جی پلاس

فوتبال فقط کُری نیست آقای هاشمی نسب

مربی استقلال قبل و بعد از دربی تلاش کرد با کری خواندن های پیاپی هواداران و بازیکنان تیم حریف را تحریک کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شبنم روحی: دربی 103 پایتخت با نمایش فنی ضعیف استقلال و پرسپولیس به پایان رسید و دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند. یکی از اتفاقات حاشیه ای مربوط به این بازی مربوط به قبل و بعد از دربی می شد جایی که مهدی هاشمی نسب در نشست های خبری به جای جواد نکونام شرکت کرد.

مهدی هاشمی نسب که جنجالی ترین یاغی سرخابی محسوب می شود در تاریخ دربی ها 5 گل زده است که فقط یک گل با پیراهن استقلال بوده است. او در نشست خبری قبل از بازی در اظهارنظری عجیب گفت: باید در دربی گل بزنی تا بفهمی چه لذتی دارد. من یک گل زده‌ام و می‌دانم چه لذتی دارد.

زمانی که خبرنگار به هاشمی نسب گفت که او پنج بار در دربی گلزنی کرده که چهار موردش با لباس پرسپولیس بوده است، مربی استقلال پاسخ داد : فقط یکی از آنها را به یاد دارم.

خبرنگار دیگری پرسید آن چهار گل دیگر دربی با لباس پرسپولیس را به یاد ندارید؟ که هاشمی نسب گفت: من نگفتم که یادم نیست، گفتم یکی از گل‌ها را به یاد دارم.

اما کری خوانی هاشمی نسب به بعد از دربی هم انتقال یافت و بدون آن که کسی از او سوالی بپرسد گفت: یک نکته در مورد بازی می‌خواهم بگویم که اگر بابت درصد مالکیت توپ به تیم‌ها بیشتر از یک امتیاز می‌دهند، مبارکشان باشد.

در سال های اخیر قبل از دربی سرمربیان یا بازیکنان دو تیم کری خوانی هایی برای تیم مقابل انجام داده اند و در دنیای فوتبال هم اتفاق عجیبی نیست اما اصرار مهدی هاشمی نسب برای ایجاد تنش بین تیم ها و تحریک هواداران پرسپولیس از کری های معمول فراتر رفته و حتی نارضایتی های خودی را هم ایجاد کرده چرا که برخی معتقد بودند این الفاظ انگیزه مثبتی در تیم رقیب ایجاد می کند.

اظهارنظر او درباره گل هایش در دربی شاید به مذاق هواداران استقلال شیرین آمده باشد اما از نظر حرفه ای درست نبود و این مربی با صحبتش دوران بازیگری خود را زیر سوال برد. همان طور که گفته شد کری خواندن در بالاترین سطح فوتبال جهان وجود دارد اما اینکه شخصی نشست خبری را محل کری خواندن های مداوم علیه تیم دیگر کند با رفتارهای حرفه ای فوتبال فاصله دارد.

او حتی بعد از بازی هم با آمار مالکیت به حریف کنایه زد. اگر چه هاشمی نسب به بی اهمیت بودن مالکیت توپ بدون کسب نتیجه درست اشاره کرده بود اما به نظر می رسد او به دنبال کری خواندن بود. هاشمی نسب در دو نشست خبری قبل و دربی جز کری خوانی و اظهارنظر عجیب درباره مشکلات نکونام و خطیر هیچ صحبت فنی سودمندی انجام نداد در حالی که کنفرانس های مطبوعاتی برای صحبت درباره مسائل فنی است نه مکانی برای کری های تکراری و خارج از چارچوب برگزاری نشست.

دیدگاه تان را بنویسید