کارشناسی داوری

کنعانی زادگان نباید محروم می شد

کارشناسان داوری معتقدند داور در دادن کارت به کنعانی زادگان سختگیری بی مورد داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد در حالی دنبال می‌شود که قضاوت سیدرضا مهدوی و پرچم کمک‌های او به شدت مورد اعتراض هواداران و البته بازیکنان پرسپولیس قرار دارد.

از یک سو صحنه منجر به اخطار و محرومیت حسین کنعانی به شدت مناقشه برانگیز بود و در حالی که او اعتقاد داشت که حتی خطایی هم انجام نداده، داور یک اخطار به او نشان داد تا چهار کارته شود.

سپس در ادامه مهدی ترابی در محوطه جریمه سرنگون شد اما داور این صحنه را پنالتی نگرفت. با این حال این پایان کار نبود و در ادامه گل عبدالکریم حسن به شکلی مشکوک آفساید شد تا صحنه‌های جنجالی این  بازی تکمیل شوند‌.

همچنین در دقیقه ۶۴ مسابقه نجاریان، مدافع فولاد در آستانه ورود توپ به دروازه تیمش، مرتکب خطای هند شد تا داور علاوه بر اعلام پنالتی، او را از زمین اخراج کند.

در همین خصوص کارشناسان داوری نظرات خود را ابراز داشتند که در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا ابوالفضلی: نوعِ خطای صورت گرفته بر روی مهاجم از روی بی‌احتیاطی بود لذا در این صحنه نیازی به نشان دادن اخطار نیست.

محمدحسین ترابیان: مدافع با بی احتیاطی مهاجم را سرنگون می‌کند و اعلام خطا کفایت می‌کند.

مهدی عالیقدر: این یک خطای ساده است و داور در دادن اخطار عجله کرد.

ابراهیم میرزابیگی: در این صحنه اخطار به مدافع پرسپولیس سختگیرانه بود.

حسین عسگری: من متوجه نشدم که داور به چه دلیل اخطار داد. چیزی که ما در تصاویر تلویزیونی دیدیم، خطای قابل اخطاری نبود. یک خطا با بی دقتی صورت گرفت که جریمه آن فقط اعلام خطاست. 

بابک وسیله‌بر: اعلام خطای هل دادن (بی احتیاطی) صحیح است، اما اخطار ندارد چون جلوگیری از حمله موثر نیز به حساب نمی‌آید.

سعید علینژادیان: اصلا خطایی انجام نشد و داور باید ادامه بازی می‌داد.

جمیع این کارشناسان گلی که عبدالکریم حسن به ثمر رساند را نیز سالم دانستند و معتقد بودند کمک داور به اشتباه آفساید گرفته است. همچنین پنالتی و اخراج که منجر به گل سوم پرسپولیس شد نیز تصمیم درستی بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید