جی پلاس

بررسی گزینه های احتمالی در وزن حساس کشتی آزاد؛ یزدانی و قاسمپور چگونه به هم می رسند؟

با اعلام کامران قاسمپور برای بازگشت به وزن 86 کیلوگرم همه منتظر مشخص شدن نحوه انتخابی این وزن هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ طی روزهای گذشته سرانجام کامران قاسمپور در مصاحبه‌ای اعلام کرد قصد دارد برای حضور در المپیک 2024 در وزن 86 کیلوگرم کشتی بگیرد و قید حضور در 97 کیلوگرم را زده، حالا طرفداران کشتی منتظر اعلام شیوه انتخاب فرد برتر این وزن برای حضور در المپیک هستند.

پیش از این در چرخه انتخابی وزن 86 کیلوگرم، اعلام شده بود که قهرمان کشور به قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد و در صورت موفقیت در این مسابقات، با صلاحدید کادرفنی یا با حسن یزدانی کشتی گرفته و یا این دو نفر به تورنمنت خارجی اعزام می شوند. حالا اما با اضافه شدن قاسمپور به مدعیان این وزن و تشکیل مثلث جذاب بین یزدانی، قاسمپور و وفایی پور، به نظر می رسد سه فرضیه برای ادامه چرخه انتخابی در این وزن تا مشخص شدن نفر برتر وجود دارد.

فرضیه اول؛ کامران قاسمپور که دیگر قرار نیست در وزن 97 کیلوگرم در قهرمانی آسیا کشتی بگیرد، از جام تختی وارد چرخه 86 کیلوگرم شده و در این وزن محک می خورد تا شرایطش مشخص شود. از طرفی هادی وفایی پور به آسیا اعزام می شود و در صورت قهرمانی، او و قاسمپور به مصاف هم می روند تا برنده این دو به نبرد نهایی با حسن یزدانی برسد.

فرضیه دوم؛ کادرفنی بر اساس عملکرد و سوابق قاسمپور، از بین او و وفایی پور یک نفر را به رقابت با حسن یزدانی فرستاده تا برنده آن دوئل ملی پوش ایران در پاریس باشد که در چنین شرایطی احتمال دوئل مستقیم کامران با حسن وجود دارد.

فرضیه سوم؛ در صورت شکست وفایی پور در قهرمانی آسیا، کادرفنی او را از چرخه کنار گذاشته و رقابت مستقیم بین یزدانی و قاسمپور شکل خواهد گرفت که برنده این دو ملی پوش خواهد شد.

البته این ها صرفا فرضیه هایی است که روی کاغذ وجود دارد و کادرفنی هنوز به صورت رسمی به این موضوع واکنش نشان نداده تا مشخص شود بالاخره قرار است گره این وزن چطور باز شود.

دیدگاه تان را بنویسید