گزارش جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| توره؛ فوتبالیستی که به شکل های مختلفی به همسرش خیانت کرد!

هافبک سابق منچسترسیتی و بارسلونا به همسرش وفادار نبود و چند بار به او خیانت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: یحیی توره یکی از هافبک های موفق تاریخ فوتبال ساحل عاج است که توانست در تیم های بزرگی همچون بارسلونا و منچسترسیتی بدرخشد. او قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را با آبی اناری ها تجربه کرد و جام ملت های آفریقا را با تیم ملی کشورش فتح کرد. هافبک ساحل عاجی در کنار این دستاوردها حواشی هم داشت و چند بار جنجال به راه انداخت. رابطه بدش با سرمربی و خیانت به همسرش از جمله آن ها بودند. 

گواردیولا 

پپ گواردیولا در دو دوره سرمربی توره بود. بازیکن ساحل عاجی رابطه خوبی با سرمربی اسپانیایی نداشت و چه در بارسلونا و چه در منچسترسیتی او را عامل جدایی اش از تیم عنوان کرد. جنجال از زمانی شروع شد که توره در بارسا پا به توپ بود. هافبک ساحل عاجی در سال شش گانه اغلب در ترکیب اصلی حضور داشت اما یک فصل بعد جایگاهش را از دست داد و در بازی های کمتری به میدان رفت. به همین خاطر دیمیتری سلوک، مدیربرنامه اش با باشگاه منچسترسیتی وارد مذاکره شد. باوجود اینکه توره با پیوستن به تیم جدید موافق بود اما قلبا بارسا را دوست داشت و اعلام کرد به خاطر رابطه بدش با گواردیولا تصمیم به ترک تیم کاتالانی گرفته است.

توره گفت: "هر بار که از پپ سوال می پرسیدم در جواب چیزهای عجیبی می گفت. او از صحبت کردن با من امتناع می کرد تا اینکه پیشنهاد سیتی مطرح شد. در طول سال با من حرف نزد. اگر با من صحبت می کرد می ماندم. من دوست داشتم فوتبالم را در بارسلونا به پایان برسانم." سرمربی اسپانیایی نظر دیگری داشت. او اظهار کرد: "درهای دفتر من همیشه باز است. در حقیقت توره بود که از خوان لاپورتا خواست تا تیم را ترک کند." بازیکن ساحل عاجی با سیتی قرارداد امضا کرد و به یکی از مهره های اصلی تیم تبدیل شد. سپس گواردیولا هدایت سیتی را بر عهده گرفت و دوباره جنجال به وجود آمد. سرمربی اسپانیایی نام توره را در لیست تیم برای لیگ قهرمانان ننوشت. 

هافبک ساحل عاجی تصمیم گرفت به هر قیمتی شده در سیتی بماند، تا اینکه مدیربرنامه اش در یک مصاحبه گفت: "امیدوارم گواردیولا جرات داشته باشد بگوید اشتباه کرده است که بازیکنی همچون در سطح یحیی را تحقیر کرده است." گواردیولا پاسخش را داد و گفت: "تا وقتی که مدیربرنامه توره عذرخواهی نکند او بازی نخواهد کرد." مدیربرنامه هافبک ساحل عاجی نیز اظهار کرد: "در صورتی از گواردیولا عذرخواهی خواهم کرد که از مانوئل پیگیرنی عذرخواهی کند به خاطر کاری که با او کرد." در نهایت در پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷ توره سیتی را ترک کرد. او سپس پپ را به نژادپرستی متهم کرد و گفت که سرمربی اسپانیایی با بازیکنان آفریقایی به شکل متفاوتی رفتار می کند. 

توره گفت: "احساس می کنم او تمام تلاشش را کرد تا آخرین فصل حضورم در سیتی را خراب کند. از خودم سوال می کردم ممکن است به خاطر رنگ پوستم باشد و من تنها کسی نیستم که این سوال را پرسیدم. قبلا در بارسلونا هم یکی از بازیکنان چنین سوالی پرسیده بود. او به شکلی رفتار می کرد که انگار با بازیکنان سیاه پوست مشکلی ندارد و در دام نمی افتاد چون باهوش است." سپس پپ این موضوع را رد کرد. چهار سال بعد هافبک سابق سیتی آن اظهارات را یک اشتباه عنوان کرد و گفت: "از گواردیولا عذرخواهی کردم. برایش نامه نوشتم چون شماره اش را نداشتم اما پاسخم را نداد."

خیانت 

توره در سال ۲۰۰۴ با گینبا توره ازدواج کرد. پس از یک دهه فاش شد که بازیکن پیشین بارسلونا به همسرش خیانت کرده است. هافبک ساحل عاجی در سال ۲۰۱۳ با یک تن فروش قرار گذاشت و او را به خانه اش دعوت کرد. توره به آن یک قرار اکتفا نکرد و از آن تن فروش خواست که دوباره همدیگر را ببیند و رابطه جنسی با هم داشته باشند. بازیکن سیتی بارها در هفته با او تماس می گرفت و از او درخواست عکس های مستهجن می کرد و پول زیادی هم بابتش پرداخت می کرد. پس از آشکار شدن این خیانت توره این اتهامات را رد کرد و گفت که همسرم برای  من کافی است. گینبا نیز بازیکن ساحل عاجی را ترک نکرد. 

