جی پلاس

در هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا چه تیم هایی شانس صعود خواهند داشت؟

در هفته آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تیم ها برای صعود و کسب جایگاه نخست تلاش خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در این هفته به پایان می رسد. در بازی های سه شنبه شب و چهارشنبه شب چهره ۱۶ تیم برتر مشخص می شود و برای همیشه پرونده مرحله گروهی بسته می شود. در فرمت جدید لیگ قهرمانان که از فصل بعد اجرا خواهد شد گروه بندی وجود نخواهد داشت. 

گروه A

بایرن مونیخ در هفته چهارم با پیروزی برابر گالاتاسرای صعودش را به عنوان صدرنشین قطعی کرد. سه شنبه شب سه تیم دیگر گروه شانس خود را برای حضور در جمع ۱۶ تیم برتر امتحان می کنند. منچستریونایتد قعرنشین در خانه میزبان بایرن مونیخ است و برای صعود نیاز به پیروزی دارد. شاگردان تن هاگ کار سختی خواهند داشت چون از آخرین شکست باواریایی ها در مرحله گروهی مدت ها می گذرد. شیاطین سرخ تنها چهار امتیاز دارند. در دیگر دیدار این گروه کپنهاگن برابر گالاتاسرای قرار می گیرد. هر دو تیم پنج امتیازی هستند و به خاطر تفاضل گل به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جدول قرار دارند. هر یک از دو تیم پیروز شود راهی دور بعد می شود. در صورت تساوی اگر یونایتد پیروز نشود کپنهاگن به یک هشتم نهایی راه پیدا می کند. 

گروه B

آرسنال و آژاکس در هفته پنجم صعودشان را به یک هشتم نهایی قطعی کردند. توپچی های لندن به عنوان صدرنشین راهی دور بعد شدند. نتیجه دیدار آرسنال و آژاکس تاثیری در جدول نخواهد گذاشت و تنها بحث مالی به دو تیم انگیزه کسب پیروزی خواهد داد. لانس پنج امتیازی میزبان سویا است. یک مساوی تیم فرانسوی را راهی لیگ اروپا می کند. سویا دو امتیازی در صورت پیروزی می تواند شانس حضور در مرحله حذفی لیگ اروپا را پیدا کند. 

گروه C

در این گروه رئال مادرید به عنوان صدرنشین به یک هشتم نهایی صعود کرده است. دیدار سفیدپوشان برابر اونیون برلین تنها برای تیم آلمانی اهمیت دارد. اونیون دو امتیازی با غلبه بر مادرید و در صورت شکست براگا چهار امتیازی می تواند به لیگ اروپا راه پیدا کند. در دیگر دیدار ناپولی هفت امتیازی میزبان براگا است. تیم ایتالیایی برای صعود تنها به یک امتیاز نیاز دارد و در صورت شکست با اختلاف حداقل دو گل از راه یابی به دور بعد باز می ماند. 

گروه D

اینتر و رئال سوسیداد به مرحله حذفی راه پیدا کرده‌اند و در هفته آخر تنها برای تعیین صدرنشین با هم رقابت می کنند. رئال سوسیداد یازده امتیازی با یک مساوی صدرنشینی اش قطعی می شود اما اینتر یازده امتیازی در خانه نیاز به برد دارد. در دیگر دیدار این گروه سالزبورگ چهار امتیازی برابر بنفیکا یک امتیازی قرار می گیرد. تیم اتریشی به یک مساوی نیاز دارد تا حضورش در لیگ اروپا مسجل شود. شانس بنفیکا کم است و تنها با یک پیروزی پر گل می تواند به لیگ اروپا صعود کند. 

گروه E

اتلتیکومادرید و لاتزیو حضورشان در یک هشتم نهایی قطعی شده است و تنها برای تعیین صدرنشین با هم رقابت می کنند. روخی بلانکو یازده امتیازی با یک مساوی می تواند به عنوان تیم نخست صعود کند. لاتزیو ۱۰ امتیازی در این دیدار به برد نیاز دارد. در بازی دیگر این گروه فاینورد شش امتیازی برابر سلتیک یک امتیازی قرار می گیرد. فاینورد در هفته پنجم به لیگ اروپا راه یافت و سلتیک شانسی برای صعود ندارد. 

گروه F

سرنوشت گروه مرگ هنوز کامل مشخص نشده است. دورتموند ۱۰ امتیازی در هفته پنجم با پیروزی برابر میلان توانست به جمع ۱۶ تیم برتر بپیوندد. زردپوشان چهارشنبه شب میزبان پاری‌سن ژرمن خواهند بود و در صورت شکست صدرنشینی شان را از دست می دهند. PSG هفت امتیازی برای اینکه صعودش به اما اگر نیفتد نیاز به برد دارد. دیدار حساس دیگر این گروه را نیوکاسل و میلان برگزار می کنند. هر دو تیم پنج امتیازی هستند. اگر پاری‌سن ژرمن شکست بخورد یک پیروزی برای میلان یا نیوکاسل کافی است تا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. اگر تیم فرانسوی مساوی کند و نیوکاسل پیروز شود تیم انگلیسی راهی دور بعد می شود. در رابطه با میلان شرایط متفاوت است چون در بازی های رو در رو با پاریس برابر است و تفاضل گل جایگاه دو تیم را مشخص خواهد کرد. در این صورت میلان برای صعود به پیروزی با اختلاف شش گل برابر نیوکاسل نیاز دارد. 

گروه G

وضعیت این گروه هفته پیش مشخص شد. منچسترسیتی ۱۵ امتیازی به عنوان صدرنشین صعود کرد. لایپزیش ۹ امتیازی در جایگاه دوم قرار دارد و به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کرده است. یانگ بویز چهار امتیازی در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد و ستاره سرخ با یک امتیاز حذف شده است. در هفته آخر سیتی مهمان ستاره سرخ است و لایپزیش برابر یانگ بویز قرار می گیرد. 

گروه H

بارسلونا ۱۲ امتیازی در هفته پنجم به یک هشتم نهایی صعود کرد و با یک مساوی برابر آنتورپ صدرنشینی اش قطعی می شود. دیدار حساس این گروه را پورتو و شاختار برگزار می کنند. هر دو تیم ۹ امتیازی هستند. پورتو با یک مساوی در جمع ۱۶ تیم برتر قرار می گیرد اما در صورت شکست در لیگ اروپا رقابت خواهد کرد و شاختار به یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان صعود می کند. آنتورپ بدون امتیاز حذف شده است. 

دیدگاه تان را بنویسید