علت جدایی آلمان و آدیداس بعد از 70 سال!

قرارداد اتحادیه فوتبال آلمان با نایکی درآمد این اتحادیه را نسبت به قرارداد آن ها با آدیداس دو برابر می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شروع همکاری اتحادیه فوتبال آلمان (DFB)  و نایکی از سال 2027 و قطع ارتباط با آدیداس بعد از 7 دهه بازتاب زیادی در دنیا داشت. اکنون این انجمن جزئیاتی در مورد چگونگی انجام معامله با نایکی ارائه می‌دهد.

پس از اینکه اعلام شد DFB توسط نایکی از سال 2027 تجهیز خواهد شد و به این ترتیب به یک دهه همکاری آدیداس پایان داده، به نظر نمی‌رسد هنوز انتقادها کاهش یافته باشد. 

در این میان، حتی اولاف شولز، صدراعظم فدرال، که در مقایسه با بسیاری از کسانی که DFB را به فقر میهن‌پرستی متهم می‌کنند، بیشتر از لحاظ دیپلماتیک بر خرد فوتبالی تکیه می‌کند، در این مورد اظهار نظر کرده است: «در فوتبال مهمترین چیز این است که گل زده شود.»
پس از واکنش‌ها، DFB سعی کرد با توضیحی طولانی دلایل همکاری با نایکی را توضیح دهد.

آخرین مهلت 15 مارس بود. DFB توضیح می‌دهد: «چند شرکت در این فرآیند شرکت داشتند. از آنجایی که تجربه نشان داده است که چنین نتیجه‌گیری می‌تواند تأثیر بالقوه‌ای بر بازار سرمایه داشته باشد، همه شرکت‌کنندگان در این فرآیند به طور موازی از خبر مطلع شدند. بلافاصله پس از آن به مردم اطلاع رسانی شد. این همچنین باید هرگونه خطر معاملات داخلی را به حداقل برساند.»

اتحادیه همچنین داده‌های مشخصی در مورد روند کار ارائه کرد. به گزارش DFB، تمامی شرکت‌هایی که برای تجهیز تیم ملی علاقه نشان داده بودند، در تاریخ 21 ژانویه از شرایط عمومی مطلع شدند. آدیداس و نایکی و دیگر شرکت‌ها پس از آن تا 15 مارس فرصت داشتند تا پیشنهاد خود را به صورت کتبی ارائه کنند. در آن زمان چند پیشنهاد دریافت شده بود.

تصمیم به اتفاق آرا برای نایکی

علاوه بر این، DFB به همه شرکت‌ها این فرصت را داد تا بین 18 تا 20 مارس، ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را برای مشارکت ارائه کنند. سپس پیشنهادات توسط مدیریت DFB GmbH & Co. KG از نظر محتوا و جنبه‌های اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. سپس کمیته‌های مختلف به اتفاق آرا در مورد توصیه برای همکاری با نایکی در آینده موافقت کردند. این قرارداد به مدت هفت سال تا سال 2034 اعتبار دارد.
گفته می‌شود درآمد جدید حاصل از این معامله سالانه 100 میلیون یورو است که DFB "نه می‌خواست آن را تأیید کند و نه رد". با این حال، آنچه واضح است اینکه، نایکی به طور قابل توجهی از رقیب خود آدیداس پیشی گرفت. این قرارداد به معنای دو برابر شدن درآمد اتحادیه در قیاس با قرارداد فعلی با آدیداس است.

 

دیدگاه تان را بنویسید