جی پلاس

لیورپول، آرسنال یا سیتی؛ کدام تیم قهرمان لیگ برتر می شود؟

لیورپول، آرسنال و منچسترسیتی رقابت نزدیکی برای فتح لیگ برتر انگلیس در این فصل دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کمتر از ۱۰ هفته به پایان رقابت های باشگاهی در اروپا باقی مانده است. در حالی که در لالیگا، سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه تقریبا مشخص شده است چه تیمی در فصل ۲۴-۲۰۲۳ قهرمان می شود در لیگ برتر انگلیس سه تیم رقابت نزدیکی برای فتح جام دارند. لیورپول، آرسنال و منچسترسیتی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تنها سه امتیاز اختلافشان است. هر یک از این سه تیم ۹ بازی دیگر پیش رو دارند و هر کدام از آن ها سرنوشت ساز خواهد بود. یک لغزش می تواند آن ها را از کسب جام دور کند. 

لیورپول ۶۷ امتیازی پنج شنبه شب در هفته سی ام به مصاف شفیلد یونایتد می رود. قرمزها در بازی رفت در خانه حریف پیروز شدند اما در آنفیلد بازی آسانی پیش رو نخواهند داشت چون برای شفیلد قعرنشین تک تک امتیازها اهمیت دارد. سپس تیم یورگن کلوپ به اولدترافورد می رود و یکی از سخت ترین بازی هایش را برابر منچستریونایتد انجام خواهد داد. دیدار رفت دو تیم بدون گل مساوی شد. لیورپول در ادامه کریستال پالاس را پیش رو دارد و حریف بعدی اش در لیگ برتر فولام است. هر دو تیم در میانه جدول حضور دارند و نه خطر سقوط را احساس می کنند و نه شانسی برای کسب سهمیه رقابت های اروپایی دارند. این شرایط را به نفع لیورپول می کند. 

لیگ برتر انگلیس

 لیورپول در هفته بیست و نهم برابر اورتون قرار می گیرد. اورتون در حال حاضر تنها دو رتبه با سقوط فاصله دارد و به آسانی مقابل لیورپول تسلیم نخواهد شد. آخرین بازی تیم کلوپ در ماه آوریل مقابل وستهام است که در این فصل شانس حضور در رقابت های اروپایی را دارد و نمی خواهد امتیاز از دست بدهد. دو بازی دیگر قرمزها نیز دشوار است. ابتدا در چهارم می به مصاف تاتنهام خواهند رفت و سپس برابر استون ویلا بازی می کنند. لیورپول در دیدار رفت ۲ بر یک مغلوب تاتنهام شد. درست است قرمزها، استون ویلا را در آنفیلد ۳ بر صفر شکست دادند اما در خانه حریف کار دشواری خواهند داشت. استون ویلا در حال حاضر با ۵۹ امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد. آخرین بازی لیورپول برابر ولورهمپتون است و قرمزها تنها به کسب سه امتیاز فکر خواهند کرد. 

آرسنال ۶۵ امتیازی که در این هفته پس از مساوی مقابل منچسترسیتی صدر را تقدیم لیورپول کرد بازی های دشواری پیش رو خواهد داشت. تیم میکل آرتتا چهارشنبه میزبان لوتون است. لوتون که برای بقا در لیگ برتر می جنگد در بازی رفت ۴ بر ۳ شکست خورده بود. در کمتر از سه روز بعد توپچی ها در خانه برایتون بازی خواهند کرد. برایتون در رتبه نهم جدول قرار دارد و حریف آسانی نخواهد بود. نخستین بازی سخت آرسنال پس از دیدار برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان مقابل استون ویلا است. توپچی ها در حالی میزبان تیم اونای امری خواهند بود که در بازی رفت با یک گل مغلوب شدند. دیدار بعدی آرسنال در خانه ولورهمپتون است. 

