها در یک دیدار هدایت تیمشان را بر عهده داشتند. استفانو پیولی فقط در پیش فصل سرمربی پالرمو بود. برای زامپارینی فرقی نمی کرد حتی پس از پیروزی هم سرمربی تیم را اخراج کند. او همیشه با مربیان مشکل داشت. جوزپه یاکینی را احمق عنوان کرد که تیمش بد بازی می کند. رییس ایتالیایی گفت که داویده بالاردینی را به این خاطر اخراج کردم که می خواست بدون اجازه من دروازه‌بان را کنار بگذارد. 

داوری 

مالک ایتالیایی از هر فرصتی استفاده می کرد تا به داوران انتقاد کند. او معتقد بود همه داوران را باید به زندان بفرستند. زامپارینی یک بار یک داور را ناتوان نامید. او تنها به انتقاد بسنده نکرد و خواستار تغییرات در بخش داوری شد. رییس پالرمو می خواست سیستم انتخاب داوران عوض شود. همچنان پیشنهاد کرد فردی که داوران را تعیین می کند باید به صورت علنی عذرخواهی کند. 

آدم خوار

زامپارینی که با استعدادهایی همچون پائولو دیبالا، کاوانی و پاستوره قرارداد امضا کرد رابطه خوبی با بازیکنانش نداشت. تنش هایی میان آن ها وجود داشت. او در سال ۲۰۰۸ پس از شکست ۳ بر یک پالرمو مقابل تورینیو و کسب یک پیروزی از شش بازی به شدت از عملکرد بازیکنانش انتقاد کرد و گفت که تیم را گروهی از مردان تشکیل نداده بلکه تیم کودکان هستند.

حمله به اینفانتینو 

جیانی اینفانتینو در فوریه سال ۲۰۱۶ با کسب ۱۱۷ رای از ۲۰۷ رای ممکن به عنوان رییس فیفا انتخاب شد. زامپارینی نسبت به این انتخاب واکنش نشان داد و گفت: "اینفانتینو چون آرا بیشتری از شیخ سلمان خریده بود توانست برنده شود. انتظار دارم به خاطر این حرفم محروم شوم که آن افتخاری برای من است." همانطور که مالک ایتالیایی پیش بینی کرده بود محروم شد. فدراسیون فوتبال ایتالیا او را برای ۲۰ روز محروم کرد. همچنین زامپارینی به پرداخت ۱۸ هزار یورو محکوم شد. 

شکست خورده 

زامپارینی در دوران حضورش در پالرمو توانست تیم را از سری بی به سطح اول فوتبال ایتالیا برساند و بهترین نتایج تاریخ باشگاه را رقم بزند. با این حال در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد باشگاه را برای فروش می گذارد چون احساس می کند شکست خورده است. او گفت: "پس از ۲۵ سال مبارزه احساس سرشکستگی می کنم. در این دنیا (فوتبال) هر لحظه ارزش بازی پاک کمتر می شود."

مالک ایتالیایی به صورت غیر مستقیم تیم هایی همچون اینتر، میلان و یوونتوس را نشانه گرفت و گفت: "قدرت مالی و رسانه ای سه یا چهار باشگاه حکمرانی می کند و مطبوعات تنها می خواهند عناوین بین این چند تیم تقسیم شوند." زامپارینی با وجود این اظهارات تا سال ۲۰۱۸ در پالرمو ماند. او در فوریه ۲۰۱۷ از سمتش به عنوان رییس باشگاه استعفا کرد و در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد باشگاه را به قیمت (نمادین) ۱۰ یورو فروخته است. 

دیدگاه تان را بنویسید