محسن یوسفی در گفت‌وگو با جی پلاس:

دربی کیفیت نداشت فقط لب خط شلوغ بود!/ تیم ها مسائل فنی را فراموش کردند

کارشناس فوتبال ایران گفت: کل لیگ ما اعتراض لب خط شده و دیدیم که دربی کیفیت خوبی نداشت اما لب خط خیلی شلوغ و اعتراضات از هر دو تیم زیاد بود؛ ای کاش علاوه بر اعتراض کیفیت هم وجود داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

محسن یوسفی بازیکن اسبق استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جِی پلاس، در خصوص دیدار استقلال و پرسپولیس گفت: استقلال برتری نسبی نسبت به پرسپولیس داشت؛ به نظر من بازی با الدحیل و چند بازی دیگر پرسپولیس را از نظر روحی عقب انداخت از طرفی استقلال بخصوص در بحث پِرس خیلی خوب عمل کرد بنابراین برتری کم البته نه در موقعیت بلکه در تاکتیک داشت.

 

او همچنین با اشاره  به کیفیت کم  این بازی تصریح کرد: یک بخش خود استقلال و پرسپولیس و دربی بودن است که همیشه این حساسیت‌ها وجود داشته بخش دیگر اتفاقاتی است که مربی‌های دو تیم در روزهای گذشته رقم زده بودند که باعث شد علاوه بر حساسیت بازی، لب خط هم تنش‌هایی میان مربی‌ها وجود داشته باشد و ذهنیت بازی از بحث کیفیت خارج و به سمت کری خوانی رفت. البته یک سری کری خواندن که همیشه وجود دارد اما وقتی از حد خودش بیشتر می‌شود فضای فوتبال را عوض می‌کند؛ حساسیت جدولی هم خیلی زیاد بود و این مسئله باعث شد بازی کیفیت لازم را نداشته باشد.

یوسفی همچنین در خصوص اعتراضات زیاد در این دیدار گفت: فوتبال ما کلا به سمت همین داستان رفته؛ سال‌های گذشته اتفاقات کمتری لب خط می‌افتاد و اعتراض کمتری وجود داشت. من نمی‌گویم در تمام بازی‌ها اعتراضات فقط  از سمت پرسپولیس بود؛ درهر سوت و هر اتفاقی اعتراض زیاد است و مربوط به این بازی هم نیست و کل لیگ ما در حال عادت کردن به این قضیه است. من خودم انتظار بیشتری داشتم البته نتیجه مساوی به نفع استقلال شد اما انتظارات ما از یک سری مسائل بیشتر است و دوست داریم از لحاظ فنی و اخلاقی کنترل شده تر باشد تا بیننده‌ها لذت بیشتری ببرند.

 

او افزود: تیم‌ها مسائل فنی را فراموش کردند و دنبال این هستند که با فشار روی داور و موارد دیگر نتیجه هم رقم بزنیم. اعتراض به داوری بخشی از فوتبال است اما کل لیگ ما اعتراض لب خط  شده و دیدیم که این دیدار کیفیت خوبی نداشت اما لب خط خیلی شلوغ و اعتراضات  از هر دو تیم زیاد بود؛ ای کاش علاوه بر اعتراض کیفیت هم وجود داشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: مشکلات ما زیاد است و اگر VAR باشد کمک بیشتری به فوتبال و تصمیمات داور می‌شود؛ در همین بازی اگر  VAR نبود ممکن بود اتفاقات عجیب غریبی رخ بدهد. اگر ما از لحاظ داوری خیالمان راحت باشد بیشتر به سمت مسائل فنی می‌رویم. مشکلات سخت افزاری و امکنات داریم اما در حال حاضر مهم ترین چیزی که به درد ما می‌خورد تا کمی شرایط بهتر شود بحث داور است که می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید