انصاری فرد: بازی با ژاپن را فراموش کردیم

مهاجم تیم ملی از همدلی و تمرکز خاص تمام بازیکنان بر روی دیدار نیمه نهایی سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی پس از پیروزی هیجان انگیز مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی راه یافت و یک قدم دیگر به چهارمین قهرمانی خود در این مسابقات نزدیک شد. روزنامه الرایه قطر امروز در گزارشی به تمجید از ایران پرداخت و نوشت: ایران دارای گروه خوبی از بازیکنان در تمامی پست‌ها است که این امر باعث می‌شود تا به عنوان کاندیدای قدرتمندی برای کسب عنوان قهرمانی این دوره تحت هدایت سرمربی خود امیر قلعه‌نویی رقابت کند. قلعه‌نویی توانسته تغییری در تیم ایران ایجاد کند و از پتانسیل تیمش به خوبی استفاده کند.

این روزنامه قطری همچنین در گفتگویی با کریم انصاری‌فرد از او در خصوص شرایط تیم ملی ایران و جام ملت‌های آسیا سوال کرده که این گفتگو را در ادامه می‌خوانیم:

* اول اینکه پیروزی مقابل ژاپن و راهیابی خود به نیمه نهایی را چطور می‌بینید؟

ما یک بازی بزرگ مقابل تیم قدرتمند ژاپن و یکی از تیم‌هایی که نامزد قدرتمندی برای کسب عنوان قهرمانی بود، انجام دادیم و با وجود اینکه یک گل عقب بودیم، توانستیم به عقب برگردیم و نتیجه را به پیروزی دو بر یک گل تبدیل کنیم. ما با روحیه جنگندگی و اشتیاق فراوان برای پیروزی بازی کردیم. همه بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند، احساس مسئولیت بالایی دارد و از آنچه که تاکنون ارائه شده است، خوشحالیم‌. هواداران ما نیز خوشحال هستند که در این دوره سخت که رقابتی قدرتمند برپا است، به این مرحله از مسابقات قهرمانی قاره رسیده‌ایم.

* آرزوی شما در مسابقات چیست؟ آیا قادر به دستیابی به آن هستید؟

ما با اشتیاق و اشتیاق فراوان به این دوره از مسابقات آمدیم تا برای کسب عنوان قهرمانی رقابت کنیم و پس از مدت ها غیبت به سکوی قاره بازگردیم‌ معتقدم پتانسیل و توانایی هایی داریم که ما را قادر می سازد تا برای رسیدن به قهرمانی رقابت کنیم. ما می دانیم که راه آسانی نخواهد بود اما باید از آن عبور کنیم. چند ایستگاه بسیار سخت وجود دارد که من معتقدم که از تعدادی از این ایستگاه های مهم عبور کرده ایم و در نیمه نهایی ایستگاه سخت تری در انتظار ما است. سعی می کنیم با آمادگی مناسب بتوانیم مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

* آیا فکر می کنید که شادی بزرگ شما در عبور از ژاپن ممکن است روی تمرکز شما روی نیمه نهایی تأثیر منفی بگذارد؟

من این طور فکر نمی‌کنم. ما فقط در روز بازی خوشحال بودیم و پس از آن پرونده این پیروزی را بستیم و تمام تمرکزمان روی بازی نیمه نهایی با قطر است، زیرا از سختی آن آگاه هستیم. ما می دانیم که مسابقات همچنان ادامه دارد و باید تمرکز خود را به گونه ای حفظ کنیم که به موفقیت برسیم. ما در این دوره از تورنمنت سخت و قوی که شاهد رقابت شدید همه تیم ها هستیم، اهدافی داریم و با تمام توان برای آنها تلاش خواهیم کرد.

* تقابل با قطر در نیمه نهایی را چطور می‌بینید؟

خوب می دانیم که تقابل ما با قطر در نیمه نهایی با توجه به نیاز هر تیم به پیروزی و راهیابی به فینال بسیار سخت است. قطر صاحب عنوان قهرمانی آخرین دوره مسابقات است و ما هم مدت زیادی است که به قهرمانی نرسیده ایم و آرزو و اشتیاق زیادی برای کسب عنوان داریم. ما جزو کسانی هستیم که برای صعود به سکو باید از مدافع عنوان قهرمانی عبور کنیم. دیداری سخت برای دو تیم خواهد بود که نتیجه آن با جزئیات مشخص می‌شود. سعی کنیم از فرصت‌ها برای پیروزی و صعود به مرحله نهایی استفاده کنیم.

* سطح ارائه شده توسط قطر در این نسخه از مسابقات را چگونه می‌بینید؟

ما قطر را به خوبی می شناسیم و قدرت و خطر آن را خوب می دانیم و با آن به گونه ای بازی می کنیم که پیروزی و صعود را برای ما به ارمغان بیاورد. می دانیم که در زمین و در جمع هواداران قطر بازی می کنیم اما از سوی دیگر عزم و اشتیاق زیادی برای ارائه بهترین سطح مقابل مدافع عنوان قهرمانی و دفاع از شانس های خود در مسابقات داریم. خوبی می دانیم برای اینکه خطر تیم قطر را متوقف کنیم، باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم که بر اساس آن این دیدار سخت و سرنوشت ساز را در نیمه نهایی انجام بدهیم.

* آیا از آنچه تاکنون در مسابقات ارائه کرده اید راضی هستید؟

فکر می‌کنم تا این مرحله در مسابقات عملکرد خوبی داشته‌ایم، اما همچنان بهترین‌ها را برای ارائه در نیمه‌نهایی و ادامه مسیر به سمت عنوان داریم. هر کسی که سطح ما را ببیند به خوبی می‌داند که در مرحله نیمه نهایی هستیم. صعود به این مرحله گواه آن سطح قوی ای مقابل ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی نشان دادیم. همه در تیم تمام تلاش خود را کردند و توانستیم به پیروزی برسیم و به قطر در نیمه نهایی برسیم. هدف ما این است که بهترین ها را در برابر مدافع عنوان قهرمانی برای پیروزی و راهیابی به فینال ارائه دهیم.

* نظر شما در مورد سطح تیم های این دوره چیست؟

من معتقدم این مسابقات از نظر فنی قوی است و از مرحله گروهی تا الان شاهد سطوح پیشرفته تیم‌هایی بودیم. بنابراین کار برای چهار تیم راه یافته به این مرحله آسان نبود. شکی نیست که این سطوح قوی تیم ها نشان دهنده پیشرفت فوتبال آسیا در دوره اخیر به لطف تلاش های انجام شده برای توسعه و پیشرفت در این قاره است.

* نحوه برگزاری مسابقات در این دوره در قطر را چگونه می بینید؟

همه تحت تاثیر سطح پیزبانی این دوره ویژه و استثنایی قرار گرفته‌اند که در همان استادیوم هایی برگزار می شود که مسابقات جام جهانی 2022 برگزار می‌شد. شکی نیست که این جو فوق العاده در برای ارائه بهترین سطح ممکن در مسابقات به ما کمک می کند. من می خواهم از کشور قطر برای سازماندهی فوق العاده در تمام جنبه های مسابقات تشکر کنم. همه چیز عالی پیش می رود و خوشحالم که مسابقات در فضایی مفرح و فوق العاده برگزار می شود. معتقدم موفقیت قطر بیهوده نیست چرا که این کشور دارای توانایی ها و تجربه زیادی در میزبانی و برگزاری مسابقات است.

دیدگاه تان را بنویسید