درخواست غیراخلاقی

هافبک ملی پوش پیش از ازدواج با گینبا با مریم کمارا در رابطه بود. توره در سال ۲۰۱۱ شماره کمارا را پیدا کرد و تلاش کرد که دوباره او را ببیند. کمارا می دانست که توره همسر دارد. آن ها برای چهار ماه رابطه داشتند و کمی بعد کمارا باردار شد اما توره قبول نکرد که پدر بچه است. بازیکن ساحل عاجی ارتباطش را با کمارا قطع کرد و شماره اش را هم عوض کرد. در سپتامبر ۲۰۱۳ توره فرزندش را برای نخستین بار دید. او پس از تست دی ان ای قبول کرد که هزینه فرزندش را بپردازد. با این حال پس از چهار ماه دیگر این کار را نکرد. کمارا در این رابطه گفت: "به این شرط قبول کرده بود هزینه های فرزندمان را بپردازد که من برایش تصاویر جنسی از خودم بفرستم. پس از این که دیگر عکسی نفرستادم او هم پولی پرداخت نکرد." 

وعده به دو تیم

توره پس از حضور در کینگدائو چین برای شش ماه بدون تیم بود. او سپس تصمیم گرفت در فوتبال برزیل پا به توپ شود و همزمان با دو باشگاه بوتافوگو و واسکو داگاما صحبت کرد. در حالی که به نظر می رسید با بوتوفاگو قرارداد امضا کند به تیم دیگر شهر ریودوژانیرو پیوست. لون سیانو، یکی از نامزدهای ریاست باشگاه واسکو توانست بازیکن ۳۷ ساله را راضی کند و به همین خاطر توره نظرش عوض شد. ریکاردو روتنبرگ، رییس باشگاه بوتافوگو از این اتفاق به شدت خشمگین شد و بازیکن ساحل عاجی را بی شخصیت عنوان کرد. پس از این جنجال توره به برزیل نرفت. او از طریق یک ویدئو اعلام کرد به دلایل مسائل شخصی نمی تواند به این کشور برود و از باشگاه واسکوداگاما تشکر کرد. قرارداد بازیکن ساحل عاجی با تیم برزیلی فسخ شد. توره سپس کفش هایش را برای همیشه آویخت. 

اخراج از بازی خیریه

بازیکن بازنشسته به بازی خیریه ساکر اید دعوت شد اما در پایان آن به یک رسوایی تبدیل شد. او به هم تیمی هایش گفت که می تواند در هتلی که اقامت دارند ۱۹ زن را بیاورد. همچنین در گروه واتساپ بازیکنان شرکت کننده در بازی خیریه ویدئویی با محتوای جنسی به اشتراک گذاشت. بازیکنان به مسئول برگزاری بازی این موضوع را اطلاع دادند و یونیسف به سرعت نسبت به آن واکنش نشان داد. این سازمان توره را اخراج کرد. هافبک سابق بارسلونا هیچ توضیحی در این رابطه نداد. 

تهدید سیتی 

۱۳ می ۲۰۱۴ توره ۳۱ ساله شد اما به نظر می رسید بهترین تولد زندگی اش نباشد. به گفته سلوک، بازیکن ساحل عاجی به خاطر اینکه هیچ کس از باشگاه تولدش را تبریک نگفته بود خیلی عصبانی بود. در آن زمان اعضا و تیم سیتی در ابوظبی حضور داشتند و قهرمانی در لیگ را جشن گرفته بودند. با این حال کسی با توره دست نداده بود و تولدش را تبریک نگفته بود. مدیربرنامه هافبک ساحل عاجی اظهار کرد: "در باشگاه سیتی درکی از این موضوع ندارند و روابط تنها بر اساس پول، کار و پول است." او در آخر تهدید کرد: "خیلی از تیم ها خواهان یحیی هستند. برای ما کاری ندارد که تیم جدیدی پیدا کنیم."

توره در همین زمان از دیگر رفتار باشگاه سیتی رنجید. ابراهیم، برادر بازیکن ساحل عاجی که فوتبالیست بود به دلیل ابتلا به سرطان حال وخیمی داشت و توره می خواست پیش او برود. با این حال باشگاه انگلیسی این اجازه را نداد و بازیکنش را مجبور کرد به امارات برود تا قهرمانی تیم را جشن بگیرند. هافبک سیتی گفت: "خیلی ناراحت بودم. از این که در آخرین هفته های عمر برادرم کاری نکردم خیلی اذیت شدم. می خواستم پس از پایان فصل چند روز پیش او باشم. به همین خاطر در اواخر فصل مدام مصدوم می شدم چون فکرم جای دیگری بود و کنترل بدنم را از دست داده بودم." برادر توره چند هفته پس از قهرمانی سیتی درگذشت. 

دستگیری به خاطر مصرف الکل

هافبک مسلمان ساحل عاجی زمانی که در سیتی بازی می کرد به خاطر رانندگی در حالت مستی توسط پلیس انگلیس دستگیر شد. در دین اسلام مصرف الکل ممنوع است و این موضوع جنجال به وجود آورد. توره مجبور شد به دادگاه برود. این رسوایی موجب نشد گواردیولا از او در دیدار سیتی و چلسی در لیگ برتر انگلیس استفاده نکند.

دیدگاه تان را بنویسید