سهراب انتظاری در گفت و گو با جی پلاس:

با این شرایط VAR نیاوریم به نفع فوتبال است/شلوغی کنار خط تقصیر فدراسیون است

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم شلوغ کاری ترفند خوبی از طرف تیم ها بود. به نظرم ایراد از فدراسیون است که سازمان لیگ قانون نمی‌گذارد بازیکن از نیمکت بلند نشود و هرمربی شلوغ کاری نکند.

لینک کوتاه کپی شد

سهراب انتظاری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص دیدار استقلال و پرسپولیس گفت: باید از جهاتی به بازی نگاه کرد که چرا بی کیفیت بود؟ من تجربه حضور در چندین دربی را داشتم و از کم و کیف آن کاملا باخبرم؛ به هر حال این بازی هم برای استقلال و هم پرسپولیس متفاوت است بنابراین بازیکنان، کادر فنی و هواداران دوست ندارند شکست بخورند. حتی هوادار حاضر است تیم قهرمان نشود ولی دربی را نبازد به همین خاطر تیم‌ها محتاط عمل می‌کنند که البته شاید حرفی که من میزنم توجیه مناسبی برای کیفیت پایین بازی نباشد.

او افزود: نمی‌توانیم بگوییم بازیکنان استرس داشتند چون اکثر آنها در جام جهانی هم بازی کردند. بازی تا دقیقه 70 خوب نبود؛ نه هواداران و نه بازیکنان رضایت نداشتند اما بعد از گل پرسپولیس طبیعتا استقلال خواست جبران کند و روند بازی هیجان بیشتری داشت. با احترام فراوانی که برای تیم استقلال قائل هستم فکر می‌کنم در شرایط عادی نمی‌توانست به پرسپولیس گل بزند و دست‌های پنهان به این تیم کمک کرد.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به اعتراضات هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در طی بازی تصریح کرد: به نظر خودم اگر VAR را نیاوریم به مراتب بهتر است تا این که این دستگاه را بیاوریم و شاهد اتفاقات عجیب و غریب باشیم. در هیچ جای دنیا نمی‌بینیم تا این حد بازیکنان از نیمکت خودشان بلند شوند و فکر می‌کنم اگر یک قانون سفت و سخت داشته باشیم چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.  ما کشوری هستیم که در جام جهانی بازی می‌کنیم و همه فوتبال مارا می‌شناسند بنابراین زیبنده فوتبال ما نیست؛ VAR به چه قیمتی؟ به قیمت این که شلوغ کنیم؟ البته فکر می‌کنم این شلوغ کاری ترفند خوبی بود و استقلال نتیجه‌اش را گرفت اما به نظرم ایراد از فدراسیون است که سازمان لیگ قانون نمی‌گذارد بازیکن از نیمکت بلند نشود و هرمربی شلوغ کاری نکند.

انتظاری در پایان صحبت‌های خود گفت: متاسفانه خیلی بد شده و این اتفاقات عادت می‌شود؛ هنوز VAR نیامده اما اگر با این شرایط وارد کشور شود قطعا از آوردنش پشیمان خواهیم شد. با وجود این دستگاه اگر قضاوت بازی را به عهده داور خارجی می‌گذاشتیم نتیجه کامل به سود پرسپولیس می‌شد و این  شلوغ کاری‌ها را نمی‌دیدیم چون داوران خارجی با توجه به وارد بودن به قوانین اصلا تعارف ندارند. ما بدون تفکر VAR را وارد کردیم در صورتی که اول باید می‌دانستیم آیا بازیکنان و مربی‌ها به قوانین این سیستم آشنا هستند؟ تا زمانی که آشنا نشدند ورود آن به صلاح نیست و اگر به همان سبک قبل بازی را اداره کنیم به نظرم به نفع فوتبال است.

 

دیدگاه تان را بنویسید