لیگ برتر انگلیس

تیم لندنی سپس مقابل چلسی بازی خواهد کرد. چلسی که در رتبه یازدهم جدول قرار دارد در دیدار رفت در خانه یک امتیاز کسب کرد. پنج روز بعد، داربی لندن در ورزشگاه تاتنهام برگزار می شود. تیم آرتتا بازی سختی پیش رو خواهد داشت. دو تیم در بازی رفت مساوی کردند. آرسنال پس از دیدار برابر بورنموث دوباره یک بازی دشوار خواهد داشت. این تیم در اولدترافورد به مصاف منچستریونایتد می رود. توپچی ها در بازی رفت ۳ بر یک پیروز شدند اما یونایتد در خانه به راحتی مغلوب نخواهد شد. آخرین بازی آرسنال نوزدهم می مقابل اورتون است. این دیدار نیز برای توپچی ها آسان نخواهد بود. آرسنال که در دیدار رفت با یک گل پیروز شده بود از امتیاز میزبانی برخوردار خواهد بود. 

منچسترسیتی ۶۴ امتیازی در همان گام نخست بازی دشواری دارد و چهارشنبه شب میزبان استون ویلا خواهد بود. تیم پپ گواردیولا در دیدار رفت با یک گل مغلوب شد. سیتی سپس به مصاف کریستال پالاس می رود، تیمی که در ورزشگاه اتحاد به تساوی ۲ - ۲ دست یافت. با توجه به نتیجه بازی رفت سیتی بازی آسانی پیش رو نخواهد داشت. حریف بعدی سیتی، لوتون است و به نظر می رسد شاگردان گواردیولا بتوانند به راحتی سه امتیاز را کسب کنند. ۱۲ روز بعد این تیم در خانه برایتون بازی می کند. سیتی آخرین بار در ورزشگاه برایتون متوقف شده بود. ناتینگهام فارست دیگر بازی خارج از خانه سیتیزن ها است. شاگردان گواردیولا در بازی رفت پیروز شدند. 

لیگ برتر انگلیس

سیتی سپس میزبان ولورهمپتون خواهد بود. ولورهمپتون در بازی رفت شگفتی ساز شد و ۲ بر یک حریفش را شکست داد. با این حال به نظر می رسد سیتی در ورزشگاه اتحاد مشکلی برای شکست ولور نداشته باشد. در ادامه سیتیزن ها به خانه فولام می روند تا سه امتیاز این دیدار را کسب کنند. آخرین بازی تیم گواردیولا در لیگ برتر برابر وستهام در خانه است. سیتی در بازی رفت ۳ بر یک پیروز شد و بعید است در اتحاد مقابل این تیم امتیاز از دست بدهد. سیتی همچنین باید به مصاف تاتنهام برود. دیدار دو تیم به خاطر بازی نیمه نهایی سیتیزن ها در اف ای کاپ لغو شده و هنوز تاریخی برایش مشخص نشده است. سیتی در بازی رفت با تساوی ۳ - ۳ در خانه متوقف شد و کار آسانی در ورزشگاه تاتنهام نخواهد داشت. 

همانطور که مشخص است هیچ یک از سه تیم لیورپول، آرسنال و سیتی در ۹ هفته باقی مانده برابر هم قرار نخواهند گرفت. هر سه باید برابر تاتنهام، استون ویلا و ولورهمپتون بازی کنند. بنابراین این سه تیم نقش مهمی در تعیین قهرمان این فصل لیگ برتر دارند. در هفته آخر لیورپول، آرسنال و سیتی میزبان هستند و اگر تا پایان رقابت به همین شکل ادامه داشته باشد یکی از آن ها در خانه جام قهرمانی را بالای سر برد. در مجموع بازی های آرسنال دشوارتر است اما در لیگ برتر هیچ حریفی به آسانی شکست نمی خورد و بارها نتایج شگفت انگیزی رقم خورده است. هر تیمی که کمترین اشتباه و لغزش را داشته باشد قهرمان این فصل جذاب لیگ برتر خواهد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید