گلایه مشترک سلیمی و حدادی از وضعیت ورزش ایران

دو چهره سرشناس وزنه برداری و پرتاب دیسک ایران از عدم برنامه ریزی برای این دو رشته گلایه دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بهداد سلیمی قهرمان سابق وزنه برداری ایران در حاشیه ضیافت سده المپیک در مورد شانس وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس، اظهار داشت: وزنه‌برداری از اولین دوره المپیک که ما حضور داشته‌ایم، همواره شانس کسب مدال داشته است و الان هم بدون شانس نیستیم و وزنه‌برداران خوبی داریم که می‌توانند در پاریس مدال کسب کنند. زمان خوبی داریم تا شروع المپیک باقی مانده است. سه وزنه‌بردار آقا داریم و امیدواریم بتوانیم سه مدال خوب در المپیک پاریس کسب کنیم.

قهرمان المپیک لندن در مورد میزان پاداش پای سکو به ورزشکاران توسط هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، عنوان کرد: این مسئله دو بار توسط هیئت اجرایی مورد بحث قرار گرفته و تلاش و بحث ما این است که بتوانیم بیشترین پاداش را در نظر بگیریم تا بهترین مدال را کسب کنیم و طی دو هفته آینده خبرهای خوبی خواهیم شنید و ان‌شاءالله میلیاردی است.

سلیمی افزود: از کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم؛ چرا که بسیار کمک کرد و خسروی‌وفا و مناف هاشمی کمک و حمایت خوبی داشتند، اما از وزارت ورزش گله مندیم و این گلایه به جا است؛ زیر وزنه‌برداری آنگونه که باید دیده نشده است و جزو اولویت‌های وزارت ورزش نیست و این مسئله کار را برای ما و کاروان ایران سخت می‌کند. اگر وزارت ورزش از وزنه‌برداری مدال می‌خواهد باید وزنه‌بردار ویژه‌تر دیده شود و حمایت های ویژه‌ای نسبت به وزنه وزنه برداری داشت و این سیستم راضی کننده نیست.

همچنین احسان حدادی قهرمان سابق پرتاب دیسک ایران در حاشیه این مراسم گفت: در حقیقت وضعیت دوومیدانی همیشه جوری بوده که لحظه آخر سهمیه‌ها به دست می‌آمد. نمی‌شود خیلی از دوومیدانی توقع است. دلیلش این است که در چند سال گذشته مدیریت ثابت نداشته است. همیشه مدیریت فدراسیون در حال تغییر بوده است. امیدوارم در آینده نه چندان دور هر عزیزی که بر صندلی ریاست می‌نشیند با برنامه‌ریزی بیاید چون دوومیدانی ۱۴۴ مدال دارد و ما در ۱۰۰ سال اخیر تنها یک مدال گرفته‌ایم. این ضعف مدیریت دوومیدانی را نشان می‌دهد. در زمان آقای کفاشیان برنامه‌ریزی خوبی انجام شد و ثمره آن امثال احسان حدادی شدند. اگر بتوانیم برنامه‌ریزی را ادامه دهیم در بازی‌های آسیایی دوره بعد تعداد مدال‌هایش دورقمی می‌شود.

حدادی درباره المپیک پاریس گفت: کار بسیار سخت است چون ورودی‌ها بالاست. ورودی پرتاب دیسک ۶۷ متر است و فکر می‌کنم دوستان از طریق رنکینگ بتوانند سهمیه بگیرند. ما نمی‌توانیم خیلی توقع داشته باشیم که دوومیدانی در المپیک پاریس کار ارزشمندی را انجام دهد. امیدوارم با نتیجه نسبتا خوب در فینال باشد.

نایب‌قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این پرسش که قرار است در انتخابات دوومیدانی شرکت کند یا خیر تصریح کرد: خیلی دارم فکر می‌کنم. در ورزش و کارم همیشه تلاش کردم با برنامه‌ریزی کارهایم را انجام دهم. در دوومیدانی، برنامه‌ریزی‌کردن سخت است چون داشته‌های ما خیلی کم است. فکر می‌کنم با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانیم نتایج نسبتا خوبی را بگیریم. دوست دارم کمک کنم اما به جمع‌بندی ۱۰۰ درصدی نرسیدم. همه جوانب را باید در نظر بگیرم و اینکه فقط بخواهم در مسند ریاست بشینم اتفاق خوبی نخواهد بود. ما ورزشی‌ها اگر جایی می‌رویم، کار نکنیم خیلی دیده می‌شویم و کار کنیم، دیده نمی‌شویم.

او ادامه داد: بقیه دوستان که از جاهای دیگر می‌آیند کار کنند، دیده می‌شوند کار هم نکنند دیده می‌شوند و این خیلی جالب است. ما مظلوم واقع شدیم. البته دوستان ورزشی که در فدراسیون‌های دیگر کار می‌کنند از نظر من احسان حدادی عملکرد خوبی داشتند. هر عزیزی به عنوان مدیر رئیس فدراسیون دوومیدانی می‌آید موفق باشد؛ حالا چه ما باشیم چه نباشیم. البته ما در کنار دوومیدانی هستیم چون خانه ماست و امیدوارم همه ورزشکاران در المپیک پاریس موفق باشند.

حدادی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای حضور در المپیک پاریس دارد یا خیر، تصریح کرد خیر من دیگر پیشکسوت شده‌ام و من را در لباس قهرمانی نخواهید دید.

دیدگاه تان را بنویسید